Gå til innhold

Rimelig reaksjon av meg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

I det første innlegget sto det ingen begrunnelse for hvorfor hun avlyste i kveld. Jeg synes det er ganske stor forskjell på om noen ringer og nærmest sier "Jeg gidder ikke komme i dag som avtalt, kan jeg komme i morgen?" og "Jeg forsov meg dessverre i dag og fikk ikke pakket med tingene jeg trenger til helgen. Kan jeg komme en tur i morgen i stedet?". Det første alternativet hadde jeg nok surna litt som følge av, mens jeg hadde hatt forståelse for det andre.

Hvis dette hadde vært et mønster, hadde jeg surna. Jeg fikk inntrykk av at det var et unntak og derfor hadde jeg ikke surna. Da synes jeg en forklaring som f.eks. "-Du jeg er velig sliten etter ei hard arbeidsuke, jeg kommer i morgen" ,hadde holdt som forklaring for meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• DoleMari

6

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

Skrevet

Jeg forsov meg til jobben og rakk ikke å pakke. Det er så langt å reise hjem fra jobb og så tilbake for å ta toget til henne, derfor valgte jeg å vente til i morgen.

Hva skulle du ha med deg som tok mer enn 3 min å pakke? Toalettmappe med det viktigste + et klesskift tar ikke halve dagen å slenge i en bag. Må tilstå at jeg synes den unnskyldningen var noe tynn.

Skrevet

Jeg synes ikke hun har noen grunn til å bli sur, og jeg synes ikke du har noen grunn til å ha dårlig samvittighet. Sånt skjer:)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg forsov meg til jobben og rakk ikke å pakke. Det er så langt å reise hjem fra jobb og så tilbake for å ta toget til henne, derfor valgte jeg å vente til i morgen.

De fleste ville vel pakke kvelden før om det var mer enn tannbørste og undertøy som skulle med.

Jeg ville antakelig også blitt skuffet, men om hun hadde grunn til å bli sur kommer helt an på hvordan du presenterte endringen for din venninne.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva skulle du ha med deg som tok mer enn 3 min å pakke? Toalettmappe med det viktigste + et klesskift tar ikke halve dagen å slenge i en bag. Må tilstå at jeg synes den unnskyldningen var noe tynn.

Noen av oss pakker mer enn tannbørste + et skift for en helg ;). Men det vil jo spørs helt på hva slags planer de hadde - kanskje de skulle på ski, kanskje de skulle på byen og kanskje de skulle være bare hjemme.

Skrevet

De fleste ville vel pakke kvelden før om det var mer enn tannbørste og undertøy som skulle med.

Jeg ville antakelig også blitt skuffet, men om hun hadde grunn til å bli sur kommer helt an på hvordan du presenterte endringen for din venninne.

Enig!

candyqueen_83
Skrevet

Noen av oss pakker mer enn tannbørste + et skift for en helg ;). Men det vil jo spørs helt på hva slags planer de hadde - kanskje de skulle på ski, kanskje de skulle på byen og kanskje de skulle være bare hjemme.

Men da pakker man vel gjerne kvelden før?

Gjest Elextra
Skrevet

Men da pakker man vel gjerne kvelden før?

Ja, men en må jo anta at trådstarter skulle hamed mer enn et minimum ettersom hun ikke kunne finne det frem på morgenen.

Skrevet

Jeg gjorde selv det samme i dag. Skulle på helgebesøk fra i dag til søndag, men siden jeg sluttet så sent og var så sliten ringte jeg å sa jeg kom i morgen i stedetfor. Det var ingen sure miner fra venninnen min. Hun forstår at slik er det av og til. Jeg også har full respekt for andre som gjør det samme mot meg. Nei, dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Skrevet

Jeg gjorde selv det samme i dag. Skulle på helgebesøk fra i dag til søndag, men siden jeg sluttet så sent og var så sliten ringte jeg å sa jeg kom i morgen i stedetfor. Det var ingen sure miner fra venninnen min. Hun forstår at slik er det av og til. Jeg også har full respekt for andre som gjør det samme mot meg. Nei, dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Takk, Rose23!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er ingenting å bli sur for, og du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet :)

Skrevet

''Jeg ble skuffet og lei meg, selv om det forsåvidt var ventet.''

Søstra di er en nisse, og du må slutte å la det gå så innmari inn på deg hver gang opplegg rundt henne går i dass. Du sier jo at det var som forventa. Det må da være bedre å slå seg til ro med at hun er en særing, og så ikke bli så skuffa over det hver gang?

Men det er lett for meg å si, altså. Faren min er blitt ganske sær og aldri så lite mannsjåvinistisk og kjip på sine eldre dager. Det skuffer meg ordentlig, for han ser ikke lenger ut til å stå for de verdiene som broren min og jeg er oppvokst med, og som er gode verdier jeg ønsker å føre videre til mine barn. Jeg har i grunnen slått meg til ro med at han bare er sånn, og at det er leit, men at jeg ikke får gjort så mye med det. Så får jeg heller la være å diskutere politikk og samfunnsmessige ting med ham. Han har bodd for lenge aleine, og jeg lurer på om han mista sitt moralske kompass da moren min døde. Dessverre.

''Poenget mitt er at det er mye bedre å si i fra tidlige om at det ikke går, eller at planene endres, enn at en venter til siste dag med å si i fra. ''

Det er jeg helt enig i, altså. Kanskje du kan være mer konkret til søstra di neste gang? Spør rett ut når du kan forvente å få et svar, og at du gjerne vil vite om de kommer eller ikke i forhold til middagsplanlegging eller hva det måtte være. :)

Joda - du har nok rett i det du skriver. Det hjalp veldig at venninna mi kom, i tillegg til foreldrene mine. Hun ble til klokka var to, så vi fikk pratet skikkelig sammen - bl.a. om tiåringen.

Jeg er nok mer tynnslitt enn jeg har tillatt meg selv å kjenne på - det sliter veldig på meg alt med denne jenta. Men jeg er veldig glad for at vi nå er inni et system med henne. Men det er daglige kamper - mange ganger om dagen.

I forhold til søstera mi så kan jeg jo la være å kontake henne mellom barnas bursdager - men det er jo litt kjipt det og. Jeg har spurt henne om tiåringen kan sove hos dem neste lørdag, fordi vi skal i en førtiårsdag. Spurte i midten av januar. HUn har svart at det er greit, så sant de ikke skal reise bort. Jeg har spurt igjen om det er greit, og at jenta gleder seg, men jeg får ikke noen bekreftelse på det. Så vi kan risikere at neste lørdag står vi uten barnevakt til henne :-(

Det irriterer meg vanvittig at hun ikke kan svare skikkelig. Men jeg må vel bare akseptere det. Ungene har jo begynt å reagere nå på at vi har så liten kontakt. Hun har ei jente som er ett år yngre enn vår minste - ellers har de ungdommer. Vi kjenner hun minste ganske godt, men ikke ungdommene - fordi vi aldri treffes :-( Og siden mannen min er enebarn, så er de jo alt vi har av nærmeste familie, i tillegg til besteforeldrene da...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Joda - du har nok rett i det du skriver. Det hjalp veldig at venninna mi kom, i tillegg til foreldrene mine. Hun ble til klokka var to, så vi fikk pratet skikkelig sammen - bl.a. om tiåringen.

Jeg er nok mer tynnslitt enn jeg har tillatt meg selv å kjenne på - det sliter veldig på meg alt med denne jenta. Men jeg er veldig glad for at vi nå er inni et system med henne. Men det er daglige kamper - mange ganger om dagen.

I forhold til søstera mi så kan jeg jo la være å kontake henne mellom barnas bursdager - men det er jo litt kjipt det og. Jeg har spurt henne om tiåringen kan sove hos dem neste lørdag, fordi vi skal i en førtiårsdag. Spurte i midten av januar. HUn har svart at det er greit, så sant de ikke skal reise bort. Jeg har spurt igjen om det er greit, og at jenta gleder seg, men jeg får ikke noen bekreftelse på det. Så vi kan risikere at neste lørdag står vi uten barnevakt til henne :-(

Det irriterer meg vanvittig at hun ikke kan svare skikkelig. Men jeg må vel bare akseptere det. Ungene har jo begynt å reagere nå på at vi har så liten kontakt. Hun har ei jente som er ett år yngre enn vår minste - ellers har de ungdommer. Vi kjenner hun minste ganske godt, men ikke ungdommene - fordi vi aldri treffes :-( Og siden mannen min er enebarn, så er de jo alt vi har av nærmeste familie, i tillegg til besteforeldrene da...

''Så vi kan risikere at neste lørdag står vi uten barnevakt til henne :-(''

Nå er det forskjell på 10-åringer selvsagt, men vår 10-åring klarer fint å være alene en lørdags kveld, hvis vi skal bort og hvis ungdommene også skal bort. Vi kjøper inn noe godt til henne, hun koser med film. Vi ringer henne med jevne mellomrom og sjekker hvordan det står til.

Er du sikker på at hun ikke klarer dette helt fint?

Skrevet

Det er bra at du har en lang ferie å se frem til; det høres ut som om du kan trenge den i år :-)

Synes du at opplegget på ABUP virker lovende? Det høres ut som om jenta di har hatt økende problemer det siste året og det er selvfølgelig slitsomt også for dere som foreldre.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Og så synes jeg forresten du kan sette en dato hvor du krever et ja eller nei av din søster.

Skrevet

Takk:)

Jeg sa beklager og lurte på om det var greit at jeg kom i morgen. Hun svarte: " det får bare gå greit, da". Ikke noe hyggelig svar. Blir satt ut jeg da:(

Hun kan også ha vært sliten på en fredag etter en hel uke. Håper dette ikke blir noen big deal og at dere finner tonen igjen.

Skrevet

Og så synes jeg forresten du kan sette en dato hvor du krever et ja eller nei av din søster.

Du, når man er på fjellet så skal man la pc'en bli igjen hjemme ;-)

God tur opp til skistua!

Skrevet

''Og så synes jeg forresten du kan sette en dato hvor du krever et ja eller nei av din søster.''

Nja...her er det jo prust som ber om en tjeneste - hvis ikke søsteren har lyst til å love noe, er det jo bare å tolke det som et nei - og planlegge med andre muligheter.

Skrevet

''Og siden mannen min er enebarn, så er de jo alt vi har av nærmeste familie, i tillegg til besteforeldrene da...''

Jeg har også veldig liten familie, men det gjelder å bruke noen ekstra gode venner som utvida familie. :) Ungene mine ser på venninna mi (og hunden hennes!) som så godt som familie. :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du, når man er på fjellet så skal man la pc'en bli igjen hjemme ;-)

God tur opp til skistua!

He he, har akkurat kommet inn igjen. Jeg rakk ikke å lese dette før jeg dro. Jeg måtte jo vente litt her før jeg gikk for det skulle klaffe med de andres pause :-) Jeg brukte ikke mer enn 20 min. opp dit og det gikk helt fint. Det gjorde vondt nederst i leggen rundt bruddstedet for hvert skritt, men det var nesten en hardere belastning for hele leggen å gå nedover igjen. Trenger mer av den type trening. Det er første gang jeg går i bakke. Måtte greie meg uten staven nedover igjen, for den hadde noen tydeligvis behov for å stjele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...