Gå til innhold

Hva slags diagnose?

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Jeg lurer på hva slags diagnose jeg har når:

Jeg er redd for at kroppen skal forandre seg.

Tør ikke være ute i sola særlig lenge av gangen fordi jeg er redd for at sola skal forandre meg (få fler rynker, pigmentflekker osv.).

Kan bruke en hel dag på å sjekke kroppen min, bare for å se om den ser lik ut i dag som i går.

Sjekke kroppen min fra alle vinkler og lyssetting.

Ønsker meg ikke jobb, kjæreste fordi da får jeg ikke brukt tiden min på å sjekke kroppen min.

Jeg holder på å bli sprø og jeg er utrolig trist over dette mange ganger. Jeg har lite tro på at noe kan hjelpe meg med dette her.

I tillegg har jeg fått spiseforstyrrelser.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så opptatt av hvordan jeg ser ut egentlig. Hvorfor kan jeg ikke bare nyte livet som andre?.

Jeg liker heller ikke gå ute blant folk. For da føler jeg meg stygg. Og det er sånn vondt følelse at jeg nesten bare vil dø.

Hva slags diagnose er dette?

Skrevet

Aner ikke, men ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvist for å få hjelp - for jeg er overbevist om at det er hjelp å få!

Gjest ambrose
Skrevet

Hm. Følger ikke alt dette med spiseforstyrrelsen, mon tro?

Gjest svarttrost
Skrevet

Aner ikke, men ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvist for å få hjelp - for jeg er overbevist om at det er hjelp å få!

Jeg er bare litt redd for at legen skal synes at jeg er så stygg, at det ikke er noe vits i å sende meg til noe terapi. Kanskje jeg er et tilfelle det ikke går an å gjøre noe med.

Skrevet

Jeg er bare litt redd for at legen skal synes at jeg er så stygg, at det ikke er noe vits i å sende meg til noe terapi. Kanskje jeg er et tilfelle det ikke går an å gjøre noe med.

''Jeg er bare litt redd for at legen skal synes at jeg er så stygg, at det ikke er noe vits i å sende meg til noe terapi. Kanskje jeg er et tilfelle det ikke går an å gjøre noe med.''

Det garanterer jeg at legen ikke synes. :o)

Gjest svarttrost
Skrevet

OCD/BDS?

Obsessive compulsive Disorder (tvang) og Body Dismorf Syndrome

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_dysmorphic_disorder

http://en.wikipedia.org/wiki/Obsessive%E2%80%93compulsive_disorder

Noen forslag. Uansett hva det er så må du komme deg til lege og få henvisning videre til noen som kan hjelpe deg. Det der ødelegger livet ditt.

Takk for linkene. Kjente meg veldig igjen i de ja. Godt å vite at enikke er den eneste i verden som sliter med dette.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men tenkte på spiseforstyrrelse før du nevnte det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...