Gå til innhold

"Selvfølelse nå!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leser denne boken av mia törnblom. Boken er spennende og fin. Forklarer en del ting som selvfølelse og hva det er.. Hvordan det kan være destruktivt å ha dårlig selvfølelse.

Men merker at det er mange historier og gode refleksjoner rundt dette. Synes bare det hele er veldig "svevende" og "løst". Har begynt å lese en bok som er skrevet av en Spesialist i klilnisk psykologi, Guro Øiestad. Boka heter selvfølelsen.

Boka beskriver litt mer konkrete kognitive "forklaringer". Synes at det er utrolig forvirrende å lese. Blir sint,lei meg, glad og frustrert på engang. Går gjennom alle følelse registrene.

Blir matt og sliten.

Noen flere som leser "slike" bøker, selvhjelpsøker eller hva man nå skal kalle det ? Enten om sin psykiske helse eller hvordan å takle sitt egne problemer...

Skrevet

Hei!

NEI!!

Jeg misliker slike bøker!

Det stod i Aftenposten i går at det nå kommer svært mange sakprosabøker, da jeg så temaene til de utvalgte forfatterne, angst og fortvilelse m.m, tenkte jeg "hvem orker lese sånt?"

Derfor jeg aldri får skrevet noen bok selv, tror jeg hvis jeg er heldig skal skrive en helt vanlig bok, alle brev og mail, kan min psykiater gjør hva hun vil med. mest vil jeg skrive en bok om alger eller sopp eller dinosaurer, men jeg har nok ikke kompetansen enda :) Men hvis noen spør meg, da blir jeg glad, for jeg elsker å skrive om ting som virkelig interesserer meg.

Men nå fikk jeg en god ide :)

Skrevet

Hei!

NEI!!

Jeg misliker slike bøker!

Det stod i Aftenposten i går at det nå kommer svært mange sakprosabøker, da jeg så temaene til de utvalgte forfatterne, angst og fortvilelse m.m, tenkte jeg "hvem orker lese sånt?"

Derfor jeg aldri får skrevet noen bok selv, tror jeg hvis jeg er heldig skal skrive en helt vanlig bok, alle brev og mail, kan min psykiater gjør hva hun vil med. mest vil jeg skrive en bok om alger eller sopp eller dinosaurer, men jeg har nok ikke kompetansen enda :) Men hvis noen spør meg, da blir jeg glad, for jeg elsker å skrive om ting som virkelig interesserer meg.

Men nå fikk jeg en god ide :)

Sist nevnte boka er hvertfall bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...