Gå til innhold

Virker medisinen SÅ fort?

Anbefalte innlegg

Gjest rødthårogfregner
Skrevet

Hadde min første dag med AD på lørdag, på grunn av bekymring, panikk og litt for mye tanker i hodet.

I dag føler jeg meg annerledes! Har vært løs i magen, men ellers litt mer likegyldig, mer avslappet og glad. Knuten i brystet og skjelvingene er borte, for først gang på flere uker.

Det kan vel umulig være AD som har funket så raskt, men heller en forventningseffekt, placebo, eller? Når skal det begynne å virke? Jeg er visstok en sart organisme med svært høy forbrenning, om det skulle ha noe å si.

Og når vet man om det dreier seg om begynnende mani? Jeg er ikke BP som jeg vet om, men hvem vet med min bakgrunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjoda, og den kan virke fortere enn det også. Fra mine egne notater høsten 2010...

Torsdag 21. oktober, etter å ha tatt 1 stk Efexor (ja, én eneste tablett, den første):

Ikke sammenheng mellom kroppsfornemmelser og følelser – jeg kjenner ingen av disse følelsene; jeg kan bare konstatere at kroppsfornemmelsen tidligere har oppstått samtidig med en eller flere av disse følelsene:

KROPPSFORNEMMELSE --- TANKE/FØLELSE

Jeg skjelver -- Jeg fryser; Jeg er nervøs; Jeg er opprørt eller oppspilt

Jeg har klump i halsen -- Jeg er trist; Jeg er lei meg; Jeg er rørt

Jeg gjesper -- Jeg er trøtt; Jeg kjeder meg

Det kiler i magen -- Jeg er glad; Jeg gleder meg til noe; Det er noe som er morsomt

(Jeg forsøkte Efexor (Venlafaxin) i tre måneder, ble ikke "bedre", hva nå det skulle bety, men hadde en rekke merkelige symptomer. kan komme tilbake til dem om ønskelig.)

Gjest rødthårogfregner
Skrevet

Åjoda, og den kan virke fortere enn det også. Fra mine egne notater høsten 2010...

Torsdag 21. oktober, etter å ha tatt 1 stk Efexor (ja, én eneste tablett, den første):

Ikke sammenheng mellom kroppsfornemmelser og følelser – jeg kjenner ingen av disse følelsene; jeg kan bare konstatere at kroppsfornemmelsen tidligere har oppstått samtidig med en eller flere av disse følelsene:

KROPPSFORNEMMELSE --- TANKE/FØLELSE

Jeg skjelver -- Jeg fryser; Jeg er nervøs; Jeg er opprørt eller oppspilt

Jeg har klump i halsen -- Jeg er trist; Jeg er lei meg; Jeg er rørt

Jeg gjesper -- Jeg er trøtt; Jeg kjeder meg

Det kiler i magen -- Jeg er glad; Jeg gleder meg til noe; Det er noe som er morsomt

(Jeg forsøkte Efexor (Venlafaxin) i tre måneder, ble ikke "bedre", hva nå det skulle bety, men hadde en rekke merkelige symptomer. kan komme tilbake til dem om ønskelig.)

Har ikke merket noe til det, men jeg våknet av meg selv i dag tidlig, og ble trøtt allerede i 9-tiden i kveld.

Det har ikke skjedd på årevis!

Skrevet

Har ikke merket noe til det, men jeg våknet av meg selv i dag tidlig, og ble trøtt allerede i 9-tiden i kveld.

Det har ikke skjedd på årevis!

Det høres fantastisk ut! Ihvertfall hvis det er noe du selv ønsker, da...!

Skrevet

Jeg tenker at det kan være flere årsaker til dette, men slik jeg ser det er ikke poenget om det er medisinen eller andre ting som virker inn her.

Hovedsaken må jo være at du har det bedre enn for bare noen dager siden, og det er jo kjempebra! Nyt og lev!

Hvordan du har det nå må ha høyere prioritet enn alle muligheter og umuligheter. Grip dagen - håper du får mange fine dager, bedre og bedre, framover nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...