Gå til innhold

Å ikke passe inn selv når man er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hadde min mann ikke hatt så mye ansvar så hadde det nok vært lettere for han å bare komme hjem, så jeg tror jeg må mobilisere noe i meg så at jeg klarer tanken på at noen kommer hjem til meg hvis dette skjer igjen, selv om den beste til dette egentlig er min mann, bare så travel.

''

Jeg tror din mann har nok belastninger i sitt hverdagsliv og synes det vil være en stor fordel om han kan avlastes i forhold til å gi deg ekstra omsorg når du har melt-down. Som du sier et annet sted i tråden, han skal både ta seg av barna og av jobben sin - og innimellom tror jeg det kan bli litt for mye for ham.

Hei!

Det har du helt rett i.

Så da får jeg innse det og innrømme situasjonen slik som den er selv om litt flaut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad for at du er så konstruktiv og opptatt av å finne løsninger :-) Siden mannen din allerede har kontakt med psykiatrisk sykepleier, så er jeg ganske sikker på at dette vil kunne fungere neste gang du blir syk.

Synes ikke du skal være skamfull over å be om hjelp; du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv :-)

Hei!

Jeg har lest inni mellom om flink-pike-syndromet, og jeg tror jeg sliter med det selv om jeg har asperger syndrom, tror det er en del av min personlighet.

Derfor misliker jeg å se noe som helst skriftlig på mitt funksjonsnivå, for det er som oftsest ganske bra, men jeg tåler lite mas og stress alltig, men ved meltdown går jeg rett ned og under et teppe og blir der.

Skrevet

Hei!

Jeg svarte ærlig på spørsmålene de stilte meg.

Men de spurte ikke hva jeg var redd for så da sa jeg ikke det at alt går i oppløsning, men jeg hadde med et hefte på 7 sider der det stod, samt et hefte om hvordan det er å være meg til daglig på 4 sider og et annet hefte på 3 sider om sorgklumpen i magen, der stod alt som jeg ikke klarer si, for finner ikke ord og klarer ikke snakke når lei meg. Da setter jeg til og med verbene feil i setningene og pronomen blir rare som om jeg ikke kan snakke norsk, det er derfor lett å tro at jeg er mindre inteligent, men orket ikke bry meg med det for var alt for sliten. Jeg hadde vondt i ryggen og hodet og kom ikke på at jeg kunne spurt om en tabelett, de tok jo alt jeg hadde og jeg ble så overrasket.

Takk for at di delte dette med meg, men hvorfor var det så ikke et bra sted for meg?

Er det det at jeg blir redd og urolig hvis det blir bråk?

For det spurte spykiateren meg om og da svarte jeg at jeg blir kjemperedd og urolig og da sa hun jeg tror vi må få deg hjem.

Hei Madelenemie. Er du klar over hvor heldig du er som har en oppegående mann? Tygg litt på den

Hva er meltdown?

Skrevet

Du har fått mange gode svar her, og jeg tror ikke jeg kan være til hjelp uansett - men føler for å sende deg noen gode tanker og ønsker om at du blir fort frisk igjen. Skjønner at dette ikke er noe moro...

Skrevet

Hei Madelenemie. Er du klar over hvor heldig du er som har en oppegående mann? Tygg litt på den

Hva er meltdown?

''Er du klar over hvor heldig du er som har en oppegående mann? Tygg litt på den''

Er det noen grunn til å tvile på at Madelenemie vet å verdsette det? Jeg synes hun skriver pent om mannen sin svært ofte.

Skrevet

Hva er meltdown?

Vel, jeg er sikker på at mannen til Madelenemie er heldig som har henne, også!

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hva er meltdown?

Hun har fortalt mange ganger her inne hvor heldig hun er med mannen sin.

Skrevet

Hva er meltdown?

Hei!

Ja jeg vet hvor heldig jeg er.

Jeg kan sende deg det jeg skrev om hva meltdown er som jeg hadde med på sykehuset, men det er langt?

Skrevet

Du har fått mange gode svar her, og jeg tror ikke jeg kan være til hjelp uansett - men føler for å sende deg noen gode tanker og ønsker om at du blir fort frisk igjen. Skjønner at dette ikke er noe moro...

Hei!

Det skjønner jeg godt, men det er hyggelig at man bare bryr seg :)

Så takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...