Reddharen-75 Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Hva slags mål hadde dere med innleggelsen, hva slags ressurser kan man bruke og hvilke behov for tjenester hadde du? Eller for å si det med enklere ord, hva slags plan/oppfølging hadde du i forbindelse med innleggelsen? 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Dessuten finnes det gode medisiner mot angts,om det er det du har,,ingen blir lagt inn for dette. Trilafon,Cipramil,Zoloft er bra alle sammen.Tolvon for å få sove. Klarer du å sove minst 5 timer i døgnet,og bare om natta, er du ikke syk nok. Se filmene "Prozac Nation","Gjøkeredet", og "De gales hus" Da kanskje forstår du 10% av hva galskap egentlig er. Ingen som helst forstår noe av ABB,selv ikke psykliatrene. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Dessuten finnes det gode medisiner mot angts,om det er det du har,,ingen blir lagt inn for dette. Trilafon,Cipramil,Zoloft er bra alle sammen.Tolvon for å få sove. Klarer du å sove minst 5 timer i døgnet,og bare om natta, er du ikke syk nok. Se filmene "Prozac Nation","Gjøkeredet", og "De gales hus" Da kanskje forstår du 10% av hva galskap egentlig er. Ingen som helst forstår noe av ABB,selv ikke psykliatrene. Vet du hva, naa faar du jammen meg ta deg sammen. 0 Siter
cathlin Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Skjerp deg! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. ''Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres.'' Hm? Jeg kjenner flere som de siste årene har vært innlagt eller har fått tilbud om innleggelse, men ingen av dem har vært suicidale eller farlige for andre. 0 Siter
frosken Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Du er nødt til å slutte med å svare på ting du overhodet ikke har oversikt over eller peiling på. 0 Siter
Gjest du tar feil Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Du har tydeligvis ikke den ringeste anelse om hva du svarer på akkurat her. I slike tilfeller er det best å holde kjeft, og ikke komme med feilinformasjon slik du gjør! 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Nå er du ufin :-( 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Skjerp deg! Mener dere på ramma alvor at ikke alle mentale sykehus er fullstappede av folk som enten vil ta sitt eget liv eller andres? Det er i allefall veldig mange Scizofrene som er innlagt. Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager? 0 Siter
Gjest ingelill Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Mener dere på ramma alvor at ikke alle mentale sykehus er fullstappede av folk som enten vil ta sitt eget liv eller andres? Det er i allefall veldig mange Scizofrene som er innlagt. Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager? Jeg har vært innlagt i over to mnd. Det eneste jeg feilte var en alvorlig depresjon. Jeg har aldri vært psykotisk eller hatt andre diagnoser. Min venninne har vært innlagt i flere omganger. Det eneste som plager henne er angst og depresjon. Du uttaler deg ofte i hytt og pine, og må snart begynne å stille deg spørsmål om du virkelig kan noe om det du uttaler deg om. Spesielt når du svarer til andre. 0 Siter
serenity777 Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg var engang innlagt nesten 6 måneder. Det er forskjell på lukket og åpen avdeling. Jeg regner med att du skal på åpen. Da jeg var der så var det mange med angst, og veldig mange som var etter ett mislykket selvmordsforsøk. 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Skrevet 12. februar 2012 Jeg spør fordi jeg ble innlagt på torsdag, og fikk beskjed om at min primærkontakt og jeg skal sette opp mål/plan i morgen. Ville bare forberede meg litt til i morgen, lurte på hva som er vanlig. Jeg vil gjerne få med meg det jeg kan/dvs jeg ønsker å få maksimalt utbytte av denne innleggelsen. Tenkte jeg kunne få noen tips... Dette er en frivillig innleggelse, så blir jo noe annet enn akutt innleggelse. PS. Grunnen til at jeg er innlagt er pga alvorlig depresjon og suicidtanker. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg spør fordi jeg ble innlagt på torsdag, og fikk beskjed om at min primærkontakt og jeg skal sette opp mål/plan i morgen. Ville bare forberede meg litt til i morgen, lurte på hva som er vanlig. Jeg vil gjerne få med meg det jeg kan/dvs jeg ønsker å få maksimalt utbytte av denne innleggelsen. Tenkte jeg kunne få noen tips... Dette er en frivillig innleggelse, så blir jo noe annet enn akutt innleggelse. PS. Grunnen til at jeg er innlagt er pga alvorlig depresjon og suicidtanker. ''Dette er en frivillig innleggelse, så blir jo noe annet enn akutt innleggelse.'' Trodde ikke skillet gikk mellom frivillig og akutt, men mellom akutt og planlagt, og mellom frivillig og tvang. Men det kan hende det er her noe av bakgrunnen ligger for det "tilbudet" jeg fikk, som jeg synes var elendig: Jeg var på en akuttplass. Så flott at du skal få et bra tilbud og om man kan si det sånn, kan velge fra øverste hylle! Hvis du allerede har et bra tilbud innenfor psykiatrien, men det ikke er nok (husker ikke hva du har fortalt) kan du be om "mer av det samme" (bruk andre ord, kanskje); hvis du er misfornøyd med det du har, tenke etter hva du kunne ønske deg annerledes. De ansatte kan være med deg ut på turer, du kan drive med aktiviteter (håndarbeid, trening), gruppeterapi, samtaler med psyk. sykepleier, psykiater, psykolog og sosionom. Se på hele livssituasjonen din. Familie, venner, jobb, skole, bolig, økonomi, somatisk helse. Hva trenger du hjelp og støtte til? 0 Siter
Gjest jagguhh Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Og du lurer på hvorfor sønnen din ikke vil ha noe med deg å gjøre... 0 Siter
Gjest emmene Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg spør fordi jeg ble innlagt på torsdag, og fikk beskjed om at min primærkontakt og jeg skal sette opp mål/plan i morgen. Ville bare forberede meg litt til i morgen, lurte på hva som er vanlig. Jeg vil gjerne få med meg det jeg kan/dvs jeg ønsker å få maksimalt utbytte av denne innleggelsen. Tenkte jeg kunne få noen tips... Dette er en frivillig innleggelse, så blir jo noe annet enn akutt innleggelse. PS. Grunnen til at jeg er innlagt er pga alvorlig depresjon og suicidtanker. Det er fint at du vil møte litt forberedt, men jeg tror det er viktig at forberedelsene gjøres av deg selv. Du er deg og selv om du har diagnose til felles med andre så sier det ingenting om hvor du står og hva du kan få til for å bryte ut av dette. Du må sette deg ned og tenke gjennom ditt liv, hva har ført deg dit du er og hvordan kan du finne veien videre. Vi vet heller ikke hva stedet du er innlagt på kan tilby i forhold til dine ønsker og behov. 0 Siter
Gjest emmene Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Dessuten finnes det gode medisiner mot angts,om det er det du har,,ingen blir lagt inn for dette. Trilafon,Cipramil,Zoloft er bra alle sammen.Tolvon for å få sove. Klarer du å sove minst 5 timer i døgnet,og bare om natta, er du ikke syk nok. Se filmene "Prozac Nation","Gjøkeredet", og "De gales hus" Da kanskje forstår du 10% av hva galskap egentlig er. Ingen som helst forstår noe av ABB,selv ikke psykliatrene. ''Dessuten finnes det gode medisiner mot angts,om det er det du har,,ingen blir lagt inn for dette.'' Dette er fullstendig feil. Jeg har selv vært innlagt pga angst. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Dessuten finnes det gode medisiner mot angts,om det er det du har,,ingen blir lagt inn for dette. Trilafon,Cipramil,Zoloft er bra alle sammen.Tolvon for å få sove. Klarer du å sove minst 5 timer i døgnet,og bare om natta, er du ikke syk nok. Se filmene "Prozac Nation","Gjøkeredet", og "De gales hus" Da kanskje forstår du 10% av hva galskap egentlig er. Ingen som helst forstår noe av ABB,selv ikke psykliatrene. Nå syns jeg du skal ta den dolpausen du lovte oss. Og ikke kom tilbake før du slutter å plage andre med feilaktige og ondskapsfulle svar. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold? Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens? Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres. Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen. For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt! Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel! Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige. Du kommer med så forbannet mye vrøvl at du bør rett og slett slutte å svare på dette forumet. Det meste av det du klarer å hoste opp er direkte feil, også denne gang. Og når du skal unnskylde deg for å ha skrevet dette innlegget, som du helt sikkert kommer til å gjøre, så hold deg for god til å skylde på dine diagnoser og forsøk for en gangs skyld å ta et snev av det vi kaller ansvar, noe jeg i aller høyeste grad opplever at er et fullstendig fremmed ord for deg. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. februar 2012 Skrevet 12. februar 2012 Mener dere på ramma alvor at ikke alle mentale sykehus er fullstappede av folk som enten vil ta sitt eget liv eller andres? Det er i allefall veldig mange Scizofrene som er innlagt. Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager? Dette har du fått svar på tidligere også. Det du kommer med er 100% feil. Vi korrigerte deg dengang og gjør det igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.