Gå til innhold

Har naboen blitt min venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det stemmer.

Jeg mener fortsatt at friaeralet kunne gitt god plass for en liten bås med geiter, disse skulle vi med turnusorden stelle, jeg hadde også tegnet opp hvor hva skulle gjeres inn, samt noen typer blomster som geiter ikke gresser på som skulle forhindre nedbeiting av ting man vil ha i hagene. At dette var så oppsiktsvekkende for naboene, så morsomt for alle og så pinlig for min mann kan jeg den dag i dag IKKE forstå.

Siden jeg liker geiter kunne jeg til og med påtatt meg å ta noen ekstra uker. men fordi dette er oslo så får man ikke lov å nevne geiter.

Jeg ville gjerne foreslått for kommunen at det ble utplassert sauer og geiter til å beite i parkene, og at det ble plantet frukttrær og bærbusker som folk kunne forsyne seg fritt av, og flere drikkefontener, så man slapp å kjøpe vann og brus og forurense med plastflasker. Men jeg vet at det bare ville blitt latter, så jeg lar det være.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Bella Dotte

4

• rose23

2

• DoleMari

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, jeg forsto hva du mente :-)

Hei!

Fint, jeg liker kun å være til hjelp, :)

Men er et snilt menneske og jeg får mange tinf alltid. O dag fikk jeg en nu kjole :) men vet ikke om jeg vil bruke den for går jo ikke på feste, men kanskje jeg tar den ed på fjellet til min mann, jeg tror han vil like den :)

Skrevet

Søppelvenn kan vel beskrives som en venn en bare er sammen med, fordi en ikke har andre. En venn som ikke gir en noe...

Geiter lukter, er mestere på å bryte seg ut og stikke av. Produserer mye møkk. Må ha ly, kraftfor og høy hver dag. Beite om sommeren. De spiser det de kommer over... Ikke noe bydyr nei :-)

Hei!

Da bør du lese deg opp på permakultur m.m :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Fint, jeg liker kun å være til hjelp, :)

Men er et snilt menneske og jeg får mange tinf alltid. O dag fikk jeg en nu kjole :) men vet ikke om jeg vil bruke den for går jo ikke på feste, men kanskje jeg tar den ed på fjellet til min mann, jeg tror han vil like den :)

''Men er et snilt menneske''

Det er jeg helt sikker på at du er :)

Skrevet

Jeg ville gjerne foreslått for kommunen at det ble utplassert sauer og geiter til å beite i parkene, og at det ble plantet frukttrær og bærbusker som folk kunne forsyne seg fritt av, og flere drikkefontener, så man slapp å kjøpe vann og brus og forurense med plastflasker. Men jeg vet at det bare ville blitt latter, så jeg lar det være.

Hei!

Kjære venn!

Jeg har foreslått det for plan og byggningsetaten og for parkvesenet, de syns det var "artige påfunn" men tok meg ikke på alvor.

det de ikke vet er at jeg faktisk kan sette ut geiter og sauer selv, jeg blir lei av sånn fastlåsthet og rigiditet, nettopp det jeg blir beskyldt for, når jeg kommer med forslag så ler mange og min mann ler, ingen tar meg på alvor, ENDA jeg har SKISSER over hele systemet fra sentrum og opp til markagrensen.

Men neida fordi jeg har asperger syndrom så er svaret til min mann, "hun syns det er lurt å ha to dører på hundehus også, en for små hunder og en for store hunder, jeg syns nettopp det!

Og det er enda noe som gir mange en god latter, forstå det den som kan, jeg kan ikke.

Skrevet

''Men er et snilt menneske''

Det er jeg helt sikker på at du er :)

Hei!

:) det var min nabo jeg mente, som ga meg kjolen, den ser pen ut:)

Jeg tar den med på fjellet :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

:) det var min nabo jeg mente, som ga meg kjolen, den ser pen ut:)

Jeg tar den med på fjellet :)

Det var lurt. Er mann og barn reist på vinterferie?

Skrevet

Hei!

Siden vi er to kan vi få det gjennom, det vil være en seier.

Skal vi prøve?

Jeg har skrevet brev til kommunen men de bare avviser meg, jeg har røpet at jeg har asperger syndrom, tror jeg, er ikke sikker, men det er fare for det, eller at de tenker, at jeg er på "bærtur", men hvsi du blir med på "bærturen" så står vi sterkere :)

tenk så flott for barna i byen, dyr i veiene og frukttrær og bærbusker og bort meg ukrutt som pynter opp og ikke er til moro for noen.

Ut med bilene inne med villdyrene, det er et bra motto :)

Så begynner vi med geitene og ender med ulvene, men det holder vi hemmelig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Skal vi prøve?

Jeg har skrevet brev til kommunen men de bare avviser meg, jeg har røpet at jeg har asperger syndrom, tror jeg, er ikke sikker, men det er fare for det, eller at de tenker, at jeg er på "bærtur", men hvsi du blir med på "bærturen" så står vi sterkere :)

tenk så flott for barna i byen, dyr i veiene og frukttrær og bærbusker og bort meg ukrutt som pynter opp og ikke er til moro for noen.

I utgangspunktet synes jeg det hørtes ut som en god i ide, men tenk på alle rottene som vil komme. Ikke like morsomt med rotter i parkene.

Skrevet

Hei!

Skal vi prøve?

Det er en flott plan, men jeg er redd den må innføres riktig snedig... Det beste pleier å være å la folk tro de har kommet på ideen selv...!

Skrevet

Hei!

ja jeg var jo så syk :)

Og det var avtalen at vi skulle på hytten, men jeg måtte holde mine avtaler også fikk jeg slappet litt av også.

Det var egentlig ikke dumt når man tenker på at jeg ble mottatt på den der akuttspykiatriske avdelingen og trivdes men ikke passet inn. Jeg lager så mange nye systemer, står opp tidligere enn jeg pleier, og lager nye lister. mat slipper jge tenke på :)

Skrevet

Hei!

Du skjønte at jeg var alene ?

ja jeg har det kjempefint, men jeg skal sende min nabo en sms for selv om det dreide seg om søppel så fikke jeg både kjole og bok og mer energi samt molleyplugger, så alt totalt gjorde meg glad i dag.

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det hørtes ut som en god i ide, men tenk på alle rottene som vil komme. Ikke like morsomt med rotter i parkene.

Hei!

det er ikke noe problem hvorfor skulle det komme rotter med geiter?

Dessuten fins det originale måter å løse rottepronblemer på, jeg har tenkt ut det også, til og med tegnet det etter ide fra en landsby i india som hadde nettopp litt ab et rotteproblem.

Skrevet

Det er en flott plan, men jeg er redd den må innføres riktig snedig... Det beste pleier å være å la folk tro de har kommet på ideen selv...!

Hei!

ja så lurt :)

Og i vertfall ikke av noen med en utviklingsforstyrrelse, jeg skal tenke på Nærum, jeg er fan av han :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Dessuten fins det originale måter å løse rottepronblemer på, jeg har tenkt ut det også, til og med tegnet det etter ide fra en landsby i india som hadde nettopp litt ab et rotteproblem.

Nei, men nå trodde jeg dere snakket om bær og frukttrær i parker. Vi du ha geiter i parkene også?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Begynner visst å bli trøtt og fikk ikke med meg alt. Jeg tror dere skal måtte slite for å få gjennom dette forslaget ;-)

Skrevet

Hei!

ja så lurt :)

Og i vertfall ikke av noen med en utviklingsforstyrrelse, jeg skal tenke på Nærum, jeg er fan av han :)

Tror du hans forslag vil bli tatt alvorlig?? Han er jo komiker...

Skrevet

Nei, men nå trodde jeg dere snakket om bær og frukttrær i parker. Vi du ha geiter i parkene også?

Hei!

ja jeg har tegnet parkene fra sentrum og ut til maridalen, det er sendt inn til park og idrettsvesenet tror jeg det heter, og de kunne ikke se dette som en løsning eller mulig endring på nåværene tidspunkt, jeg ville dettte av flere grunner, økt trivsel og hygge for barn og eldre i byen, eks trill de eldre ut i parkene la de se på geiter og bli glade, la barna kose med dyr på vei hjem fra skolen og glemme litt bekynringer med sure foreldre og hjemmeproblemer, = økt trivsel.

Skrevet

Tror du hans forslag vil bli tatt alvorlig?? Han er jo komiker...

Hei!

Nei men så er jeg ikke den mest strategiske, men jeg liker hans humor :)

Hva er ditt forslag da?

Skrevet

Begynner visst å bli trøtt og fikk ikke med meg alt. Jeg tror dere skal måtte slite for å få gjennom dette forslaget ;-)

Hei!

Ja men jeg gir ikke opp, for jeg syns det er genialt og vil øke trivsel for mange som bor i byen, jeg mener jo man skal trille eldre ut i parkene på solrike dager og la dem sitte der og hygge seg ved synet av dyr og gamle minner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...