Gå til innhold

Marerittet gir seg ikke.

Anbefalte innlegg

Gjest tørr ikke å leve
Skrevet

Det er mange år siden nå. Jeg var med i en ulykke hvor en omkom. Jeg så masse pumpende blod, hår osv.

I natt drømte jeg igjen. Jeg drømmer at hendene mine er fulle av sort hår og blod. Flere timer etterpå "kjenner" jeg dette på hendene mine. I tillegg blander dette seg sammen med en opplevelse jeg hadde da jeg var liten. Da var det også blod og smerter og mere til.

Tror ikke jeg blir bra noen gang av dette. Enkelte dager er helt fulle av mareritt som sitter der. Jeg greier ikke å gjøre noen ting, jeg kan ikke treffe folk fordi jeg tror de ser dette på meg. Jeg tror jeg holder på å bli gal, jeg ser skygger. Til og med katten skvetter og ser på noe ovenfor meg.

Jeg sikrer meg ved å telle, ved forskjellige ritualer jeg må gjøre. Hvis ikke er jeg redd jeg ramler helt av. Det er noen der som styrer dette, og jeg tørr ikke leve. Jeg bestemmer ikke selv.

Er det noen som vet hvordan man kan komme seg ut av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk EMDR. Det er håp - du kan bli kvitt det. Dette er PTSD og i et forsøk på å redusere angst har det utviklet seg tvangslidelse som følgetilstand,

Det fins hjelp å få - men du må ikke bruke en hvilken som helst psykolog eller psykiater. For PTSD er det ikke alle veier som fører til Rom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...