Gå til innhold

Prosjektarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg går på et studie med mye prosjektarbeid. Trives hovedsaklig med å studere, selv om jeg sliter med tilbakevendende depresjon (synes den har vært mer kronisk det siste året) og tendenser til EUPF... Har et par medstudenter jeg har samarbeidet med i snart to år nå, det har vanligvis gått greit (vi har fungert greit både sosialt og faglig), men nå merker jeg at jeg irriterer meg vanvittig over en av dem.

Hun er en free-rider (gjør alltid så lite som mulig, engasjerer seg ikke i studiene - har to jobber og prioriterer fritidsaktiviteter framfor å gjøre prosjektarbeid), hun har ikke evne til å holde seg til tema når vi har prosjektmøter (stadige avbrytelser angående noe som ikke er relevant for det vi holder på å snakke om), forteller dypt personlige ting om familiemedlemmer til folk hun nettopp har møtt, skryter uhemmet av seg selv og hvor mye hun kan og vet. De gangene jeg får et spørsmål fra henne og svarer på det blir jeg nesten alltid fortalt at "ja, dette visste jeg jo allerede". Tenker da at jeg skulle ønske hun bare kunne holdt godt kjeft istedenfor å faktisk spørre... Har hørt uttallige ganger om hvor mye hun kan (det imponerer meg ikke), har ikke behov for å høre de samme historiene enda en gang.

Jeg har tenkt før at hun sliter litt med sosiale antenner, og på tross av alle skrytehistoriene merker jeg klare tendenser til usikkerhet (basert på kroppsspråket hennes).

Er bare lei... I dag hisset jeg meg opp, men klarte å holde det inne. Bytte gruppe er ikke et alternativ så langt inn i semesteret... Når jeg var i arbeid bet jeg det vanligvis i meg når jeg var misfornøyd.

Hvordan håndtere slike ting på en god måte..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det beste i slike samarbeidsprosjekter er å være løsningsorientert; dvs. forsøke å finne ut av hva som er nødvendig å få til for at prosjektet kommer i havn og fokusere på dette.

Hennes personlige egenskaper får du ikke gjort noe med dette semesteret - men dere kan stille krav til at hun gjør sin del av jobben. Ved å formulere klare målsettinger samt tidsfrister for ting som skal gjøres, så kan dere i det minste begrense hennes freerider-tilværelse i gruppa.

Det er forøvrig få ting som kan være mer slitsomt som student enn omfattende gruppeprosjekter...

Skrevet

Tror det beste i slike samarbeidsprosjekter er å være løsningsorientert; dvs. forsøke å finne ut av hva som er nødvendig å få til for at prosjektet kommer i havn og fokusere på dette.

Hennes personlige egenskaper får du ikke gjort noe med dette semesteret - men dere kan stille krav til at hun gjør sin del av jobben. Ved å formulere klare målsettinger samt tidsfrister for ting som skal gjøres, så kan dere i det minste begrense hennes freerider-tilværelse i gruppa.

Det er forøvrig få ting som kan være mer slitsomt som student enn omfattende gruppeprosjekter...

Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg.

*har mye gruppearbeid i vente*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...