Gå til innhold

Det var disse antideppresive da::

Anbefalte innlegg

Gjest Elias 2
Skrevet

Har spørt om dette tidligere men det har nå gått 3 uker siden jeg hadde denne medisin utprøvingen med 4 uker cipramil, 2 dager med Tolvon siden cipramil ga meg insomnia. så 1 dag med welbutrin retard( smalt da i topplokket) så to uker med effexor som var likedan. som sagt gått tre uker nå uten medisin. Men har fortsatt svimmlinger og lyn i hodet, samt en konstant følelse av å være fullesjuk. Cipramilen sendte meg rett inn i en forferdelig depresjon, men tror jeg skal sammen med psykologen klare å jobbe meg ut av den. Det har blitt noe bedre etter tre uker hvor det er mindre angst, sover nå i allefall 6 timer om natten. Spørsmålet mitt er når det har vært forskjellige medisiner inn i bildet som starter forskjellige prosseser med hormoner osv.. i tilegg ble jeg vanvittig dårlig i 6 uker. Kan hende jeg er sånn sakte nedbryter..har ikke fått svar fra st. olav enda på cyp prøvene. Men hvis du tenker tidsaspekt, hvor lenge før hjernen er tilbake til normalen? DU kan svare jeg vet ikke, men jeg spør bare..

Videoannonse
Annonse
Gjest påutsiden
Skrevet

Hvorfor tar du antidepressiva? (Forstår at du ikke har det bra) Men hva skal medisinene kurere?

Gjest Elias 2
Skrevet

Hvorfor tar du antidepressiva? (Forstår at du ikke har det bra) Men hva skal medisinene kurere?

jeg fikk tilbakefall på panikkangsten etter at jeg ble så svimmel her om dagen, men nå har jeg begynt å se ting klarere. Jeg reagerer på koffein samt nikotin og sukker samt en barndom som har vært uttrygg for og si det mildt. Er vel også utbrent fra forskjellige diverse leder jobber og høyt tempo over år, men har tidligere gått på cipramil og det har gått fint, men kroppen ville ikke ha medisin denne gangen. Går nå oxo til psykolog og det hjelper(kognitiv terapi). Jeg er litt lei meg fordi jeg tok til den lettvinte løsningen nemlig svelge en pille for å bare skyve problemene bort. Så jeg kommer aldri til å ta en pille igjen. Men jeg er nå bekymret etter denne utprøvingen og at den har kostet meg helsa. Derfor håper jeg at Nils kanskje kunne gi et svar på hvor lenge hjernen trenger for å komme seg til hektene igjen. Da jeg går utifra at en psykiater vet hvordan disse prosessene i hjernen fungerer og kan jeg gi meg kanskje et slags svar. Jeg klarer nå og gå tur en gang om dagen samt å treffe andre mennesker igjen. Skal også starte med youga og fysioterapi.

Gjest flere synspunkterr
Skrevet

jeg fikk tilbakefall på panikkangsten etter at jeg ble så svimmel her om dagen, men nå har jeg begynt å se ting klarere. Jeg reagerer på koffein samt nikotin og sukker samt en barndom som har vært uttrygg for og si det mildt. Er vel også utbrent fra forskjellige diverse leder jobber og høyt tempo over år, men har tidligere gått på cipramil og det har gått fint, men kroppen ville ikke ha medisin denne gangen. Går nå oxo til psykolog og det hjelper(kognitiv terapi). Jeg er litt lei meg fordi jeg tok til den lettvinte løsningen nemlig svelge en pille for å bare skyve problemene bort. Så jeg kommer aldri til å ta en pille igjen. Men jeg er nå bekymret etter denne utprøvingen og at den har kostet meg helsa. Derfor håper jeg at Nils kanskje kunne gi et svar på hvor lenge hjernen trenger for å komme seg til hektene igjen. Da jeg går utifra at en psykiater vet hvordan disse prosessene i hjernen fungerer og kan jeg gi meg kanskje et slags svar. Jeg klarer nå og gå tur en gang om dagen samt å treffe andre mennesker igjen. Skal også starte med youga og fysioterapi.

Lurer på om du har fått en skikkelig utredning? Så du vet hva som skal kureres - slik en annen person her også så klokt sa.

På det du skriver virker det som om tankene dine går i surr og i ring liksom. Dette kjenner jeg igjen, og jeg har bipolar lidelse som du jo vet.

Det er mulig å gjøre noe med det meste, men antidepressiva, sukker, alkohol og kaffe KAN forsterke problemene.

Du burde hatt en skikkelig utredning spør du meg - slik at det blir mer retning på behandlingen, og mer trygg oppfølging.

Klem

Gjest Elias 2
Skrevet

Lurer på om du har fått en skikkelig utredning? Så du vet hva som skal kureres - slik en annen person her også så klokt sa.

På det du skriver virker det som om tankene dine går i surr og i ring liksom. Dette kjenner jeg igjen, og jeg har bipolar lidelse som du jo vet.

Det er mulig å gjøre noe med det meste, men antidepressiva, sukker, alkohol og kaffe KAN forsterke problemene.

Du burde hatt en skikkelig utredning spør du meg - slik at det blir mer retning på behandlingen, og mer trygg oppfølging.

Klem

Jo ser hva du mener. Har tenkt tanken i forhold til bipolar, men psykologen mener at jeg ikke har tegn til bipolaritet, har panikk angst mener han og ved å spise riktig samt kutte kaffe etc så vil jeg klare meg fint. Tegnet ved antidepressiva trenger ikke å være tegn på Bp, mange reagerer på ad uavhenging om de har en psyksisk lidelse eller ikke. Adhd tendenser har jeg absolutt vil jeg tro. Jeg har aldri i mine 30 år vært deprimert og heller aldri tegn til mani. Hypoman ja kanskje..Men jeg har ikke tenkt å diagnosere meg selv. Men ja tankene mine rundt denne runden med div ad har skremt meg og jeg spør psykologen f.eks, men han har ikke vært borti dette og heller ikke legen. Psykologen mener oxo at jeg er utbrent som innebærer en A 4 siden med symptomer. Men når man får svarte prikker i synsfeltet(floaters), føler seg fullesjuk, angst fra en annen planet, uro etc.. da synes iallefall jeg at det er vanskelig å ikke tenke på det. Men takk for svar;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...