Gå til innhold

Ser mennesker i rommet som ikke er der.

Anbefalte innlegg

Gjest Søsterlangtunna.
Skrevet

Min bror som er 73år, har den seneste tiden begynt å se mennesker som vi andre ikke ser. Når vi spørr hvordan di ser ut kan han ikke forklare det. Svarer oftest med et spørsmål. Ser dere ikke han dere da. Hos sin fastlege fikk han en lapp med beskjed om å sjekke synet. Det har han gjort men synet er ok. Hans eldste sønn har nå fått rekvsasjon til å ta MR kan det være noe for å se om han har svulster eller noe sånn. V er jo redd for det. Han er min bror og hans kone har kreft og orker ikke stå på så mye for sin mann. jeg bor 50mil unna og kan ikke være til daglig hjelp. Men på vestlandet får man ikke den hjelpen man trenger. Hva vil du foreslå som framgangsmåte for å finne ut hva det kan være. Jeg er så fortvila.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har noen av dere snakket om dette med fastlegen? Er det derfor han har fått rekvisisjon til MR?

Skrevet

Dette kan være mye, jeg tenker i retning svulst eller mulig et lite TIA, tenker også i retning psykiatri men vanskelig å si. Han bør og må utredes grundig fysisk i første omgang.

Skrevet

Har noen av dere snakket om dette med fastlegen? Er det derfor han har fått rekvisisjon til MR?

Det eneste er vel å mase på de som kan om slikt. Jeg er i tredve årene og har sett flere personer i rommet som ikke eksisterer, men jeg har også tatt ct uten at noe farlig har blitt funnet. Så det er ikke sikkert det er noe å bekymre seg for. Men det er sikkert viktig for han å kunne prate om dette her. Kanskje trenger han noen medisiern - som jeg gjør.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes han bør utredes på en alderspsykiatrisk avdeling/poliklinikk. Dette kan være tegn på begynnende demens.

Gjest alderspsyk. er nok neste stopp
Skrevet

''Min bror som er 73år, har den seneste tiden begynt å se mennesker som vi andre ikke ser.''

Det er jo ikke sikkert at han har "begynt" å se slikt nå, men kanskje han ikke lenger gidder å legge skjul på det ovenfor dere eller andre.

Eller at han har begynt å miste hemninger, blitt psyk, etc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...