Gjest Zzzzzzzzzz Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Hei. Jeg er en jente på 20 år og har et stort problem da det gjelder å stå opp. Jeg legger meg så jeg får 7-8 timer søvn hver natt, men når alarmene (alle 15) ringer, hører jeg absolutt ingenting og sover lett gjennom alle sammen. Har prøvd alt mulig føler jeg, og det begynner å bli veldig ubehagelig. Jeg gruer meg til dagen som kommer, siden jeg ikke vet om jeg kommer meg opp eller ikke. Hva er det som gjør at jeg ikke våkner? Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre? På 0 Siter
Gjest våkenetterogsøvn Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Kjøp deg wake up light, det er alarmklokke med gradvis dagslysbelysning. Mange har problemer med å våkne i mørketia, dagslyset gjør det mer naturlig å våkne... Ville også sjekket hørselen i tilfelle det er noe i veien med den. Men det kan være at du sover så dypt at du ikke hører alarmen. Jeg var ute for brann en gang og øredøvende alarmer og roping utenfor, jeg hørte ikke noe... ikke før jeg "kom til meg selv"... jeg sover ganske dypt og når andre har klaget over tordenvær osv hører jeg altså ingenting.. Dog hører jeg når babyen min gråter, tror det er morsinstinktet som får meg til å sove litt mindre dypt, jeg er liksom "våken" nok til å reagere om det er noe med barnet. Har ikke hatt kvalitetssøvn siden hun ble født dog, da hun våkner flere ganger om natta... gjeeeesp... men man blir vant til det meste. 0 Siter
DoleMari Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har det samme problemet, og er i slutten av 30-årene. Har alltid trodd at jeg var lat/deppa osv.osv.. men så fikk jeg henvisning til søvnspesialist på Øre-nese-hals avdeling på et sykehus. Det viste seg at jeg hadde flere søvnlidelser. Bl.a. forsinket søvnfasesyndrom, og andre tilstander som gjør at jeg våkner flere ganger om natten ( uten å merke det selv). Er derfor helt i koma om morgenen og langt utover dagen. Dette medførte at jeg ikke fullførte skolegangen + hatt vanskeligheter med å komme meg opp til jobb. Få en henvisning av fastlegen din, og få utredet det. 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Jeg tipper du har forsinket søvnfasesyndrom. Ta deg en tur til legen og be om hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.