Gå til innhold

Burde jeg ikke ha landet nå?

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Nå er vi huseiere og ikke husleiere (en trygghet i seg selv) - kontrakten er underskrevet, min mor er frisk fra sin infeksjon igjen, hun er hjemme og jeg fungerer bra i jobben.

Etter mye stress og styr med boligsaken kan jeg (vi) nå senke skuldrene - men mine er enda ikke senket, jeg greier fortsatt ikke å huske hvor jeg la fra meg ting for få sekunder siden, og skuldrene verker. Jeg går på autopilot.

Burde jeg ikke ha landet nå - eller vil det ta tid siden stresset har vart en stund?

Gjest ambrose
Skrevet

Er det slik at det tar tid før stress "går ut av kroppen"?

Skrevet

Det kan nok ta en god stund før kroppen "innser" at den faktisk kan slappe av nå, så bare ta tiden til hjelp en god stund ennå.

Gjest ambrose
Skrevet

Det kan nok ta en god stund før kroppen "innser" at den faktisk kan slappe av nå, så bare ta tiden til hjelp en god stund ennå.

Ok, skjønner. Takk skal du ha :)

Skrevet

Er det slik at det tar tid før stress "går ut av kroppen"?

Google det parasympatiske nervesystemet. Det hender ofte at det lagger litt.

Skrevet

Google det parasympatiske nervesystemet. Det hender ofte at det lagger litt.

Mange tiår faktisk.. om man har skikkelig flaks... *grimase*

Skrevet

Høres helt normalt ut. Men kan selvsagt være en smule skuffende og frustrerende.

Prøv å finne noe lystbetont og avslappende og gjøre uten å sette 'nytekrav' til deg selv.

Ta gjerne noen turer i svømmehallen og svøm lenge nok til at svømmetakene ikke gjør vondt lengre. (Kan ofte verke skikkelig de første hundre meterne.) Svømming gjør underverk for ømme, stive skuldre.

Å ta seg ut fysisk kan i seg selv bidra til å redusere spenninger.

mvh

Skrevet

Kjære deg. Det tar gjerne en god stund før man "lander" etter en slik påkjenning.

Av erfaring ber jeg deg om å ikke presse deg. Ta det med ro, ta vare på deg selv og husk å puste skikkelig. Det er ikke noe morsomt om du kræsjer fullstendig.

Skrevet

Enig med det PieLill skriver lenger nede i tråden.

En treningsøkt med svømming, gjerne kombinert med badstu, kan gjøre underverker for anspent muskulatur. Alternativt en lang spasertur i høyt tempo - med noen bratte oppoverbakker.

Gjest ambrose
Skrevet

Enig med det PieLill skriver lenger nede i tråden.

En treningsøkt med svømming, gjerne kombinert med badstu, kan gjøre underverker for anspent muskulatur. Alternativt en lang spasertur i høyt tempo - med noen bratte oppoverbakker.

Skjønner det. Jeg liker svømming, og jeg mener jeg har fått råd om dette før - men jeg husker ikke hva det var :)

Jeg får nemlig vondt i nakken av å svømme, og etter at jeg holdt på å besvime i bassenget fordi det gikk rundt for meg som følge av dette, har jeg ikke turt å gjøre det en gang til..

Skrevet

Skjønner det. Jeg liker svømming, og jeg mener jeg har fått råd om dette før - men jeg husker ikke hva det var :)

Jeg får nemlig vondt i nakken av å svømme, og etter at jeg holdt på å besvime i bassenget fordi det gikk rundt for meg som følge av dette, har jeg ikke turt å gjøre det en gang til..

Det går an å svømme med svømmebriller og snorkel slik at man ikke anstrenger nakken. Alternativt svømme ryggcrawl.

Gjest ambrose
Skrevet

Det går an å svømme med svømmebriller og snorkel slik at man ikke anstrenger nakken. Alternativt svømme ryggcrawl.

crawl kan jeg ikke engang.... og snorkel? Huff, kveles bare ved tanken på det... *klaus*

Skrevet

Når jeg får fluehjerne og mister all konsentrasjon er det som hjelper å isolere seg, unngå travle folk, tv, pc... sove masse.

Skrevet

crawl kan jeg ikke engang.... og snorkel? Huff, kveles bare ved tanken på det... *klaus*

Da får du løpe/gå tur i stedet.

Gjest ambrose
Skrevet

Da får du løpe/gå tur i stedet.

Det er ikke like lystbetont....

*finner alltid en unnskyldning for å slippe*

Gjest ambrose
Skrevet

Når jeg får fluehjerne og mister all konsentrasjon er det som hjelper å isolere seg, unngå travle folk, tv, pc... sove masse.

Nå har jeg sovet masse.... i over 12 timer...

Skrevet

Det er ikke like lystbetont....

*finner alltid en unnskyldning for å slippe*

Det er jo da man har valget mellom å få mulighet til å føle seg bedre eller la det være...

Gjest ambrose
Skrevet

Det er jo da man har valget mellom å få mulighet til å føle seg bedre eller la det være...

Det har du helt rett i.

MEN..... håpet du skulle si at det fantes en enklere løsning jeg... sukk.

;-)

Skrevet

Det har du helt rett i.

MEN..... håpet du skulle si at det fantes en enklere løsning jeg... sukk.

;-)

Ja, for det er jo en kjempeavansert løsning å prøve å gå seg en tur! *ironisk*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...