Gjest ambrose Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Nå er vi huseiere og ikke husleiere (en trygghet i seg selv) - kontrakten er underskrevet, min mor er frisk fra sin infeksjon igjen, hun er hjemme og jeg fungerer bra i jobben. Etter mye stress og styr med boligsaken kan jeg (vi) nå senke skuldrene - men mine er enda ikke senket, jeg greier fortsatt ikke å huske hvor jeg la fra meg ting for få sekunder siden, og skuldrene verker. Jeg går på autopilot. Burde jeg ikke ha landet nå - eller vil det ta tid siden stresset har vart en stund? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Er det slik at det tar tid før stress "går ut av kroppen"? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Det kan nok ta en god stund før kroppen "innser" at den faktisk kan slappe av nå, så bare ta tiden til hjelp en god stund ennå. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Det kan nok ta en god stund før kroppen "innser" at den faktisk kan slappe av nå, så bare ta tiden til hjelp en god stund ennå. Ok, skjønner. Takk skal du ha 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Er det slik at det tar tid før stress "går ut av kroppen"? Google det parasympatiske nervesystemet. Det hender ofte at det lagger litt. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Google det parasympatiske nervesystemet. Det hender ofte at det lagger litt. Mange tiår faktisk.. om man har skikkelig flaks... *grimase* 0 Siter
PieLill Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Høres helt normalt ut. Men kan selvsagt være en smule skuffende og frustrerende. Prøv å finne noe lystbetont og avslappende og gjøre uten å sette 'nytekrav' til deg selv. Ta gjerne noen turer i svømmehallen og svøm lenge nok til at svømmetakene ikke gjør vondt lengre. (Kan ofte verke skikkelig de første hundre meterne.) Svømming gjør underverk for ømme, stive skuldre. Å ta seg ut fysisk kan i seg selv bidra til å redusere spenninger. mvh 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Kjære deg. Det tar gjerne en god stund før man "lander" etter en slik påkjenning. Av erfaring ber jeg deg om å ikke presse deg. Ta det med ro, ta vare på deg selv og husk å puste skikkelig. Det er ikke noe morsomt om du kræsjer fullstendig. 0 Siter
frosken Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Enig med det PieLill skriver lenger nede i tråden. En treningsøkt med svømming, gjerne kombinert med badstu, kan gjøre underverker for anspent muskulatur. Alternativt en lang spasertur i høyt tempo - med noen bratte oppoverbakker. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Enig med det PieLill skriver lenger nede i tråden. En treningsøkt med svømming, gjerne kombinert med badstu, kan gjøre underverker for anspent muskulatur. Alternativt en lang spasertur i høyt tempo - med noen bratte oppoverbakker. Skjønner det. Jeg liker svømming, og jeg mener jeg har fått råd om dette før - men jeg husker ikke hva det var Jeg får nemlig vondt i nakken av å svømme, og etter at jeg holdt på å besvime i bassenget fordi det gikk rundt for meg som følge av dette, har jeg ikke turt å gjøre det en gang til.. 0 Siter
frosken Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Skjønner det. Jeg liker svømming, og jeg mener jeg har fått råd om dette før - men jeg husker ikke hva det var Jeg får nemlig vondt i nakken av å svømme, og etter at jeg holdt på å besvime i bassenget fordi det gikk rundt for meg som følge av dette, har jeg ikke turt å gjøre det en gang til.. Det går an å svømme med svømmebriller og snorkel slik at man ikke anstrenger nakken. Alternativt svømme ryggcrawl. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Det går an å svømme med svømmebriller og snorkel slik at man ikke anstrenger nakken. Alternativt svømme ryggcrawl. crawl kan jeg ikke engang.... og snorkel? Huff, kveles bare ved tanken på det... *klaus* 0 Siter
rose23 Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Når jeg får fluehjerne og mister all konsentrasjon er det som hjelper å isolere seg, unngå travle folk, tv, pc... sove masse. 0 Siter
frosken Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 crawl kan jeg ikke engang.... og snorkel? Huff, kveles bare ved tanken på det... *klaus* Da får du løpe/gå tur i stedet. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Da får du løpe/gå tur i stedet. Det er ikke like lystbetont.... *finner alltid en unnskyldning for å slippe* 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Når jeg får fluehjerne og mister all konsentrasjon er det som hjelper å isolere seg, unngå travle folk, tv, pc... sove masse. Nå har jeg sovet masse.... i over 12 timer... 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det er ikke like lystbetont.... *finner alltid en unnskyldning for å slippe* Det er jo da man har valget mellom å få mulighet til å føle seg bedre eller la det være... 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det er jo da man har valget mellom å få mulighet til å føle seg bedre eller la det være... Det har du helt rett i. MEN..... håpet du skulle si at det fantes en enklere løsning jeg... sukk. ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det har du helt rett i. MEN..... håpet du skulle si at det fantes en enklere løsning jeg... sukk. ;-) Ja, for det er jo en kjempeavansert løsning å prøve å gå seg en tur! *ironisk* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.