Gå til innhold

Depresjon?

Gjest stillevatn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja...svaret er veldik kort og litt ovenfra og ned. Men jeg ønsker ikke å rippe opp i det og få dol-klanen på nakken.

"Tja...svaret er veldik kort og litt ovenfra og ned." Det er din subjektive tolkning. Jeg leser det som et kortfattet og faktisk ganske så godt råd.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• frosken

4

• mariaflyfly

4

• XbellaX

2

Gjest ambrose
Skrevet

''Synes ikke det er rart om Cathlin blir misforstått i svar man bare kan håpe på at er velmenende, etter alle ubehagelige utbrudd hun har hatt her inne. Er det bare alle andre som skal få påpakning, mens hun skal få ture på som hun vil, og atpåtil bli tolket etter beste mening i tvilstilfeller?

''

Jeg synes det er et mål å tolke det meste i beste mening. Dersom man ønsker å påpeke at man synes noen kommer med ufine svar eller lignende, så kan man vel bare si det direkte uten samtidig å bli kjip selv?

Jeg kjenner ikke til at cathlin skal ha hatt så mange ubehagelige utbrudd på dol, men det kan selvfølgelig godt hende at hun har tråkket noen på tærne uten at jeg har fått det med meg. Det gjelder vel forøvrig for ganske mange her inne at det varierer mellom gode og dårlige (av og til svært dårlige) dager, og på dårlige dager kan vel noen og enhver skrive ting de burde ha latt være.

Tror jeg :-)

Godt svar, frosken :)

Gjest trådstarter
Skrevet

Opp og ut og i aktivitet.

Hei Cathlin, nå er det en stund siden jeg la ut dette innlegget, så er ikke sikkert du ser dette, men jeg følte jeg skulle hive meg på og si at jeg tolket svaret ditt godt..

Det er jo når jeg ligger alene hjemme på sofaen eller i sengen at jeg har det værst. Et ork å gjøre ting ofte, men jeg har det bedre når jeg er sammen med andre enn når jeg er alene. Selv om en del av meg bare vil dykke ned i det her, så nekter jeg å gjøre det.

Har ikke gått til legen ennå, vil vente og se hvordan jeg føler meg om en ukes tid- dette er ennå nytt og muligens kortvarig.

Men visst jeg kan se det går utover skole og jobb vil jeg søke hjelp...nå er det vinterferie og jeg kan ta det litt med ro, men forsøke holde meg i gang likevel.

Kan hende jeg er naiv nå, men min oppskrift på "kur" er;

yoga, god te, god mat (sunn), god søvn, være sosial, og en super kjæreste jeg kan fiske komplementer fra..

Skrevet

Hei Cathlin, nå er det en stund siden jeg la ut dette innlegget, så er ikke sikkert du ser dette, men jeg følte jeg skulle hive meg på og si at jeg tolket svaret ditt godt..

Det er jo når jeg ligger alene hjemme på sofaen eller i sengen at jeg har det værst. Et ork å gjøre ting ofte, men jeg har det bedre når jeg er sammen med andre enn når jeg er alene. Selv om en del av meg bare vil dykke ned i det her, så nekter jeg å gjøre det.

Har ikke gått til legen ennå, vil vente og se hvordan jeg føler meg om en ukes tid- dette er ennå nytt og muligens kortvarig.

Men visst jeg kan se det går utover skole og jobb vil jeg søke hjelp...nå er det vinterferie og jeg kan ta det litt med ro, men forsøke holde meg i gang likevel.

Kan hende jeg er naiv nå, men min oppskrift på "kur" er;

yoga, god te, god mat (sunn), god søvn, være sosial, og en super kjæreste jeg kan fiske komplementer fra..

''Kan hende jeg er naiv nå, men min oppskrift på "kur" er; yoga, god te, god mat (sunn), god søvn, være sosial, og en super kjæreste jeg kan fiske komplementer fra..

''

Høres bra ut. Poenget mitt var at det er lurt å ta tak, før det utvikler seg til å bli en depresjon. Det hjelper sjeldent å bli liggende og isolere seg. Hvis du ennå sliter etter en uke, ta gjerne kontakt med lege. Her kan du få tilbud om medisiner og terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...