Gå til innhold

Depresjon?

Gjest stillevatn

Anbefalte innlegg

Gjest stillevatn
Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Etter jeg lå syk en ukes tid av noe forkjølelsesaktig for tre uker siden så virker det som om jeg ikke har kommet meg på topp psykisk. Siden den gang har jeg følt tidvis behov for å stenge meg selv inne, slukke lyset og bare eksistere i ingenting; akkuratt som om verden er for voldsom. Tidvis har jeg også hatt det fint, selv om jeg har følt meg mer "selvgranskende" enn vanlig. Følte dette var litt fint og jeg, fikk liksom ta avstand fra stress og reflektere over ting. Jeg ble for en ukes tid siden litt apatisk og likegyldig, dette følte jeg også var litt fint, for så slapp jeg å bli nervøs for alt mulig.

Men når jeg har kjent en svak motstand mot å gå ut- et slikt ubehag i form av svak kvalme og "lys skyhet" har det ikke vært særlig behagelig. Eller når jeg begynner å gråte av ingenting.

I helga ble det verre, det føles som om jeg har ramlet ned i et sort hull, helt uvirkelig egentlig. Nå vil jeg grine, men får det ikke til. Jeg vet ikke hva jeg føler- føles bare som om alle de positive følelser er erstattet med negative. Føler ikke selvbildet er blitt dårligere heller, det er bare der som alt annet.Kjæresten er bortreist til i morgen, det er værst å vere alene. Var på skolen i dag, for er jeg alene ligger jeg bare på sofaen med klump i magen.Jeg klarer nesten ingenting, et ork å gå på do. Er veldig redd nå, for at dette skal vare, og jeg håper det går over snart.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• frosken

4

• mariaflyfly

4

• XbellaX

2

Gjest såsårinnimeg
Skrevet

Opp og ut og i aktivitet.

Ja, alltid så lettvinte løsninger fra deg, cathlin.

Skrevet

Gå til legen med engang og beskriv det du har skrevet. Da får du hjelp videre.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Uffameg. Du prøver å provosere. Og greier det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg støtter noen av svarene her om at du kanskje bør ta en tur til fastlegen.

Gjest ambrose
Skrevet

støttes.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

støttes.

:-) Det er så unødvendig å komme med slike kommentarer som cathlin kommer med.

det kan hende at trådstarter har "mannet seg opp" og skrevet inn her. Og motet blir umiddelbart "tråkket på". Man vet ikke alltid konsekvensen av dette...

Skrevet

Hvorfor det? Er det noe som virkelig er bevist, så er det at det ikke hjelper på depresjonen å pakke seg inn i enda ei dyne og dra den over huet.

Cathlin har et svært godt poeng. At det ikke er et svar som du liker, er en helt annen sak.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kan godt være en depresjon. Ta kontakt med fastlegen.

Skrevet

Ja, alltid så lettvinte løsninger fra deg, cathlin.

Det er da ingen som har sagt noe om at det er en lettvint løsning? Derimot er det en løsning som kan være svært konstruktiv.

Skrevet

Hva er problemet ditt?

Skrevet

:-) Det er så unødvendig å komme med slike kommentarer som cathlin kommer med.

det kan hende at trådstarter har "mannet seg opp" og skrevet inn her. Og motet blir umiddelbart "tråkket på". Man vet ikke alltid konsekvensen av dette...

Tråkket på? Nå får du gi deg altså.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tråkket på? Nå får du gi deg altså.

Det er min mening at du med slike utsagn kan ta motet fra en redusert sjel. Heldigvis har trådstarter fått svar av NHD.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hva er problemet ditt?

Du prøver å dra igang en krangel og du må gjerne fortsette. Lykke til!

Skrevet

Det er min mening at du med slike utsagn kan ta motet fra en redusert sjel. Heldigvis har trådstarter fått svar av NHD.

Åja, det var godt jeg ikke ødela vedkommende fullstendig. Og tenk hvis ikke du hadde vært her..

Skrevet

Du prøver å dra igang en krangel og du må gjerne fortsette. Lykke til!

Utrolig nedlatende.

Skrevet

Jeg stiller meg noe undrende til hvordan det har seg at du slakter Cathlins svar i denne tråden, som riktignok var kort, men likevel konstruktivt.

Kast ikke stein i glasshus. Det er ikke slik at du alltid kommer med like vennligsinnede innlegg på dol.

Skrevet

Jeg mener at ditt råd er helt adekvat. Du kunne sikkert ha formulert deg litt mer utfyllende, men jeg synes du har fått noen ufortjent kjipe kommentarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...