Gå til innhold

når man husker detaljer men er usikker likevel..

Anbefalte innlegg

Gjest usikker om det hendte eller ikke
Skrevet

Hvis man er usikker på om man har blitt utsatt for overgrep (incest) som lite barn, samtidig som man klart og tydelig husker detaljer rundt dette og har problemer med seksualitet idag. Er det sannsynlig at man har blitt utsatt for overgrep da? og er det incest om det ikke er snakk om samleie men all annen berøring og fordi man ikke turte å si nei den gang (ovenfor sin far)?

Skrevet

Ingen kan si sikkert om det har skjedd eller ikke. En kan si noe om det er mer eller mindre sannsynlig.

Incest er ikke kun knyttet til samleie.

http://no.wikipedia.org/wiki/Incest

Hvorfor husker noen så klart og tydelig at det har skjedd, mens andre ikke husker i hele tatt eller som i mitt tilfelle er usikker på om det bare var et mareritt som jeg fortsatt har innimellom?

Gjest ingen som kan bekrefte dette?
Skrevet

Jeg hadde en opplevelse da jeg var ca 3 år. Husker godt omstendighetene rundt dette og smerter nedentil.

Det eneste jeg får ut av min mor og far er at det skjedde noe, jeg må ikke snakke med mennesket som gjorde dette og de ønsker ikke å utdybe mere enn dette. Jeg får spørsmål som: "Husker du hva dette mennesket gjorde med deg, og likevel snakker du med henne?"

Jeg blir frustrert fordi jeg vet ikke om det jeg husker er riktig. Var jo så liten og jeg er sint på min mor som ikke kan si hva det var slik at jeg kan stole på det jeg selv husker. For jeg er også usikker på dette fordi jeg var så liten da det skjedde.

Alt annet som har skjedd meg senere i livet av traumer husker jeg helt detaljert og jeg vet at dette helt sikkert har skjedd. Vet ikke om du ble noe klokere av det jeg skriver her :)

Skrevet

Jeg hadde en opplevelse da jeg var ca 3 år. Husker godt omstendighetene rundt dette og smerter nedentil.

Det eneste jeg får ut av min mor og far er at det skjedde noe, jeg må ikke snakke med mennesket som gjorde dette og de ønsker ikke å utdybe mere enn dette. Jeg får spørsmål som: "Husker du hva dette mennesket gjorde med deg, og likevel snakker du med henne?"

Jeg blir frustrert fordi jeg vet ikke om det jeg husker er riktig. Var jo så liten og jeg er sint på min mor som ikke kan si hva det var slik at jeg kan stole på det jeg selv husker. For jeg er også usikker på dette fordi jeg var så liten da det skjedde.

Alt annet som har skjedd meg senere i livet av traumer husker jeg helt detaljert og jeg vet at dette helt sikkert har skjedd. Vet ikke om du ble noe klokere av det jeg skriver her :)

Det er så rart, for jeg husker at det skjedde flere ganger, hva som ble sagt og gjort + at han sluttet når mamma kom inn på rommet. Jeg husker bare ikke om det var bare gjentatte mareritt! Jeg husker at han voldtok mamma noen ganger (akkurat dette siste vet jeg at han gjorde). Men har man slike skitne fantasier som barn dersom det var bare mareritt da?

Gjest ingen som kan bekrefte dette?
Skrevet

Det er så rart, for jeg husker at det skjedde flere ganger, hva som ble sagt og gjort + at han sluttet når mamma kom inn på rommet. Jeg husker bare ikke om det var bare gjentatte mareritt! Jeg husker at han voldtok mamma noen ganger (akkurat dette siste vet jeg at han gjorde). Men har man slike skitne fantasier som barn dersom det var bare mareritt da?

Hei. Jeg vet ikke om det er lurt å gå inn i slike ting. Selv har jeg det best med å la det ligge. Jo mere jeg graver, dess dårligere form blir jeg. Jeg i mitt tilfelle å tro at det skjedde noe, okey, men dette er fortid og jeg prøver å ha et så bra liv som mulig her og nå. Jeg snakker med dette mennesket også, faktisk den i familien som har mest kontakt. Det handler vel om å tilgi på et vis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...