Gå til innhold

Kramper i tunge og ansikt

Anbefalte innlegg

Gjest Scottman
Skrevet

Jeg brukte Serquel og Sarotex i noen dager og fikk bivirkning som gjør at tungen min beveger seg ufrivillig, rulling og noen ganger føles det som jeg svelger tungen og får angst, får noe kramper og vondt i ansiktet også, krampene er ikke så store at de blir synlige når jeg går til legen men veldig plagsome, den kommer flere ganger hver dag. Jeg får Stesolid men den bare hjelper midlertidig og krampene kommer tilbake hele tiden. Er det noen andre ting som kan hjelpe for å fjerne den helt så jeg slipper å ta Stesolid hverdag. Det skaper også problemer for førerkortet hos fylkeslegen så lenge jeg må bruke Stesolid. Så langt har fastlegen min sagt det finnes ingen andre løsninger.

Skrevet

Jeg hadde lignende plager for mange år siden. Da fikk jeg noen anti parkinsonmmedisiner som heter Kemadrid og akineton, jeg vet ikke om de fortsatt finnes på markedet, men hvis ikke, så tror jeg nok det finnes andre antiparkison medisner som brukes mot slike dystonier. Det med føle att man svelger tungen kan være dysfagi. Kanskje du skulle prøve en annen medisn feks zyprexa? Den er litt snillere sånn sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...