Gå til innhold

Silkehansker, sart og sår og sær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette synes jeg var et godt innlegg om et ganske komplekst tema :-) For min del er det et mål i de fleste sammenhenger å ha også mottakers behov i bevisstheten når jeg kommuniserer. Det betyr ikke at jeg ikke vil si det jeg mener, men at jeg kan velge hvordan jeg sier det ut i fra hvem jeg snakker med.

Når jeg skriver med deg, så er det på en måte riktig at jeg tar på meg noen silkehansker. Samtidig så har jeg mange ganger insistert og insistert på et eller annet som jeg har ment du har tatt feil i forhold til. Hvis du er sta, så kan jeg bli enda staere. Så det er fullt mulig både å ha på silkehansker og være svært tydelig.

Jeg synes forøvrig det du skriver om hvordan du selv velger å kommunisere med andre er en god løsning :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

15

• XbellaX

6

• frosken

5

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet hvem jeg oppfatter som nedlatende, uvennlig og lite imøtekommende her. Nå tror jeg du har godt av å logge av. Du oppfører deg ikke noe hyggelig.

Nei, slikehansker er ikke noe for meg.

''Nei, slikehansker er ikke noe for meg.''

Pøh - du er ganske så soft på bunnen du også. Husker fortsatt historien om gutten som hadde gjort noe feil i produksjonen av et eller annet...*s*

Skrevet

Dette synes jeg var et godt innlegg om et ganske komplekst tema :-) For min del er det et mål i de fleste sammenhenger å ha også mottakers behov i bevisstheten når jeg kommuniserer. Det betyr ikke at jeg ikke vil si det jeg mener, men at jeg kan velge hvordan jeg sier det ut i fra hvem jeg snakker med.

Når jeg skriver med deg, så er det på en måte riktig at jeg tar på meg noen silkehansker. Samtidig så har jeg mange ganger insistert og insistert på et eller annet som jeg har ment du har tatt feil i forhold til. Hvis du er sta, så kan jeg bli enda staere. Så det er fullt mulig både å ha på silkehansker og være svært tydelig.

Jeg synes forøvrig det du skriver om hvordan du selv velger å kommunisere med andre er en god løsning :-)

Hei!

:) men tenk at du har lært meg mange av knepene da :)

Det er det med å si i fra, men tenke på hjertet til den andre, mitt hjerte er også sart, så da skjønte du det uten at jeg skrev det ?

Min mann tror han alltid kan være brutalt ærlig med meg, men noen ganger vil jeg bli behandlet med silkehansker, for det er sånn mann han egentlig er, gentleman,, men det må stå silkehansker på altså, eller skjønner jeg jo ingenting :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet hvem jeg oppfatter som nedlatende, uvennlig og lite imøtekommende her. Nå tror jeg du har godt av å logge av. Du oppfører deg ikke noe hyggelig.

Nei, slikehansker er ikke noe for meg.

Gjesp.

Gjest Hulderen
Skrevet

Og dere snakker om å være nærtagne! Du godeste.

Jeg svarte xbellax at det var humoristisk ment, les svaret, du.

Det svaret kom etter at jeg hadde svart deg.

Skrevet

''Nei, slikehansker er ikke noe for meg.''

Pøh - du er ganske så soft på bunnen du også. Husker fortsatt historien om gutten som hadde gjort noe feil i produksjonen av et eller annet...*s*

Pøsj.

Skrevet

Det svaret kom etter at jeg hadde svart deg.

Med xbellax' retningslinjer for god rådgivning, skulle det vel være selvforklarende at det var godt ment ;)

Skrevet

Hei!

:) men tenk at du har lært meg mange av knepene da :)

Det er det med å si i fra, men tenke på hjertet til den andre, mitt hjerte er også sart, så da skjønte du det uten at jeg skrev det ?

Min mann tror han alltid kan være brutalt ærlig med meg, men noen ganger vil jeg bli behandlet med silkehansker, for det er sånn mann han egentlig er, gentleman,, men det må stå silkehansker på altså, eller skjønner jeg jo ingenting :)

''Det er det med å si i fra, men tenke på hjertet til den andre, mitt hjerte er også sart, så da skjønte du det uten at jeg skrev det ?''

Du skriver så vakkert at jeg blir rørt :-)

Skrevet

Innlegget ditt var fint det, jeg bare reagerte litt på om du mente noen hadde vært ute med knyttenever til deg eller andre. Men jeg forstår hva du mener selvsagt.

Hei!

Fint :) for jeg lærte det der silkehansketrikset her, og jeg trengte det :) Det er ikke et triks forresten det er jo sånn det bør være. jeg ga nemlig noen dumme råd her før, som feks, bare les litt i illustret vitenskap så går det bra, hvis du skjønner hvorfor jeg mener det var et dårlig råd.

Jeg hadde så liten erfaring med mennesker bare.

Også kom jeg på det av den andre tråden. Jeg leste den, men skjønte mindre og mindre av den, for så lurte jeg jo på hvor det ble av trådstarter?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Med xbellax' retningslinjer for god rådgivning, skulle det vel være selvforklarende at det var godt ment ;)

Ja, jeg gikk jo ut fra det, så jeg ble med ett meget forvirret over missforståelsen. :-) :-) :-) :-)

Skrevet

Jeg tar det til meg og vil også prøve å unngå å skrive ting som kan misoppfattes og tolkes negativt... for noen ganger skriver jeg fortere enn jeg tenker ;) Jeg liker aller best å skrive slik at folk skal sitte med en ok følelse etter at de har lest kommentaren min. Tror mange av oss bør ta til oss det madelenemie skriver :)

Hei!

:) ja det er fint at jeg kan lære dere noe også,

ja at det ikke bare går en vei :)

Skrevet

Takk;) Jeg skal prøve! ;)

Hei!

Forresten har du alltid vært søt mot meg, du som mange :)

Silkehansker og sannhet tror det går an å få til :)

Skrevet

Hei!

Fint :) for jeg lærte det der silkehansketrikset her, og jeg trengte det :) Det er ikke et triks forresten det er jo sånn det bør være. jeg ga nemlig noen dumme råd her før, som feks, bare les litt i illustret vitenskap så går det bra, hvis du skjønner hvorfor jeg mener det var et dårlig råd.

Jeg hadde så liten erfaring med mennesker bare.

Også kom jeg på det av den andre tråden. Jeg leste den, men skjønte mindre og mindre av den, for så lurte jeg jo på hvor det ble av trådstarter?

''Også kom jeg på det av den andre tråden. Jeg leste den, men skjønte mindre og mindre av den, for så lurte jeg jo på hvor det ble av trådstarter?''

Trådstarter lever nok i beste velgående men ikke alle responderer på de ulike svarene som er gitt uansett hva slags svar, det får være opp til hver enkelt innsender. Iblant er det fint og viktig å ta slike diskusjoner, det er det som gjør dol til et ok sted å være, vel så lenge det er litt takhøyde her i det minste.

Skrevet

Hei!

:) ja det er fint at jeg kan lære dere noe også,

ja at det ikke bare går en vei :)

Vet du... jeg tror det er få her inne jeg har lært mer av enn deg!

Skrevet

''Det er det med å si i fra, men tenke på hjertet til den andre, mitt hjerte er også sart, så da skjønte du det uten at jeg skrev det ?''

Du skriver så vakkert at jeg blir rørt :-)

Hei!

Ja og til og med har jeg ikke emapti :)

Men jeg er glad i mennesker, og deg og alle andre her inne.

Men det har jeg jo skrevet før.

Skrevet

Hei!

Forresten har du alltid vært søt mot meg, du som mange :)

Silkehansker og sannhet tror det går an å få til :)

Takk:)

Jeg pleier aldri å være "ekkel" med vilje, men noen ganger kan jeg i etterkant se at jeg kan mistolkes.. Jeg er ikke en type som grubler og tenker lenger før jeg klikker "send" - jeg skriver nesten før jeg får tenkt meg om;)

Skrevet

''Også kom jeg på det av den andre tråden. Jeg leste den, men skjønte mindre og mindre av den, for så lurte jeg jo på hvor det ble av trådstarter?''

Trådstarter lever nok i beste velgående men ikke alle responderer på de ulike svarene som er gitt uansett hva slags svar, det får være opp til hver enkelt innsender. Iblant er det fint og viktig å ta slike diskusjoner, det er det som gjør dol til et ok sted å være, vel så lenge det er litt takhøyde her i det minste.

Hei!

:) Ja det er jeg enig med deg i .

Skrevet

Pøsj.

Håhåhå, du er bare redd for å innrømme at du har dine myke sider, tonie :P

Skrevet

Gjesp.

Javel, da får du nå bare holde på.

Jeg skal i alle fall logge av. I kveld blir jeg uvel av dette stedet. Fanden til overfølsomt gnål og jatteri. Skulle tro alle her hadde pms på likt. Og silkehansker? Jeg kommer aldri til å ta på meg sånne, for jeg tror ikke de har så mye for seg. Det bør holde i massevis med ordentlige, greie, oppmuntrende eller humoristiske svar til de som gjør seg fortjent til det. Silkehansker er bare falskt. Hvis det er sånn som i kveld dere vil ha det her kommer i alle fall jeg til å vurdere sterkt å stikke et annet sted. God natt.

Skrevet

Takk:)

Jeg pleier aldri å være "ekkel" med vilje, men noen ganger kan jeg i etterkant se at jeg kan mistolkes.. Jeg er ikke en type som grubler og tenker lenger før jeg klikker "send" - jeg skriver nesten før jeg får tenkt meg om;)

Hei!

ja men sånn kan det være for meg også, men

selv om jeg tenker meg godt om, så syns jeg det jeg har skrevet er så klart og klokt, helt til jeg feks får beskjed om å holde meg unna :)

Du er et fint menneske og jeg er ganske alvorlig av meg og alltid ærlig så derfor liker jeg å være på et forum der det ikke er overfaldisk :)

Jeg er faktisk veldig glad for at jeg har lært deg / andre noe, for jeg er jo ikke akkkurat gjennomsnittlig, jeg er ærlig, skyter, mener u-PK ting, tror på Gud, dummer meg ut, skryter, sårer, men innerst inne vil jeg jo bare være snill mot alle, og jeg prøver være det og det føler jeg du og mange forstår bak ordene.

:) ha en god kveld, nå må jeg bli ferdig med et arbeide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...