Gå til innhold

Dere som har vært innlagt i psykiatrien...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet.Jeg ble inlagt på tvang to ganger.Den første gangen fordi jeg hadde en akkut psykose,og den andre gangen for vold?

Hva tror du en sinnsykehus er? En spa? Rekonvelesens?

Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet.

Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres.

Så heter det ikke å være innlagt i psykiatrien,men på Sykehus.Gaustad eller Dikemark i Oslo,Sandviken i Bergen.

For å si det veldig enkelt,du er alt for frisk til å bli innlagt!

Du er i stand til å samle tankene så mye at du klarer å finne fram til DOl på riktig forum og komme men en teit forespørsel!

Det er desverre bare syke som blir lagt inn på sykehus,ikke nyskjerrige.

"Man blir lagt inn fodi man har 3-5 selvmordsforsøk,eller har truet andre på livet. Man blir nå BARE lagt inn hvis det er fare for pasientens liv elle andres."

Dette er 100% vrøvl fra ende til annen.

Siden du åpenbart har glemt at du ble korrigert forrige gang på dette legger jeg ved linken det gjelder:

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4669428

Gjest Zyprexus
Skrevet

Mener dere på ramma alvor at ikke alle mentale sykehus er fullstappede av folk som enten vil ta sitt eget liv eller andres? Det er i allefall veldig mange Scizofrene som er innlagt.

Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager?

Mye tull her.

Det du sikkert tenker på er det å bli tvangsinnlagt. Da kan det stemme at det er sånne folk du snakker om. Men om det er frivillig kan det ofte være "lettere" problemer som angst uten at du er til fare for deg selv eller andre.

Skrevet

Jeg spør fordi jeg ble innlagt på torsdag, og fikk beskjed om at min primærkontakt og jeg skal sette opp mål/plan i morgen. Ville bare forberede meg litt til i morgen, lurte på hva som er vanlig. Jeg vil gjerne få med meg det jeg kan/dvs jeg ønsker å få maksimalt utbytte av denne innleggelsen. Tenkte jeg kunne få noen tips... Dette er en frivillig innleggelse, så blir jo noe annet enn akutt innleggelse. PS. Grunnen til at jeg er innlagt er pga alvorlig depresjon og suicidtanker.

Huff,jeg angrer nå så utrolig mye.Har vel ikke sett ditt inlegg kl 23.18 kjære Reddhare75.

Hadde intrykk at du ikke var så syk.Det ser jeg jo nå.

Depresjon og selvmordstanker er den aller farligste sykdommen.

Tar frivillig pause,og nå blir den nok mye lengre.

Er nå på vgd.no

Takk for meg foreløpig.

Skrevet

Huff,jeg angrer nå så utrolig mye.Har vel ikke sett ditt inlegg kl 23.18 kjære Reddhare75.

Hadde intrykk at du ikke var så syk.Det ser jeg jo nå.

Depresjon og selvmordstanker er den aller farligste sykdommen.

Tar frivillig pause,og nå blir den nok mye lengre.

Er nå på vgd.no

Takk for meg foreløpig.

Uansett syk eller ikke - det var heelt ok spørsmål å komme med i forbindelse med en innleggelse.

Den reaksjonen du hadde..vel, jeg fikk bakoversveis.

(ps..hadde du lest noen av denne personens innlegg som h*n har skrevet tidligere, hadde du skjønt at det sto ille til

feks denne http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4718734 )

Skrevet

Jeg har hatt noen innleggelser. Det var i forbindelse med mislykkete selvmordsforsøk. Formålet var å ha noen å prate med til krisen var over.

Skrevet

Hatt noen innleggelse, formålet var å bli bedre. På den siste var formålet utredning.

Gjest du tar feil
Skrevet

Mener dere på ramma alvor at ikke alle mentale sykehus er fullstappede av folk som enten vil ta sitt eget liv eller andres? Det er i allefall veldig mange Scizofrene som er innlagt.

Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager?

''Hvor mange av dere har egentlig vært innlagt i mer enn 4 dager?''

Jeg har vært innlagt i mer enn fire dager to ganger. Jeg har imidlertid aldri vært tvangsinnlagt, og jeg har aldri tilfredsstilt de kriterier du påstår må tilfredsstilles for å få en innleggelse. Du er mildt sagt helt på bærtur.

Skrevet

Jeg har vært innlagt i over to mnd. Det eneste jeg feilte var en alvorlig depresjon. Jeg har aldri vært psykotisk eller hatt andre diagnoser. Min venninne har vært innlagt i flere omganger. Det eneste som plager henne er angst og depresjon.

Du uttaler deg ofte i hytt og pine, og må snart begynne å stille deg spørsmål om du virkelig kan noe om det du uttaler deg om. Spesielt når du svarer til andre.

Logger av både på psykiatri og åpent.

Gjest nackstad
Skrevet

Logger av både på psykiatri og åpent.

''Logger av både på psykiatri og åpent.''

Nåja, det tror jeg ikke før jeg ser det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...