Gå til innhold

Rettspsykiater Hennig Værøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir derimot skremt over at en rettspsykiater, som vet at to av hans høyst oppegående kolleager etter 36 timers samtale med ABB har kommet frem til at han lider av paranoid schizofreni, går ut i media med en stikk motsatt oppfatning basert på 20 minutters observasjon i en rettssal. Slik oppførsel undergraver tilliten til systemet og psykiaterne, og dette burde han holdt seg for god til. Hvor er yrkesetikken?

Hei!

Det undergraver ikke, men øker tillit på sett og vis.

Jeg liker ikke prester som støtter opp om hverandre og ikke tørr mene politisk ukorrekte ting, eller inneha egne meninger, før de hører hva flertallet mener, det er feigt.

Takket være modige enkeltmennesker har grupper av mennesker fått unnskyldninger de har trengt.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

11

• PieLill

6

• hvorfor skjer dette??

5

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det reagerte jeg på også. Han latterliggjør hele psykiaterstanden.

Men nå vet alle som vil bli kvitt en diagnose i en fei hvilken psykiater de skal velge :))

Hei!

Det er ikke å latterliggjøre å mene noe annet.

han er ærlig og ikke feig, det står det respekt av.

Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/ny-rapport-om-breivik-er-ikke-psykotisk-3673459.html

Det er jo ikke noe nytt dette her. 3 psykologer og 1 psykiater som har fulgt han tett i lang tid hevder at han hverken er psykotisk eller schizofren,

Hei!

Nei det er ikke nytt, stadig flere tørr motsi de som har sittet med kulepenn og papir og ikke trodd at tempelridderne eller andre ekstreme miljøer fins, men er oppdiktet av ABB og vrangforestillinger osv. Mer og mer tyder jo på at han har kontakter feks i serbiske nasjonalistgrupper som bruker en rekke av hans symboler.

Så får man bare se hva som skjer fremover.

Skrevet

Det må være noe mer enn bare ekstrem politisk ideologi.

Han gikk også med munnbind hjemme for ikke å bli smittet av sykdom. Det er ikke helt normalt det heller.

Hei!

Ja og jeg syns det er ekstremt at mange fikk panikk og måtte vaksinere seg, så man er vel forskjellig.

Jeg så på det som hysteri.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja og jeg syns det er ekstremt at mange fikk panikk og måtte vaksinere seg, så man er vel forskjellig.

Jeg så på det som hysteri.

Du kan ikke helt sammenligne det å vaksinere seg med å gå med bunnbind hjemme i sitt eget hjem :-)

Skrevet

Hei!

Det undergraver ikke, men øker tillit på sett og vis.

Jeg liker ikke prester som støtter opp om hverandre og ikke tørr mene politisk ukorrekte ting, eller inneha egne meninger, før de hører hva flertallet mener, det er feigt.

Takket være modige enkeltmennesker har grupper av mennesker fått unnskyldninger de har trengt.

Er igjen hjertens enig.

:)

mvh

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er veldig langt fra "ikke helt normalt" til "ikke strafferettslig tilregnelig".

Med vennlig hilsen

Om han er strafferettslig tilregnelig vet jeg like lite om som det du gjør.

Gjest trilleto
Skrevet

Du kan ikke helt sammenligne det å vaksinere seg med å gå med bunnbind hjemme i sitt eget hjem :-)

Mora hans hadde bihulebetennelse og han ønsket ikke å bli smittet av det, derfor gikk han med munnbind hjemme hos henne akkurat i det tidsrommet.

Skrevet

''Jeg syns man skal tenke seg godt om før man sykeliggjør ekstreme meninger og ekstreme handlinger.''

Jeg er helt enig.

Skrevet

Om han er strafferettslig tilregnelig vet jeg like lite om som det du gjør.

Jeg har ikke uttalt meg om han er strafferettslig tilregnelig.

Med vennlig hilsen

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Hei!

Det er ikke å latterliggjøre å mene noe annet.

han er ærlig og ikke feig, det står det respekt av.

En diagnose skal vel ikke vurderes på så tynt grunnlag tenker jeg. 20 min observasjon på et rettsmøte. Lurer mer på hva Værøy sin motivasjon for å gå til pressen med et slikt utspill er. Er bransjen splittet?, tjener han noe på det? eller hva.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Mora hans hadde bihulebetennelse og han ønsket ikke å bli smittet av det, derfor gikk han med munnbind hjemme hos henne akkurat i det tidsrommet.

Ja, kanskje jeg skal ta på meg munnbind nå siden sønnen min har bihulebetennelse ? ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg syns man skal tenke seg godt om før man sykeliggjør ekstreme meninger og ekstreme handlinger.''

Jeg er helt enig.

Jeg synes en del her ser til å tro at det er de politiske meningene som har blitt sykeliggjort. Slik har ikke jeg forstått det.

Skrevet

En diagnose skal vel ikke vurderes på så tynt grunnlag tenker jeg. 20 min observasjon på et rettsmøte. Lurer mer på hva Værøy sin motivasjon for å gå til pressen med et slikt utspill er. Er bransjen splittet?, tjener han noe på det? eller hva.

Kanskje han bare er uenig, og diskuterer akkurat som alle andre har lov til å uttale seg?

Med vennlig hilsen

Gjest trilleto
Skrevet

Ja, kanskje jeg skal ta på meg munnbind nå siden sønnen min har bihulebetennelse ? ;-)

Kanskje folk generelt sett hadde gjort lurt i å bruke munnbind hjemme om halve familien feks lå strødd i influensa? Jeg synes du skal bruke munnbind om du ikke vil bli syk og har noe viktig på tapeten i nær fremtid som du må holde deg frisk til ;) Munnbind er ikke dumt serru.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Kanskje folk generelt sett hadde gjort lurt i å bruke munnbind hjemme om halve familien feks lå strødd i influensa? Jeg synes du skal bruke munnbind om du ikke vil bli syk og har noe viktig på tapeten i nær fremtid som du må holde deg frisk til ;) Munnbind er ikke dumt serru.

Ingen fare. Jeg får ikke det samme som han har.

Gjest trilleto
Skrevet

Ingen fare. Jeg får ikke det samme som han har.

Lite trolig. Det hører mer til denne historien enn bruk av et munnbind.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Lite trolig. Det hører mer til denne historien enn bruk av et munnbind.

Ja til historien hører det også til at han nektet og spise maten hennes i perioder.

Skrevet

''Ja, kanskje jeg skal ta på meg munnbind nå siden sønnen min har bihulebetennelse ? ;-)''

Slikt er helt vanlig i f.eks. Japan.

Gjest trilleto
Skrevet

Ja til historien hører det også til at han nektet og spise maten hennes i perioder.

Sikkert kresen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...