florista Skrevet 11. februar 2012 Skrevet 11. februar 2012 Hei. Er det slik at personer som har mye indre uro /angst ikke bør prøve wellbutrin? Det er snakk om å prøve denne, i kombinasjon med cipralex kanskje.... Men jeg er livredd for at uroen/angsten vil bli verre... Er dette veldig individuelt, eller noe som er "kjent" blant psykiatere? 0 Siter
Gjest Grøtleif Skrevet 11. februar 2012 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har forsøkt Wellbutrin, og det gav meg mere angst. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. februar 2012 Skrevet 11. februar 2012 En må skille mellom den uro og angst som er knyttet til depresjonen og rene angstlidelser. Wellbutrin har like god effekt som andre AD på angst knyttet til depresjon. Det er ikke tilsvarende dokumentasjon på effekt ved rene angstlidelser (panikklidelse, sosial fobi, GAD) 0 Siter
florista Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Skrevet 11. februar 2012 En må skille mellom den uro og angst som er knyttet til depresjonen og rene angstlidelser. Wellbutrin har like god effekt som andre AD på angst knyttet til depresjon. Det er ikke tilsvarende dokumentasjon på effekt ved rene angstlidelser (panikklidelse, sosial fobi, GAD) Takk for svar. Jeg klarer faktisk ikke å skille mellom hva uroen/angsten kommer av. Om det er depresjonen eller "ren" angstlidelse... Så da må jeg vel bare prøve da? Hvor fort kan man evnt merke denne økningen av uro/angst? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Takk for svar. Jeg klarer faktisk ikke å skille mellom hva uroen/angsten kommer av. Om det er depresjonen eller "ren" angstlidelse... Så da må jeg vel bare prøve da? Hvor fort kan man evnt merke denne økningen av uro/angst? Jeg ville gitt det en sjanse -altså forsøkt 0 Siter
Gjest javedia Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 I starten fikk jeg litt økt angst av wellbutrin. Nå merker jeg ingenting til dette lengre. Jeg tror medisinen virker ganske bra på den depresjonen jeg har og uroen som følger med denne. Anbefaler deg å prøve .-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.