Gå til innhold

NHD vanlig å bli sint på behandleren?

Anbefalte innlegg

Gjest grgrgrgr
Skrevet

Er det vanlig å bli sint og sur på behandlere når behandleren treffer ens ømme punkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det! Eller få panikk, eller føle seg flau, eller ha lyst til å synke til jorden, eller bli glad, eller mye annet. Vær glad du føler!

Gjest grgrgrgr
Skrevet

Klart det! Eller få panikk, eller føle seg flau, eller ha lyst til å synke til jorden, eller bli glad, eller mye annet. Vær glad du føler!

Skal jeg være glad jeg føler? Det kan diskuteres. Du kan godt få overta følelseslivet mitt!;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

At følelser oppstår i møte mellom mennesker generelt og i en behandlingsrelasjon spesielt, antar jeg er åpenbart for ethvert tenkende menneske.

Skrevet

Skal jeg være glad jeg føler? Det kan diskuteres. Du kan godt få overta følelseslivet mitt!;)

Vil du bytte?

Skrevet

At følelser oppstår i møte mellom mennesker generelt og i en behandlingsrelasjon spesielt, antar jeg er åpenbart for ethvert tenkende menneske.

Jeg tenker derfor er jeg...

Skrevet

Om det ikke er åpenbart, hva er man da, et ikke-tenkende menneske?

Skrevet

Jeg tenker derfor er jeg...

Hvorfor tenker du at du er det?

Skrevet

Da er man ikke...

Skrevet

Hvorfor tenker du at du er det?

Tankene skaper :)

Det er de som skaper dine spørsmål og, dine tanker...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da kan det være at en skal lære seg til å bruke litt tid til å tenke seg om, stole på sine egne tanker og vurdere om en i det hele tatt skal stille dette spørsmålet på DOL, jfr froskens svar i tråden "kontrollbehov...."

Skrevet

Min faste psykolog treffer ømme punkter på en måte som jeg bare kan beskrive som "deilig", og jeg har derfor ingen grunn til å bli sint på ham, mens vikaren er mer "konfronterende", og jeg responderte relativt skarpt (etter at jeg fikk tenkt meg om; jeg ble rimelig satt ut der og da), og andre psykologer har også sagt ting jeg har reagert negativt på. Jeg antar derfor at det du skriver er ganske vanlig.

Skrevet

:-D Tror i grunnen du kan beholde følelseslivet ditt for deg selv. Jeg har nok med mitt eget.

Skrevet

Er du litt spydig nå, doktor Dahl?

Gjest grgrgrgr
Skrevet

Er du litt spydig nå, doktor Dahl?

Ikke spydig, men veldig klar og direkte... Det er faktisk de svarene (rådene) som svir som er de mest effektive (i hvert fall for min del).

Skrevet

Ikke spydig, men veldig klar og direkte... Det er faktisk de svarene (rådene) som svir som er de mest effektive (i hvert fall for min del).

Interessant. Vi er forskjellige der :-)

Gjest grgrgrgr
Skrevet

Interessant. Vi er forskjellige der :-)

Kunsten er å finne de riktige brillene :)

Gjest grgrgrgr
Skrevet

Da kan det være at en skal lære seg til å bruke litt tid til å tenke seg om, stole på sine egne tanker og vurdere om en i det hele tatt skal stille dette spørsmålet på DOL, jfr froskens svar i tråden "kontrollbehov...."

For å være ærlig så skjønte jeg ikke helt hvor du ville med svaret ditt.. Har forsøkt å tyde det og frosken sitt svar i dag (mulig jeg er dum som ikke ser det åpenbare).

Gjest grrgrgrgr
Skrevet

Tenker du og frosken på avhengighetsproblematikk?

Skrevet

Hva er vitsen med å svare på den måten?

Det er da slettes ikke så selvsagt hvordan en behandlingsrelasjon kan være. Hvor skal man ha slik informasjon fra, liksom? Jeg hadde ikke greid å tenke meg selv frem til det, hvis jeg f.eks. ikke hadde sammenligningsgrunnlag eller hadde et problem med sinne generelt.

Du skal også være klar over at enkelte brukere her inne har begynt å ta i bruk dine direkte metoder på en misforstått måte som ikke er videre konstruktivt.

Håper du ikke har begynt å bli sneversynt på dine eldre dager. Virker som om du har kjørt deg fast i spydig-si-det-som-det-er -grøfta. Ja, det funker ofte, men nå det siste året har det blitt vel mye slikt fra deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...