Gå til innhold

Tapt omsetning i dag på jobb pga meg :(

Anbefalte innlegg

Gjest stressa og lei meg
Skrevet

Har jobba rævva av meg idag på jobb i 9 timer i strekk, jeg har knapt rukket å ta en slurk vann mellom slaga. alt for mye å gjøre, alt for mye stress. Oppå det hele burde jeg huske at det er fastelavenssøndag idag, men det var helt borte for meg. Og pga det så har vi tapt en del omsetning på boller. Vi burde solgt 3 ganger mer enn på en vanlig søndag, vi har vel mistet 1/3 av den fortjenesten tenker jeg.

Jeg har vært lei meg i hele dag pga det. Nestlederen på jobb var tydelig ikke fornøyd.

Gjest Ingen er uten feil
Skrevet

Det var leit at du glemte det. Du får bare beklage det for ledelsen. Men resten av dagen kan du drite i det. Vi har alle gjort noen feil :)

Skrevet

Nestleder på jobb burde informert deg om at det var fastelavn.

Skrevet

Veldig dumt, men det er sånt som kan skje. Man har dessverre ikke hodet med seg alltid. Jeg har glemt at det er vinterferie der jeg jobber, og har planlagt en hel masse aktiviteter til uka. Det blir nok folksomt;) Vel, vel. Bare å riste det av seg, gå videre, og ha hodet mer med seg i tida som kommer. Det føles nok bedre i morgen, skal du se.

Skrevet

Folk har ikke godt av boller, så se det som en god gjerning :)

Gjest stressa og lei meg
Skrevet

Nestleder på jobb burde informert deg om at det var fastelavn.

Hun regna med jeg visste det, sa hun....

Gjest stressa og lei meg
Skrevet

Folk har ikke godt av boller, så se det som en god gjerning :)

Jo, men det var mitt ansvarsområde...

Gjest luftslott
Skrevet

Enig med jubalong, det burde nestleder minnet dere om tidligere og lagt opp dagen bedre. Det er en del av jobben for nestleder det! Har du noe spesielt ansvar for bakervarer eller vareflyt siden du føler det er ditt ansvar?

Jeg har stått med tomme brødhyller klokka litt før fire en fredag og lurt på hvordan jeg skulle fikse dette før ettermiddagsrushet kom,så jeg kjenner følelsen når man kjenner kronene trille ut og frustrasjonen stiger!

Det viktigste du kan gjøre nå er å sette det på "dette kan vi lære av"-lista, og ikke tenke mer på det. Nå er det over, du er ferdig for i dag, og det er ikke lov å tenke på jobb før i morra;-) Ta deg en dusj, spis godt og finn på noe moro!

Gjest ørreten
Skrevet

Jo, men det var mitt ansvarsområde...

Jeg forstår greia, men å elte seg i dette hjelper ingen. Gjort er gjort og du sier selv at du har stått på i hele dag. Vektlegg det siste og vær fornøyd med det. Shit happens to all of us :)

Gjest stressa og lei meg
Skrevet

Enig med jubalong, det burde nestleder minnet dere om tidligere og lagt opp dagen bedre. Det er en del av jobben for nestleder det! Har du noe spesielt ansvar for bakervarer eller vareflyt siden du føler det er ditt ansvar?

Jeg har stått med tomme brødhyller klokka litt før fire en fredag og lurt på hvordan jeg skulle fikse dette før ettermiddagsrushet kom,så jeg kjenner følelsen når man kjenner kronene trille ut og frustrasjonen stiger!

Det viktigste du kan gjøre nå er å sette det på "dette kan vi lære av"-lista, og ikke tenke mer på det. Nå er det over, du er ferdig for i dag, og det er ikke lov å tenke på jobb før i morra;-) Ta deg en dusj, spis godt og finn på noe moro!

Det er butikksjefen som har hatt så stor tillit til meg at hun ga meg dette ansvarsområdet... nå har jeg skuffet henne, og vi har tapt omsetning. Har følt det var for godt til å være sant at jeg skulle få til noe sånt :(

Skrevet

''Har jobba rævva av meg idag på jobb i 9 timer i strekk, jeg har knapt rukket å ta en slurk vann mellom slaga. alt for mye å gjøre, alt for mye stress. ''

Høres ut som dere ikke trengte boller for å få nok å gjøre! Hva er problemet? (Hvis da ikke alt stresset var fra folk som sto i kø og spurte etter boller?)

Skrevet

Hun regna med jeg visste det, sa hun....

Hun skal ikke ta noe for gitt, ho skal forsikre seg om at du vet. Sånn er det med den saken!

Skrevet

Ikke vær lei deg. Du har gjort så godt du kunne, og jobba livet av deg. Tenker du har bidratt med ditt for omsetningen i dag.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvis fastelaven var så viktig, så burde nestleder og leder ha minnet deg på det. Er nestleder misfornøyd, så er det anvarsfraskrivelse. Med andre ord: vær stolt over det du har utrettet i dag, og ikke tenk mer på det.

Skrevet

Man kan ikke vite noe man ikke vet.

Burde vært en kalender eller noe på jobben din da, hvor de markerer sånne dager som gjør at folk vil kjøpe spesielle varer.

Gjest stresset og lei meg
Skrevet

Hvis fastelaven var så viktig, så burde nestleder og leder ha minnet deg på det. Er nestleder misfornøyd, så er det anvarsfraskrivelse. Med andre ord: vær stolt over det du har utrettet i dag, og ikke tenk mer på det.

''Er nestleder misfornøyd, så er det anvarsfraskrivelse. ''

Håper du har rett :)

Gjest Blondiebolla
Skrevet

Det skjønte jeg ikke helt. Hvis folk har lyst på boller fordi det er fastelavn, så kjøper de vel boller, evt. spør etter mer boller hvis det er tomt? Og hvis folk hadde spurt, hadde du vel laget flere boller? Hvordan er det da ditt ansvar at folk ikke har kjøpt mer boller enn vanlig?

Gjest 1106stresset og lei meg
Skrevet

Det skjønte jeg ikke helt. Hvis folk har lyst på boller fordi det er fastelavn, så kjøper de vel boller, evt. spør etter mer boller hvis det er tomt? Og hvis folk hadde spurt, hadde du vel laget flere boller? Hvordan er det da ditt ansvar at folk ikke har kjøpt mer boller enn vanlig?

Vi gjorde så godt vi kunne. Det tar ca 2 timer å heve bollene (og da i heveskap). Det er plass til 6 brett i det skapet. Ett brett=15 boller.

Det tar 10 min å steke. Og vi satte ut boller slik som vi gjør på en vanlig søndag. Det har noe med at vi må unngå svinn også.

Hadde jeg vært forberedt, ville vi lagt opp det helt annerledes og fylt opp to skap med boller (er ca 15 plater i ett skap). Vanligvis har vi ett skap til både søndag og mandag.

Jeg var på jobb kvelden før også og fylte opp det ene

skapet. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle fylt begge skapa.

Alle vet jo at det er fastelaven sa hun.

Det hjelper å vite at butikksjefen ikke er fornøyd med NK. Men det er distriktsjefen som har ansatt henne til denne stillingen. Men det hjelper så lite når det beviste at hun har overvurdert meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...