Gå til innhold

Kvelning, symptoner?!

Anbefalte innlegg

Gjest jjente17
Skrevet

Hei , er en litt uheldig jente som har prøvd på henging.. Det som skjedde var at jeg sto på stolen med tauet rundt halsen (festa i taket) og når jeg sparka stolen vekk holdt ikke tauet sånn at det slet seg.. Jeg fikk noen blåmerker på halsen og jeg blødde også fra nese,munn og øyner? I tilegg kasta jeg opp blod.. Hvorfor skjer det? Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud hvorfor skal du prøve henging? Selv om livet er kjipt som 17åring, så kan du gjøre hva du vil og skaffe deg det livet du ønsker som voksen. Please ikke heng deg, og kom deg på legevakten for en undersøkelse både psykisk og fysisk.

Skrevet

Herregud hvorfor skal du prøve henging? Selv om livet er kjipt som 17åring, så kan du gjøre hva du vil og skaffe deg det livet du ønsker som voksen. Please ikke heng deg, og kom deg på legevakten for en undersøkelse både psykisk og fysisk.

Det var da voldsomt til lite forståelse du viser. Selvmord er en vei ut når livet er for vondt til å kunne leves.

Skrevet

Det var da voldsomt til lite forståelse du viser. Selvmord er en vei ut når livet er for vondt til å kunne leves.

Jeg er sikker på at 99,5 % av ungdommene som tar livet hadde hatt mulighet itl å forbedre livet sitt, dersom de ikke hadde valgt å ta livet sitt. Derfor er mitt råd til alle som sliter søk hjelp.

Gjest jjente17
Skrevet

Jeg er sikker på at 99,5 % av ungdommene som tar livet hadde hatt mulighet itl å forbedre livet sitt, dersom de ikke hadde valgt å ta livet sitt. Derfor er mitt råd til alle som sliter søk hjelp.

Jeg vet det var galt av meg og prøve! Men jeg var ganske depressiv akkurat da. Jeg trenger ikke råd om hva jeg skal gjøre med akkurat det, for jeg kommer aldri til og prøve på det igjen! Det jeg lurer på er hvorfor det kom blod ut av øynene, munnen og nesa etter det hadde skjedd?

Skrevet

Jeg vet det var galt av meg og prøve! Men jeg var ganske depressiv akkurat da. Jeg trenger ikke råd om hva jeg skal gjøre med akkurat det, for jeg kommer aldri til og prøve på det igjen! Det jeg lurer på er hvorfor det kom blod ut av øynene, munnen og nesa etter det hadde skjedd?

Jeg syns du skulle ta en tur til fastlegen din for en sjekk.

Skrevet

Det er forferdelig at du har vært så depressiv at du har forsøkt dette.... Håper inderlig at du ringer enten legevakta nå, eller kontakter legekontoret imorgen.. for sånn skal du ikke ha det..

Jeg vet ikke hvorfor blodet kom, men det er klart at når man prøver seg på noe sånt, så sprekkes sikkert blodkar (det er jo snakk om å ødelegge kroppen sin).

Du har det vondt, og trenger hjelp.. Vær helt ærlig om hva du har gjort, så kan du få hjelp til å ordne opp i livet ditt og til å få et godt liv. Livet er virkelig verdt å leve dersom man kan få det på rett kjøl igjen..

Vær så snill... jeg får vondt av å lese dette :/

Skrevet

Det vet jeg ikke. Håper du søker hjelp uansett. Det finnes hjelp mot depressivitet.

Gjest livet endrer seg
Skrevet

Jeg ble veldig, veldig syk for noen år siden og hadde det slik at jeg også så på suisid som eneste utvei. Men, jeg ble bra og nå lever jeg gode dager og håper å bli gammel.

Så livet endrer seg selv om det kan være svart.

Skrevet

Hei!

Kroppen trenger oksygen til metabolismen, når denne avstenges som ved kvelning, dvs blodet blir forhindret fra sin sirkulasjon rundt om i kroppen vil blodårer ikke sjelden sprekke og dette fører til småblødninger. Det er mange små blodårer i nesen feks disse vil lettere sprekke og neseblod kan bli resultatat, det samme med øyne, med rep rundt halsen er det vel ikke usannsynlig at du også øker faren for at mindre blodårer i dette partiet også vil sprekke opp.

Det er trist å lese at du forsøkte dette, selv om du sier du ikke vil forsøke dette igjen så tror jeg det er best for deg at du kontakter din fastlege og forteller nøyaktig hva du gjorde.

Da kan du med årene lære deg teknikker for å mestre det vonde som får deg på slike tanker bedre.

Du er i mitt hodet et barn og det er rett ut forferdelig å lese hva du har forsøkt å gjøre med deg selv, jeg er mor selv, og føler for å holde deg, for noe vondt må ha skjedd i livet ditt siden du forsøkte dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...