Gå til innhold

Å elske en person..

Anbefalte innlegg

Gjest Snillelillemeg
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at en må ha kjent en person før en virkelig kan si at en elsker personen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det sies at forelskelse kan vare i 2 år. Dens eneste redning er kjærligheten.

Gjest Snillelillemeg
Skrevet

Den skjønte jeg ikke helt NHD?

Det jeg mente var hvor lenge det vanligvis går fra en møter en person til en kan si at en elsker personen. Ikke hvor lenge en kan elske en person.

Gjest luftslott
Skrevet

Det tok et par måneder fra jeg møtte min mann til jeg kjente (og kunne si høyt) at jeg elsker ham. Men ettersom tiden går elsker jeg ham mer og på andre måter, så ordene får ny betydning hele tiden. Noen går i årevis uten å kunne si det høyt fordi de ikke tør ta sjansen på å ikke få høre det samme tilbake, andre elsker vilt og hemningsløst fra første dag sammen. Det som teller er vel hva som føles rett for deg?

Skrevet

Hjelper det ikke å gifte seg?

Gjest påutsidenavporten
Skrevet

Du kan elske personen i løpet av brøkdelen av brøkdelen av et sekund. Det kan ikke måles i sekunder eller timer. Vitenskapen har ikke svarene du søker Sjelen din har svarene. Ikke gi slipp, fortsett å elske.

Skrevet

Godt oppsummert :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det tok et par måneder fra jeg møtte min mann til jeg kjente (og kunne si høyt) at jeg elsker ham. Men ettersom tiden går elsker jeg ham mer og på andre måter, så ordene får ny betydning hele tiden. Noen går i årevis uten å kunne si det høyt fordi de ikke tør ta sjansen på å ikke få høre det samme tilbake, andre elsker vilt og hemningsløst fra første dag sammen. Det som teller er vel hva som føles rett for deg?

En kan da godt elske vilt og hemningsløst fra første dag sammen uten å si de bevingede ordene :P

Skrevet

3 måneder og 7 dager er det vanlige.

3 måneder og 5 dager for "sjelefrender"!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest elskeralle
Skrevet

Av og til bare vet man....

mens andre ganger lærer man å elske personen etterhvert som man blir bedre kjent med han/henne.

Men mange lærer også å elske etter å ha giftet seg med vedkommende av andre årsaker, f.eks. har vi jo de i utlandet som blir giftet bort, men etterhvert som de bor hos hverandre blir de glade i hverandre og knytte,t og knytter et kjærlighetsbånd.

Her i vesten blir vi ofte blendet av forelskelse og forveksler det med kjærlighet.

Men ingenting slår kjærligheten man har til sine barn, den er sterkere enn forelskelse og kjærestekjærlighet... det kan ikke sammenlignes, men her virkelig VET man :)

Skrevet

Den skjønte jeg ikke helt NHD?

Det jeg mente var hvor lenge det vanligvis går fra en møter en person til en kan si at en elsker personen. Ikke hvor lenge en kan elske en person.

To minutter er svaret mitt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...