XbellaX Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Det må jo være relativt tydelig at en får vite ting som sykepleier og ikke som privatperson for at en skal ha taushetsplikt da. Slike saker vil uansett sjelden bli tema ift lovverket om taushetsplikt fordi det stort sett ikke vil falle folk inn at vedkommende har taushetsplikt når personen har fri. Men i utgangspunktet kan det bli et dilemma for sykepleiere som ønsker å snakke om helsemessige og sosiale betroelser med andre. Men etisk sett så unngår vel en del det uansett? Sånn sett er det vel et litt kuriøst trekk ved taushetsplikten, men likevel har nå noen klart å bli dømt for det. Var en sosialarbeider som hilste på en klient som også ble dømt for brudd på tausjetsplikt, så en skal trå varsomt. "Var en sosialarbeider som hilste på en klient som også ble dømt for brudd på tausjetsplikt, så en skal trå varsomt." Det er jo helt klart og tydelig brudd. Man hilser aldri. 0 Siter
Gjest bando Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Juridisk sett er taushetsplikten tvilsom. De etiske regler er imidlertid strengere og tilsier taushetsplikt. Men: Hva i all verden skulle motivere psykologen til å fortelle noe videre OG gjøre det personinentifiserbart? Vel, jeg er paranoid, så jeg kan se for meg at vedkommende er et ustabilt monster. Til tross for sitt yrke. 0 Siter
Gjest mittymoes Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Hvor mange nick bruker du egentlig? Prøver å bruke samme nick i samme tråd når jeg husker dem, noe jeg ikke gjorde nå. Gjør det noe? 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Prøver å bruke samme nick i samme tråd når jeg husker dem, noe jeg ikke gjorde nå. Gjør det noe? Nei ikke for min del denne gangen, men forsøk å hold deg til 1 nick per tråd ellers aner man jo ikke om man snakker med èn eller 5stk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.