Gå til innhold

Lydisolert rom i Oslo?

Gjest Traumene som presser på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å skrike høyt ut. Finnes det et lydisolert rom i Oslo jeg kan oppsøke? Vet de har et sånt på et kvinnesenter i Trondheim, hvor man også kan slå løs på et eller annet om man trenger det.

Skrevet

.

Hvorfor et lydisolert rom?

Du kan jo bare ta deg en tur ut i skogen og rope alt du orker...og så kan du dælje løs på trær og steiner så mye du orker... =)

Skrevet

Hei!

Skogen bør du ikke oppsøke det er viltkameraer over alt for tiden som gjør mye forskningsbasert arbeide og jegerarbeide, man tisser ikke med samme glede lenger i skogen, de er svært godt skjult kameraene.

Kanskje du kan ringe å spørre på et sånt kvinnesenter, for min del var skyting en kanal ut for mye frustrasjon, men det blir jo mer fokus mot noe, enn bare skrike ut, men man er vel bare forskjellig. Håper du finner noe som passer.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

Skogen bør du ikke oppsøke det er viltkameraer over alt for tiden som gjør mye forskningsbasert arbeide og jegerarbeide, man tisser ikke med samme glede lenger i skogen, de er svært godt skjult kameraene.

Kanskje du kan ringe å spørre på et sånt kvinnesenter, for min del var skyting en kanal ut for mye frustrasjon, men det blir jo mer fokus mot noe, enn bare skrike ut, men man er vel bare forskjellig. Håper du finner noe som passer.

Er det registreringen av gauper du tenker på? De kamerane er bare oppe til 1. mars, og plassert på en sånn måte at de ikke skal registrere folk. Går du langs merkede løyper, trenger du ikke være redd for å bli fotografert.

http://scandlynx.nina.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/1973/ArticleId/1650/Orientering-om-forskningsprosjekt-i-Oslo-Akershus-og-Ostfold-uttesting-av-automatiske-viltkamera-som.aspx

Skrevet

Er det registreringen av gauper du tenker på? De kamerane er bare oppe til 1. mars, og plassert på en sånn måte at de ikke skal registrere folk. Går du langs merkede løyper, trenger du ikke være redd for å bli fotografert.

http://scandlynx.nina.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/1973/ArticleId/1650/Orientering-om-forskningsprosjekt-i-Oslo-Akershus-og-Ostfold-uttesting-av-automatiske-viltkamera-som.aspx

Hei!

Ja blant annet, men mange skogeiere setter opp sine egne av mange ulike grunner, det er ikke noe forbud mot dette og mange blir filmet uten å vite det. Skogeierne sier de ikke misbruker filmmaterialet, men at det har hendt de får bilder av mennesker som tisser og gjør andre ting.

Jeg syns det er en uting, for det er jo nettopp der jeg går jeg møter disse kameraene for jeg går ikke på hovedstien, men så lenge man ikke tisser eller gjør andre ting man ikke vil skal avfotograferes så bryr jeg meg lite om det, men jeg tenker jo på det når jeg står på hode i en sopp, at noen kanskje får noen morsomme bilder. Imidlertid vurderere jeg å øedelegge de jeg oppdager da jeg syns et sted skal mennesker slippe overvåking.

Men tror nok det må komme en innstramming. Tidsbestemte og klart opplyst overvåking av feks populasjoner for forskning er noe annet.

Skrevet

Hei!

"Man tisser ikke med samme glede lenger.." *Skrattler høyt*

Jaggu.. det har aldri falt meg inn å tenke på viltkameraer engang, selv om naboen faktisk har et i hagen min!

Skrevet

Hei!

Nei, jeg har ingen planer om å rope i skogen.

Må vel manne meg opp og ringe rundt.

Skrevet

.

Hvorfor et lydisolert rom?

Du kan jo bare ta deg en tur ut i skogen og rope alt du orker...og så kan du dælje løs på trær og steiner så mye du orker... =)

Fordi det ikke er aktuelt å rope i skogen...

Skrevet

"Man tisser ikke med samme glede lenger.." *Skrattler høyt*

Jaggu.. det har aldri falt meg inn å tenke på viltkameraer engang, selv om naboen faktisk har et i hagen min!

Hei!

Hvorfor lar du din nabo ha et sånt kamera i din hage?

men det gjør sikkert ikke så mye du kan jo gå inn på toalettet men jeg håper du skjønner at det ikke er så hyggelig og fredfult å tisse i skogen for tiden, og er man lenge på tur så kan du vel tenke deg at man må til slutt.

Gjest Kranglefant
Skrevet

Jeg bruker å skrike til Gubben det er ganske deilig :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Det spørs vel om gubben din er enig.

Gjest Hulderen
Skrevet

Begynn med en kampsport. Da får du både brøle og slå løs på gjenstander. Veldig befriende!

Gjest Kranglefant
Skrevet

Han er ikke feilfri han heller ;)

Skrevet

Begynn med en kampsport. Da får du både brøle og slå løs på gjenstander. Veldig befriende!

Jeg har prøvd det, men ble så skjelven og låst at jeg ikke fikk til å røre på meg.

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å spore opp et helt lydtett rom i en så stor by. Skulle tro det kunne være ganske befriende for mange å ha et sted hvor de bare kunne rope ut alt de maktet, uten å være redd for at noen kunne høre det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Han er ikke feilfri han heller ;)

Og hva så? Er det at noen ikke er feilfrie en legitim grunn til å brøle til dem?

Min mann og jeg er heller ikke feilfrie, men vi brøler ikke til hverandre av den grunn. Når jeg er frustrert, å avreagerer jeg på andre måter enn å la det gå ut over den jeg er glad i.

Skrevet

Hei!

Hvorfor lar du din nabo ha et sånt kamera i din hage?

men det gjør sikkert ikke så mye du kan jo gå inn på toalettet men jeg håper du skjønner at det ikke er så hyggelig og fredfult å tisse i skogen for tiden, og er man lenge på tur så kan du vel tenke deg at man må til slutt.

Vi har enormt mye rådyr i området her. På vinteren er det hardt for dem å finne mat, naboen er sånn jakt/fiske kar og han setter ut foringsstasjoner til dem. Og så filmer han dem. Helt i orden for oss, kameraene er stilt direkte mot foringsstasjonen og tar ikke opp annet. Naboen er veldig grei også, så vi stoler på ham. ;0)

Jeg er litt redd for rosene mine dog. De kommer gjerne tilbake når det ikke er snø også. Og spiser opp knoppene på rosene.

Skrevet

Vi har enormt mye rådyr i området her. På vinteren er det hardt for dem å finne mat, naboen er sånn jakt/fiske kar og han setter ut foringsstasjoner til dem. Og så filmer han dem. Helt i orden for oss, kameraene er stilt direkte mot foringsstasjonen og tar ikke opp annet. Naboen er veldig grei også, så vi stoler på ham. ;0)

Jeg er litt redd for rosene mine dog. De kommer gjerne tilbake når det ikke er snø også. Og spiser opp knoppene på rosene.

Hei!

Hm skjønner, jeg er så sliten nå, så klarer ikke skrive så mye mer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...