Gå til innhold

Silkehansker, sart og sår og sær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håhåhå, du er bare redd for å innrømme at du har dine myke sider, tonie :P

Det har jeg, men jeg kommer aldri til å bruke silkehansker.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

15

• XbellaX

6

• frosken

5

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Javel, da får du nå bare holde på.

Jeg skal i alle fall logge av. I kveld blir jeg uvel av dette stedet. Fanden til overfølsomt gnål og jatteri. Skulle tro alle her hadde pms på likt. Og silkehansker? Jeg kommer aldri til å ta på meg sånne, for jeg tror ikke de har så mye for seg. Det bør holde i massevis med ordentlige, greie, oppmuntrende eller humoristiske svar til de som gjør seg fortjent til det. Silkehansker er bare falskt. Hvis det er sånn som i kveld dere vil ha det her kommer i alle fall jeg til å vurdere sterkt å stikke et annet sted. God natt.

Sov godt!

Skrevet

Håhåhå, du er bare redd for å innrømme at du har dine myke sider, tonie :P

For et vemmelig poetisk vrøvlord det er, forresten.

Skrevet

Hei!

Ja og til og med har jeg ikke emapti :)

Men jeg er glad i mennesker, og deg og alle andre her inne.

Men det har jeg jo skrevet før.

Du har i allefall mer kjærlighet enn de fleste selv om du kanskje av og til kan trenge litt veiledning i å forstå hvordan andre tenker :)

Skrevet

Du har i allefall mer kjærlighet enn de fleste selv om du kanskje av og til kan trenge litt veiledning i å forstå hvordan andre tenker :)

Hei!

:)

Skrevet

Jeg skal i alle fall logge av. I kveld blir jeg uvel av dette stedet. Fanden til overfølsomt gnål og jatteri. Skulle tro alle her hadde pms på likt. Og silkehansker? Jeg kommer aldri til å ta på meg sånne, for jeg tror ikke de har så mye for seg. Det bør holde i massevis med ordentlige, greie, oppmuntrende eller humoristiske svar til de som gjør seg fortjent til det. Silkehansker er bare falskt. Hvis det er sånn som i kveld dere vil ha det her kommer i alle fall jeg til å vurdere sterkt å stikke et annet sted. God natt.

Jeg har litt lyst til å si at begrepet "silkehansker" ikke er entydig. De assosiasjonene som er knyttet til vennlighet liker jeg, mens jeg liker mindre det som måtte være knyttet til evt. "bløtaktighet" (manglende evne og vilje til ærlighet).

Skrevet

Pøsj.

Den historien husker jeg også, tonie :-)

Du er bløthjerta på bunnen *s*

Skrevet

Det høres ut som en god opplevelse:-)

Hei!

ja det var det, og er det, men nå har jeg bare surret bort kvelden, ja ja, det viser i vertfall hvor spontan jeg er.

Skrevet

''..kommer i alle fall jeg til å vurdere sterkt å stikke et annet sted.''

Da har vi nord-norge-forslaget, igjen da:-)

Skrevet

Hei!

ja det var det, og er det, men nå har jeg bare surret bort kvelden, ja ja, det viser i vertfall hvor spontan jeg er.

Jeg har også surret bort for mye tid i dag. Men, i morgen må jeg klare å være mer strukturert, forhåpentligvis.

Skrevet

Jeg har også surret bort for mye tid i dag. Men, i morgen må jeg klare å være mer strukturert, forhåpentligvis.

Hei!

Så er vi to om det :)

Skal til min psykiater samt tannlege samt gjøre en oppgave på sannsynlighet, puh, mye, men holder meg i gang.

:)

Skrevet

For et vemmelig poetisk vrøvlord det er, forresten.

Enig ;)

Jeg hang meg mest opp i at madelenemie kan bruke dette uttrykket uten å ta det bokstavelig :)

Skrevet

Enig ;)

Jeg hang meg mest opp i at madelenemie kan bruke dette uttrykket uten å ta det bokstavelig :)

Hei!

jeg tar det bokstavelig :)

Skrevet

Hei!

jeg tar det bokstavelig :)

Ja, jeg vet :) Allikevel skjønner du at det går an å ikke ta det bokstavelig, og det er en grei ting å vite for å forstå omverdenen :)

Skrevet

Ja, jeg vet :) Allikevel skjønner du at det går an å ikke ta det bokstavelig, og det er en grei ting å vite for å forstå omverdenen :)

Hei!

Ja jeg er blitt flinkere, men jeg tar stadig feil, da smiler andre og jeg spør av og til om jeg misforstod, det viser det seg ofte at jeg gjør. Jeg har lest meg opp på metaforer og ordspråk, men likevel bommer jeg ofte i RL. men kanskje ikke så farlig, når andre likevel vet at sånn er det for meg.

Skrevet

Hei!

Ja jeg er blitt flinkere, men jeg tar stadig feil, da smiler andre og jeg spør av og til om jeg misforstod, det viser det seg ofte at jeg gjør. Jeg har lest meg opp på metaforer og ordspråk, men likevel bommer jeg ofte i RL. men kanskje ikke så farlig, når andre likevel vet at sånn er det for meg.

Det gjør da ingenting! Det blir nesten det samme som for meg...Når jeg står i kassakøen på butikken og det er masse bråk rundt meg, så svarer jeg ikke alltid når ekspeditøren spør om jeg skal ha kvittering, pose e.l.... Plutselig ser jeg opp og ser at vedkommende ser spørrende på meg ;) Da sier jeg bare at jeg beklager, men at jeg er døv og derfor ikke oppfatta at han/hun snakka til meg:) Det samme blir det jo for deg - fordi du har asperger er det vanskelig å oppfatte metaforer osv. Andre mennesker har bare godt av å lære at sånn er det - og for min del er det bare fascinerende at det er sånn :)

Skrevet

Det gjør da ingenting! Det blir nesten det samme som for meg...Når jeg står i kassakøen på butikken og det er masse bråk rundt meg, så svarer jeg ikke alltid når ekspeditøren spør om jeg skal ha kvittering, pose e.l.... Plutselig ser jeg opp og ser at vedkommende ser spørrende på meg ;) Da sier jeg bare at jeg beklager, men at jeg er døv og derfor ikke oppfatta at han/hun snakka til meg:) Det samme blir det jo for deg - fordi du har asperger er det vanskelig å oppfatte metaforer osv. Andre mennesker har bare godt av å lære at sånn er det - og for min del er det bare fascinerende at det er sånn :)

Hei!

:) takk, nå skal legge meg for sliten.

Har jo asperger syndrom, men i dag skulle man tro min psykiater helt hadde glemt akkurat det, jeg måtte til og med spørre om hun hadde forandret oppfatning, jeg prøvde flere ganger å minne henne om det, men det var som om hun ikke hørte på det øret i dag, hun kalte det å bli baby å legge seg ned slik, jeg ble fornærmet og tenkte "jeg har meltdown", men uansett hvor mange sider jeg hadde beskrevet dette over, totalt 12 sider tror jeg, så var svaret: umodent trekk!

Men nå har jeg akspetert det. Og jeg har informert min mann om det min psykiater sa og sagt jeg må endre meg, han ble glad. Jeg fikk imidlertid en oppskrift på hva jeg skal gjøre, heldigvis.

God natt

Skrevet

Hei!

:) takk, nå skal legge meg for sliten.

Har jo asperger syndrom, men i dag skulle man tro min psykiater helt hadde glemt akkurat det, jeg måtte til og med spørre om hun hadde forandret oppfatning, jeg prøvde flere ganger å minne henne om det, men det var som om hun ikke hørte på det øret i dag, hun kalte det å bli baby å legge seg ned slik, jeg ble fornærmet og tenkte "jeg har meltdown", men uansett hvor mange sider jeg hadde beskrevet dette over, totalt 12 sider tror jeg, så var svaret: umodent trekk!

Men nå har jeg akspetert det. Og jeg har informert min mann om det min psykiater sa og sagt jeg må endre meg, han ble glad. Jeg fikk imidlertid en oppskrift på hva jeg skal gjøre, heldigvis.

God natt

Det er så vanlig å bruke metaforer og si ting i overført betydning, at jeg noen ganger må tenke meg om når jeg snakker med mennesker med asperger.... jeg må vurdere om jeg kan si ting slik eller sånn, for det kan misforståes. Sikkert derfor du kan føle at psykiateren glemmer seg iblant.

God natt til deg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...