Gjest Næringsmangel Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Hei! Jeg er en kvinne på 20 år som for tiden sliter med psykose symptomer, noe jeg er til utredning for. Nå de siste dagene har jeg spist og drukket lite. Ofte kaster jeg opp maten også. Jeg spiser for eksempel bare 3 biter med havregrøt og drikker noen få slurker med drikke. Merker at jeg er veldig slapp. Sliter med hukommelsesproblemer og skjelvinger. Har de siste ukene tatt av flere kilo, sist jeg veide meg hadde jeg tatt av nesten 2 kg på 3 dager. Er dette normalt? Kan disse hukommelsesproblemene og skjelvingene og slappheten skyldes næringsmangel eller er dette psykisk? Blir takknemlig for svar:) 0 Siter
Gjest skulle ønske jeg var meg Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Ja, skjelvingene og hukommelsen kan komme av mat/næringsmangel! Dvs - gjorde i alle fall det hos meg da jeg tok av mange(50kg) på et halvår. Jeg spiste lite eller ingenting om dagene. Etterhvert fikk jeg og veldig svimmelhet og klarte ikke gå mer enn fra rom til rom her hjemme nesten-for jeg kom meg på avtalene jeg hadde. Håper du begynner spise snart, hvis du slanker deg er i alle fall dette ikke måten å gjøre det på. 0 Siter
Tonette Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Vær så snill, få i deg noe mat! Det er helt klart at for lite næring går ut over både det fysiske og det psykiske. Skal du kunne fungere må du få i deg nok næring og nok drikke. Hvorfor spiser du ikke? Hvis det er vanskelig å svelge, prøv med næringsdrikk. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 ''Kan disse hukommelsesproblemene og skjelvingene og slappheten skyldes næringsmangel eller er dette psykisk? '' Kan være begge deler, men når du spiser så lite vet du ikke hva det er. Spis å se om det hjeler, youghurt er lett å få ned. 0 Siter
Gjest baresierdet Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Hvis du ikke har LYST til å være syk: SPIS. Hvis ikke kommer du bare til å bli sykere, håret ditt kommer til å falle av, du kan få masse dunhår på hele kroppen, huden din bli tørr og slapp. Hodet kommer ikke til å henge med heller. Og GJETT som du kommer til å angre den dagen du faktisk ønsker å bruke kroppen og hodet til noe bra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er temmelig sikker på at du egentlig vet utmerket godt at det skyldes, i alle fall veldig delvis, at du ikke får i deg næring. En bil går heller ikke uten bensin eller diesel på tanken. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Ja, jeg tror de plagene du beskriver har en psykisk årsak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.