Gå til innhold

Førerkort disp

Gjest forstår ikke dette tullet de driver med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder å ikke oppfylle helsemessig krav til førerkort, er det pga medisiner eller diagnose?

Å ta kontakt med psyk.sykehus er ikke å anbefale, de ødlegger bare. Det er ikke positive ting som skjer, kommer bare negative ting ut av det. Straffer seg, lønner seg IKKE!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan gjelde både diagnose og medisinbruk.

Skrevet

Det kan gjelde både diagnose og medisinbruk.

En blir iallefall ikke friskere av slike ting, ovenfra og ned "storebror bestemmer".

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En blir iallefall ikke friskere av slike ting, ovenfra og ned "storebror bestemmer".

Det er ovenfra og ned bestemt hvilken promillegrense som skal gjelde i trafikken. Hensikten er for begge saker å øke traffikksikkerheten.

Skrevet

Det er ovenfra og ned bestemt hvilken promillegrense som skal gjelde i trafikken. Hensikten er for begge saker å øke traffikksikkerheten.

Har aldri kjørt når jeg har vært syk jeg, klarer ikke kjøre da. Jeg er ansvarsbevisst.

Gjest ambrose
Skrevet

Har aldri kjørt når jeg har vært syk jeg, klarer ikke kjøre da. Jeg er ansvarsbevisst.

..... men det betyr ikke at alle andre er ansvarsbevisste - dessverre :-(

Gjest hilsen en bipolar
Skrevet

Da er det vel ikke noe problem for deg å få evt dispensasjon heller da :o)

Jeg måtte søke, fikk innvilga da, men..de satte diagnosen som grunn - bipolar(sto ingenting om meds der så)

Godt å høre du ikke kjører når du er syk. :o)

Gjest Zyprexus
Skrevet

Få (Ingen?) diagnoser gjør automatisk at du ikke oppfyller helsekravene. Dette er fordi folk med samme diagnose kan ha helt ulik fungering. Det går nok mer på hvordan du sliter. Her er det viktig med god selvinnsikt sånn at du vet selv klart når du kan kjøre, og når du ikke kan kjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...