Gå til innhold

Hvordan virker SSRI på tanker?

Anbefalte innlegg

Gjest Friskhetsrri
Skrevet

Det har jeg enda ikke klart å forstå. Det virker som det er endel usikkerhet i akkurat hvordan ssri påvirker hjernekjemien. Men når de påvirker hvordan du faktisk tenker så er jo det skummelt.

Eller i mitt tilfelle bra slik at jeg blir mer rasjonell og positiv og ikke tenker så så negativt om meg selv.Også at jeg blir snillere for jeg er mer romslig og blir ikke så lett såret og krenket av dumme kommmentarer. For jeg får jo det fortsatt det innimellom.

Handler det om at ssri tar bort depresjon og angst som gjør at jeg dermed får et mer "normalt" tankemønster. Eller virker SSRI slik at mine tankemønster endrer seg slik at jeg dermed ikke får mye angst og uro.

Når jeg tenker på hva som skjedde med Eggen nylig så forstår jeg hvor heldig jeg er som har fått begynne på medisiner som hjelper sterkt mot mine "demoner". En vellykket fyr som hele liv et sitt har slitt med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...