Gå til innhold

Får ikke til å ta meg sammen

Anbefalte innlegg

Gjest angst!!
Skrevet

Jeg er inne i en periode med store forandringer i livet mitt. Her er det mange muligheter, men jeg er helt lammet av angst. Angst har aldri vært et særlig stort problem for meg tidligere, mest depresjon og muligens eupf ("snill" variant), men nå føler jeg meg fotløs og livredd. Prøver å snakke rolig og oppmuntrende til meg selv og huske hvordan jeg tidligere har mestret en rekke situasjoner, men jeg finner ikke tilbake til følelsen av trygghet. Jeg har ingen å støtte meg på, så jeg må greie meg alene. Er det nå angstmedisin kunne ha hjulpet?

Skrevet

"Er det nå angstmedisin kunne ha hjulpet?", Medisiner kan absolutt være en mulighet (kombinert med terapi).

Gjest angst!!
Skrevet

"Er det nå angstmedisin kunne ha hjulpet?", Medisiner kan absolutt være en mulighet (kombinert med terapi).

Hvilken medisin skal det være, da? Husker NHD har skrevet noe om at medisin ikke har positiv effekt på angst.

Hvilken type angst kan forresten min kategoriseres som?

Skrevet

Hvilken medisin skal det være, da? Husker NHD har skrevet noe om at medisin ikke har positiv effekt på angst.

Alle mennesker i dette landet har en fastlege, det er der du skal henvende deg. Det er ingen på nett, selv ikke NHD som kan eller vil, sitte å diagnostisere deg.

Gjest angst!!
Skrevet

Alle mennesker i dette landet har en fastlege, det er der du skal henvende deg. Det er ingen på nett, selv ikke NHD som kan eller vil, sitte å diagnostisere deg.

Ettersom du var så bastant på at medisiner "absolutt kan være en mulighet", regnet jeg med du hadde innsikt nok til å kunne antyde litt mer. Derav oppfølgingsspørsmålet (jeg tydeligvis kunne ha sløyfet.....)

Skrevet

Ettersom du var så bastant på at medisiner "absolutt kan være en mulighet", regnet jeg med du hadde innsikt nok til å kunne antyde litt mer. Derav oppfølgingsspørsmålet (jeg tydeligvis kunne ha sløyfet.....)

Der finnes flotte medikamenter for angst, men jeg kan ikke sitte å anbefale deg det ene eller andre da jeg 1- ikke er lege, 2. ikke aner noe din situasjon annet enn de 3 linjene du har skrevet. Det jeg vet er at mange har hatt svært god nytte av medikamenter når man opplever å bli helt lammet av angst. Men konkret hvilken er som sagt umulig for meg å vite, det er slike ting jeg ville tatt med min fastlege evt behandler.

Gjest angst!!
Skrevet

Der finnes flotte medikamenter for angst, men jeg kan ikke sitte å anbefale deg det ene eller andre da jeg 1- ikke er lege, 2. ikke aner noe din situasjon annet enn de 3 linjene du har skrevet. Det jeg vet er at mange har hatt svært god nytte av medikamenter når man opplever å bli helt lammet av angst. Men konkret hvilken er som sagt umulig for meg å vite, det er slike ting jeg ville tatt med min fastlege evt behandler.

Så altså finnes det medikamenter mot angst, og jeg må ha misforstått nhd da han sa noe om at det ikke hadde noen effekt.

Tusen takk for mer oppklarende svar :)

Skrevet

Så altså finnes det medikamenter mot angst, og jeg må ha misforstått nhd da han sa noe om at det ikke hadde noen effekt.

Tusen takk for mer oppklarende svar :)

Om det har noen effekt eller ikke avh av hva slags type angst du har (og tilleggs lidelser). Dersom du kun trenger noe for å få hodet over vannet har du bedre sjanse med å lykkes enn om du hadde en tung komplisert angstlidelse.

Skrevet

Xanor (Xanax) er meget bra, men da skal du ha en snill lege for å få det.

Gjest såsårinnimeg
Skrevet

Oioioioi... At du TØR å utlevere deg sånn her inne? Psyk.forum.politiet med frosken i spissen kan komme å ta deg...

Skrevet

Oioioioi... At du TØR å utlevere deg sånn her inne? Psyk.forum.politiet med frosken i spissen kan komme å ta deg...

Skjerp deg!

Skrevet

''Jeg har ingen å støtte meg på, så jeg må greie meg alene. Er det nå angstmedisin kunne ha hjulpet?

''

Jeg kan ikke svare på det siste, men har du vurdert å bruke enten fastlegen eller psykiatritjenesten i kommunen som støtte gjennom en vanskelig fase?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...