XbellaX Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Og ved hvilke psykdommer? Det handler veldig sjelden om sykdommen men hvordan man mestrer hverdagen. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Det handler veldig sjelden om sykdommen men hvordan man mestrer hverdagen. Er man så syk at man ikke klarer å jobbe 75-100% blir man uføretrygdet etter å ha prøvd flere tiltak på flere attførings-bedrifter.I Oslo heter noen:Warbas,Industri Lambertseter, Lettindustri og Trosterud Treningssenter. Andre kan hete ASVO eller Norasonde. Har "pasienten" i løpet av en 2-4 års periode ikke kunnet klare å jobbe mer enn 50% blir man som regel uføretrygdet. Sykdom,medisiner og søvn er uvedkommende om man klarer jobben. Jeg klarte ikke å jobbe 50% over lang tid og fikk i fabruar 2002 uføretrygd. Siden jeg hadde tjent gode penger i nesten 20 år fikk jeg en ganske god uføretrygd.Den er i dag på ca 320 000 kr året. Mitt mål er nå å kunne tjene 1 G=75 000 per år og få meg en bra bil og bedre økonomi. Den maniske delen av min sykdom ødelegger for min økonomi,og min depresjon forsøker å drepe meg. Hurra for zoloft! Lykke til med ett friskt liv! 0 Siter
Gjest ...for eksempel jeg Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Er man så syk at man ikke klarer å jobbe 75-100% blir man uføretrygdet etter å ha prøvd flere tiltak på flere attførings-bedrifter.I Oslo heter noen:Warbas,Industri Lambertseter, Lettindustri og Trosterud Treningssenter. Andre kan hete ASVO eller Norasonde. Har "pasienten" i løpet av en 2-4 års periode ikke kunnet klare å jobbe mer enn 50% blir man som regel uføretrygdet. Sykdom,medisiner og søvn er uvedkommende om man klarer jobben. Jeg klarte ikke å jobbe 50% over lang tid og fikk i fabruar 2002 uføretrygd. Siden jeg hadde tjent gode penger i nesten 20 år fikk jeg en ganske god uføretrygd.Den er i dag på ca 320 000 kr året. Mitt mål er nå å kunne tjene 1 G=75 000 per år og få meg en bra bil og bedre økonomi. Den maniske delen av min sykdom ødelegger for min økonomi,og min depresjon forsøker å drepe meg. Hurra for zoloft! Lykke til med ett friskt liv! ''blir man uføretrygdet etter å ha prøvd flere tiltak på flere attførings-bedrifter.'' stemmer ikke for alle, dette. Noen blir uføretrygdet uten at de har klart å prøve seg på noe tiltak. 0 Siter
Gjest det fikk jeg også. Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 ''blir man uføretrygdet etter å ha prøvd flere tiltak på flere attførings-bedrifter.'' stemmer ikke for alle, dette. Noen blir uføretrygdet uten at de har klart å prøve seg på noe tiltak. Jeg fikk også uføre direkte men tror det er veldig uvanlig. Jeg var så syk at noe annet ikke var aktuelt. Tror de at helsesituasjonen kan bedre seg får man ikke uføre uten testing. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Jeg vil tro han anbefaler ut UT når funksjonen er så nedsatt i både arbeid og fritidsliv at UT er siste utvei /nødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.