Gå til innhold

ODD - Oppositional Defiant Disorder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Søk på "opposisjonell atferdsforstyrrelse".

Jeg kan gjøre et kjapt søk jeg også og se om jeg finner noen nettsider fra anerkjente fagmiljøer.

Takk - jeg visste ikke hva det het på norsk. Har funnet litt om det, men tar gjerne i mot flere linker.

Takk for interessante linker :-)

Den ene artikkelen må forresten ha blitt oversatt ved hjelp av et oversettelsesprogram, for devar himla dårlig norsk. Men hovedpoengene var jo forståelige :-)

Forstår at dette er en relativt vanlig diagnose. Merkelig at jeg ikke har hørt om den før.

Takk for interessante linker :-)

Den ene artikkelen må forresten ha blitt oversatt ved hjelp av et oversettelsesprogram, for devar himla dårlig norsk. Men hovedpoengene var jo forståelige :-)

Forstår at dette er en relativt vanlig diagnose. Merkelig at jeg ikke har hørt om den før.

''Forstår at dette er en relativt vanlig diagnose. Merkelig at jeg ikke har hørt om den før.''

Jeg tror en av grunnene til det er at disse barna i dagligdags tale omtales som "litt vanskelige", "trassige", "konfliktskapende" osv. Diagnosen forklarer ikke noe, den betegner kun den atferden man ser hos barnet.

Jeg har primært hørt om ODD i faglig sammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...