Gå til innhold

Ble du mobbet på skolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ble ikke mobbet, men jeg hadde ingen venner.

De var ganske snille mot meg, lekte med meg av og til, beskyttet meg mot andre barn, men jeg var ensom når de gjorde avtaler etter skoletid, rart jeg ikke ble mobbet?

Noen prøvde mobbe meg litt, men skjønte ikke at de prøvde det for svarte på spørsmålene seriøst, tror jeg var ganske vanskelig å mobbe.

Rart at ble liksom mobbet uten å føle det selv, ikke før ble voksne skjønte at jeg ble nok ertet litt med visse spørsmål blant annet dette, "skal du hjem til morra di nå da " da stoppet jeg og svarte nok ganske så omstendelig på det. Da lo de som satt på gjerdet og jeg lurte på hvorfor de lo. Jeg likte det ikke, men så kom de populære jentene i klassen som jeg var maskot til og de la armen rundt meg også var jeg likosm beskyttet, kanskje jeg var heldig ?

Skrevet

Ja, jeg ble mobbet. Fikk ødelagt mine klær ved flere anledninger, de kledde av meg og gjorde narr av hvordan jeg så ut. Lugging og spytting opplevde jeg daglig i en periode.

I ca ett år var det ingen som ville ha noe med meg å gjøre. Ingen kom på bursdagen min og de snudde meg ryggen.

I dag greier jeg å se dette fra en annen vinkel. Jeg var utsatt for overgrep på denne tiden og hadde en "rar" oppførsel. Blant annet så snakket jeg ikke. Det kan nok være noe av årsaken, men jeg skjønte det ikke den gangen. Jeg skjønte det var noe galt med meg, men ikke hva.

Skrevet

Hei!

Så glemte jeg å si at som du hadde det må ha vært vanskelig, jeg vet at sånt setter spor, det fortalte et menneske meg om en gang ansikt til ansikt. Hun er anestesilege og sa hun hadde lav selvfølelse pga av mobbing hele oppveksten og jeg tenkte, så rart være så flink også ha dårlig selvfølelse, men barndommen hadde satt spor sa hun.

Skrevet

Ja, jeg ble mobbet. Fikk ødelagt mine klær ved flere anledninger, de kledde av meg og gjorde narr av hvordan jeg så ut. Lugging og spytting opplevde jeg daglig i en periode.

I ca ett år var det ingen som ville ha noe med meg å gjøre. Ingen kom på bursdagen min og de snudde meg ryggen.

I dag greier jeg å se dette fra en annen vinkel. Jeg var utsatt for overgrep på denne tiden og hadde en "rar" oppførsel. Blant annet så snakket jeg ikke. Det kan nok være noe av årsaken, men jeg skjønte det ikke den gangen. Jeg skjønte det var noe galt med meg, men ikke hva.

Hei!

Trist å lese.

Jeg var også rar, men var nok bare heldig.

Forferdelig at man skal få dobbelt opp på en måte når man har det vanskelig i utgangspunktet.

Skrevet

Hei!

Trist å lese.

Jeg var også rar, men var nok bare heldig.

Forferdelig at man skal få dobbelt opp på en måte når man har det vanskelig i utgangspunktet.

Jeg overlevde og har hatt mange gode år i livet mitt. Nå konstanterer jeg bare at det var sånn og ferdig med det. Jeg lider ikke så ille under dette lengre, selv om jeg nok må bruke noen sånn anti-skeptiske piller resten av livet. Disse svelger jeg med glede hver morgen og de virker faktisk.

Du må ha følt deg ensom når du ikke hadde venner? Jeg syntes ihvertfall ikke så mye om dette, i virket de fientlige og var slemme mot meg. Jeg er/var ikke så veldig glad i mennesker etterhvert. Nå, med litt medisiner, kan jeg faktisk se at det også finnes mange snille mennesker rundt meg, og godt er det :-)

Gjest mobbeofferet
Skrevet

Jeg ble mobbet på barneskolen, men hevdet meg ved å være beste elev i klassen.

Skrevet

Jeg overlevde og har hatt mange gode år i livet mitt. Nå konstanterer jeg bare at det var sånn og ferdig med det. Jeg lider ikke så ille under dette lengre, selv om jeg nok må bruke noen sånn anti-skeptiske piller resten av livet. Disse svelger jeg med glede hver morgen og de virker faktisk.

Du må ha følt deg ensom når du ikke hadde venner? Jeg syntes ihvertfall ikke så mye om dette, i virket de fientlige og var slemme mot meg. Jeg er/var ikke så veldig glad i mennesker etterhvert. Nå, med litt medisiner, kan jeg faktisk se at det også finnes mange snille mennesker rundt meg, og godt er det :-)

Hei!

Det er bra.

Jeg ble aldri skeptisk mot mennesker, men har både gullfiskhukommelse på mellommenneskelige rellasjoner og en egen verden, så dobbel beskyttelse,

Var nok ikke så lett for deg uten.

Skrevet

Jeg ble mobbet på barneskolen, men hevdet meg ved å være beste elev i klassen.

Jeg har lagt merke til at den beste elev i klassen ofte blir ertet og mobbet. Hva kan dette komme av? Er det ikke lov til å være flink?

Skrevet

Hei!

Det er bra.

Jeg ble aldri skeptisk mot mennesker, men har både gullfiskhukommelse på mellommenneskelige rellasjoner og en egen verden, så dobbel beskyttelse,

Var nok ikke så lett for deg uten.

Nei, men man lærer seg jo noen teknikker for å overleve. Noen av de jeg lært var nok ikke så sunne, de har jeg prøvd å venne meg av med. Det virker som jeg må ha et visst rituale for å føle meg trygg. Har ocd-light, tror jeg, på endel områder. Noen rariteter må man vel få lov til å ha :-).

Skrevet

Jeg har lagt merke til at den beste elev i klassen ofte blir ertet og mobbet. Hva kan dette komme av? Er det ikke lov til å være flink?

Hei!

Min sønn ble plaget også han er det man kaller nerd.

Men heldigvis bare en som plaget han, men han var motsatt både dum og utagerende, de andre støttet min sønn, men slikt har vel litt med miljø å gjøre kanskje, på vår skole settes faglig dyktighet fremfor muskler.

Skrevet

Nei, men man lærer seg jo noen teknikker for å overleve. Noen av de jeg lært var nok ikke så sunne, de har jeg prøvd å venne meg av med. Det virker som jeg må ha et visst rituale for å føle meg trygg. Har ocd-light, tror jeg, på endel områder. Noen rariteter må man vel få lov til å ha :-).

Hei!

Ja. håper du leste om hun jeg kjenner som er anestesilege og absolutt ikke burde ha grunn til lav selvtillit, men pga av mobbing fra første klasse og ut hele skoletiden, så har hun akkurat det, da tenker jeg mobbing er alvorlig og merker mennesker for livet, rat det blir tatt så lett på, for det syns jeg det blir gjort, leser si`de i aftenposten og ser der mange unge skriver om mobbing.

Derfor valgte vi privatskole, for ville ha en skole med nulltolleranse for pøbler-

Gjest misunnelis?
Skrevet

Det er vel sjalusi.

Husker en jente i klassen som vi alle mente var geni, hun ble en del mobbet - fordi hun var for flink...

Da var hun smisker osv... smiska med lærerne mente vi.

Og hun trodde hun var så perfekt.

Misunnelige tror jeg nok elevene var.

Jeg mobbet ikke, jeg var veldig sjenert...

ble ikke direkte mobbet, men ble ikke inkludert heller, så det var vel en slags mobbing. Hadde et par gode venner på skolen, og senere en til, så vi var et fint firkløver på ungdomsskolen, men følte vi liksom var de utstøtte i klassen, kanskje derfor vi holdt sammen... men men bedre enn å være alene, og det kunne jeg ha risikert om jeg ikke hadde truffet de. Jeg var forferdelig sjenert og turte ikke ta initiativ til å prate eller bli kjent med folk.

Gjest hvis det var det...
Skrevet

Nei men jeg ble baksnakket og tilsidesatt, jeg var ekstemt sky og skjø andre unna meg fordi jeg følte meg skitten og ekkel og trodde ingen likte meg. Jeg sleit så mye psykisk at jeg datt ut av nesten alle fagene og levde i min egen verden.

Skrevet

Det ble ikke jeg. Men jeg var veldig rar. Jeg var heldig å hadde en venninne å være rar sammen med. Vi fant på veldig mye morsomt og kreativt. Mine psykiske problemer begynte da jeg var 10 år, så det var kanskje ikke så rart at jeg ikke passet inn blant de "normale". Men jeg lengtet etter å være som de andre jentene. De virket så rene og pene. Jeg var stygg og skitten. Det sitter i fremdeles.

Gjest notnowyouknow
Skrevet

Jeg har tre meget skoleflinke barn, og de er nok av de flinkeste elevene i sine klasser i teoretiske fag. Ingen av dem har noengang blitt mobbet. De er vel heller ganske populære. Jeg tror sosiale antenner er det viktige her, ikke hvor faglig sterke de er.

Skrevet

Jeg hadde ikke heller mange venner, men en eller to hadde jeg vanligvis. Vi flyttet mye rundt, så jeg var nesten alltid hun nye. Kan ikke si jeg ble mobbet, men jeg jeg ble sjelden inkludert i det gode selskap. Jeg er heldigvis av de som synes det er helt greit å holde på med mitt i fred og ro.

Hvorfor mobbet de deg?

Skrevet

Ble frosset ut av det "gode selskap" i klassen en periode på ungdomsskolen. Jeg var alltid litt "anderledes". Klarte meg fordi jeg hadde andre venner, og senere fikk jeg god kontakt med et par av jentene i klassen som "brøt ut". Men jeg har alltid hatt vanskelig med å stole helt på folk etter det...

Skrevet

Ble ikke direkte mobbet, men brukte flere år på å komme inn i en gjeng etter at jeg flyttet som 12-åring. Jeg fant meg ikke tilrette før i 9.klasse, altså 3 år etter at vi flyttet.

Skrevet

Jeg ble mobbet mye frem til 6. klasse.

Men så fikk jeg en slags "a-ha"-opplevelse; jeg klarte å se svake punkter hos mobberne. Og jeg tok igjen. Da tok det slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...