Gå til innhold

Selvmordsfare for venstrepolitiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den skulle en tro var ganske stor.

Får håpe dette går etter forholdene bra. Uansett hva som han har skjedd. Han har kone og barn.

Tankene går selvsagt også til 17-åringen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Brått statusfall som dette er en høyrisikofaktor for selvmord.

motorPrøysen
Skrevet

Dette kommer langt ned på min liste over bekymringer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kommer langt ned på min liste over bekymringer.

Den enkeltes personlige prioriteringsliste for bekymringer har oftest en meget liten diameter.

Selvmord har enorme konsekvenser for de pårørende og må derfor alltid tas meget alvorlig. Døden er kun de gjenlevendes problem.

motorPrøysen
Skrevet

Den enkeltes personlige prioriteringsliste for bekymringer har oftest en meget liten diameter.

Selvmord har enorme konsekvenser for de pårørende og må derfor alltid tas meget alvorlig. Døden er kun de gjenlevendes problem.

Enig — og derfor er det bra vi har et helsevesen hvor de ansatte ut fra sitt mandat har en utvida diameter på sine bekymringer.

Og så lenge denne politikeren ikke er dømt veit vi ikke sikkert om hans kvaler er fortjent eller ikke, så jeg skal la det ligge. Men ta Birkedal — i en lignende situasjon, og han har innrømt delvis skyld. Her er min hjemmesnekra teori: Når folk i slike posisjoner utfører denne typen overgrep har de gjerne psykopatiske og narsissistiske trekk — problemet er, som du sier, statusfallet. I ettertid føler de skam, ikke skyld. Og da bekymrer kvalene deres meg meget lite.

Skrevet

Den er uten tvil stor og den blir heller ikke mindre av at alle vet om det. Det er godt han er innlagt.

Skrevet

Jeg tror vi må la fest- og drikkekulturen innad i partiet ta litt av skylden for det som har skjedd og ikke begynne å henge ut en person så til de grader som media her i landet er verdensmestere i å gjøre.

Selv om det han har gjordt selvfølgelig ikke er akseptabelt.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg tror vi må la fest- og drikkekulturen innad i partiet ta litt av skylden for det som har skjedd og ikke begynne å henge ut en person så til de grader som media her i landet er verdensmestere i å gjøre.

Selv om det han har gjordt selvfølgelig ikke er akseptabelt.

Han er uskyldig til det motsatte er bevist, så enig i å ikke henge ham ut, enn så lenge. Blir han dømt er imidlertid ikke drikkekulturen i partiet noen unnskyldning overhodet — da er han og han aleine ansvarlig.

Skrevet

Han er uskyldig til det motsatte er bevist, så enig i å ikke henge ham ut, enn så lenge. Blir han dømt er imidlertid ikke drikkekulturen i partiet noen unnskyldning overhodet — da er han og han aleine ansvarlig.

Uansett, at han skulle bli suicidal selv om han må gjennom en slik prosess er vel litt i drøyeste laget.

Angre seg vil han nok helt sikkert gjøre.

Skrevet

Uansett, at han skulle bli suicidal selv om han må gjennom en slik prosess er vel litt i drøyeste laget.

Angre seg vil han nok helt sikkert gjøre.

Ikke kun pga selve prosessen men pga alt han mister innen jobb, verv som han mister. Høy risiko for selvmord, uten tvil.

Skrevet

Ikke kun pga selve prosessen men pga alt han mister innen jobb, verv som han mister. Høy risiko for selvmord, uten tvil.

Han kan vel få seg ny jobb da,men ikke i politikken, og han blir

vel ikke noe nestleder i Venstre antakelig.

Vi vet ikke hva som har skjedd da voldtekten fant sted heller.

Straffen vil komme til å stå i forhold til forbrytelsen.

Skrevet

Selvsagt kan han få seg ny jobb, det er heller ikke det det er snakk om. Det er det brå statusfallet som er/gir(blant annet og sammen med den situasjonen han er i) høy risiko for selvmord.

Skrevet

Selvsagt kan han få seg ny jobb, det er heller ikke det det er snakk om. Det er det brå statusfallet som er/gir(blant annet og sammen med den situasjonen han er i) høy risiko for selvmord.

Handlingen han har gjordt gir allikevel ingen risiko for selvmord.

Skrevet

Handlingen han har gjordt gir allikevel ingen risiko for selvmord.

Du må lese det jeg skriver. Det er ingen som snakker om den handlingen alene.

Skrevet

Den er uten tvil stor og den blir heller ikke mindre av at alle vet om det. Det er godt han er innlagt.

Det er rart det der, at samtlige svinepelser oppviser seg selv som større ofre enn de som har blitt utsatt for dem! Er det in å løpe til psykologen og legge seg inn når man blir ferska som drittstøvel?

Eller er det kun media som greier å vinkle det slik at hver eneste krek som blir tatt fremstår som offeret i slike saker?

En forbanna uting er det og jeg synes fanken ikke synd i dem!

Skrevet

''Straffen vil komme til å stå i forhold til forbrytelsen.''

Det er det eller usannsynlig at den vil i Norge. Om han dømmes blir det neppe mer enn et par-tre års fengsel, dessverre.

Med vennlig hilden

Skrevet

Uten å ha tall på det vil jeg si at jeg er mer bekymret for 17-åringen, som med stor sannsynlighet er uforskyldent kommet opp i dette.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er rart det der, at samtlige svinepelser oppviser seg selv som større ofre enn de som har blitt utsatt for dem! Er det in å løpe til psykologen og legge seg inn når man blir ferska som drittstøvel?

Eller er det kun media som greier å vinkle det slik at hver eneste krek som blir tatt fremstår som offeret i slike saker?

Dommen i saken er ikke falt, så hvorvidt det er en voldtekt eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. At det han går igjennom nå er tøft er helt klart, og spesielt med VG og dagbladet hengende rundt. Han har ikke stilt til intervju i noen aviser så vidt meg bekjent, men media kjører jo hardt på denne saken som i alle andre lignende saker.

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Jeg tenker at ingen er tjent med at han tar livet av seg og jeg vet også at et stort statusfall er en sterk risikofaktor.

Jeg er også mer opptatt av offeret men tenker at jeg får avvente en evt dom. Det er mulig at dette er en veldig opplagt sak men jeg syns på generelt grunnlag at slik uthengning som avisene driver i enkelte saker er grove overtramp. De bør vise forsiktighet inntil dommen foreligger.

Jeg husker med skrekk saken med Tore Tønne. Vi vil ikke ha flere av de!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...