Gå til innhold

Seroquel depot

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det har helt klart noe for seg.

Skrevet

Ja, det har helt klart noe for seg.

Trodde ikke det hjalp siden det er depot, for da går det vel langsomt ut i kroppen fordelt på et døgn. Trodde ikke man ble trøtt om kvelden av det.

Skrevet

Trodde ikke det hjalp siden det er depot, for da går det vel langsomt ut i kroppen fordelt på et døgn. Trodde ikke man ble trøtt om kvelden av det.

Jeg har sjelden sovet så godt over tid som etter at jeg begynte på seroquel depot - 2 år nå - tar den kl 17, sovner rundt 22 - sovner greit, sover hele natta - uthvilt kl 7 neste morgen

Skrevet

Jeg har sjelden sovet så godt over tid som etter at jeg begynte på seroquel depot - 2 år nå - tar den kl 17, sovner rundt 22 - sovner greit, sover hele natta - uthvilt kl 7 neste morgen

Visste ikke at det gikk an å sove på depot. Du tar det så tidlig ja, men kan vel ta det senere og å bli trøtt av det?

Hvilke dose tar du?

Skrevet

Visste ikke at det gikk an å sove på depot. Du tar det så tidlig ja, men kan vel ta det senere og å bli trøtt av det?

Hvilke dose tar du?

Jada, man kan ta det seinere. Jeg tar det såpass tidlig for å ha best mulig funksjon fra morran av når jeg skal ut og kjøre bil for å komme meg på jobb. Det går helt fint. Dessuten skal pillene helst tas minst en time før mat, og da har jeg funnet ut at 17 er helt passe.

For øyeblikket står jeg på 400, men har pleid å stå på 200. Økte nå pga at min bipolare lidelse er i bevegelse.

Ved oppstart og ved doseøkning, pleier jeg å bli stuptrøtt temmelig nøyaktig 2,5 timer etter inntak - en time senere har jeg kommet "over bøygen" og så har det vært greit. Dette har pleid å vare fra 2 til 4 dager før det virker som om kroppen har vent seg til det.

Skrevet

Jada, man kan ta det seinere. Jeg tar det såpass tidlig for å ha best mulig funksjon fra morran av når jeg skal ut og kjøre bil for å komme meg på jobb. Det går helt fint. Dessuten skal pillene helst tas minst en time før mat, og da har jeg funnet ut at 17 er helt passe.

For øyeblikket står jeg på 400, men har pleid å stå på 200. Økte nå pga at min bipolare lidelse er i bevegelse.

Ved oppstart og ved doseøkning, pleier jeg å bli stuptrøtt temmelig nøyaktig 2,5 timer etter inntak - en time senere har jeg kommet "over bøygen" og så har det vært greit. Dette har pleid å vare fra 2 til 4 dager før det virker som om kroppen har vent seg til det.

Ok, takk. Får prøve meg frem da. Men må en ta dem en time før mat?

Skal ikke ta så høy dose jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilke dose tar du?

Depot må tas noe tidligere pga noe senere innsettende effekt.

Jo tidligere en tar noe for søvn, jo tidligere er det ute av hodet om morgenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...