Gå til innhold

Gravid og bekymret!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne på 35 år og venter mitt 3 barn, er nå 23 uker på vei og er veldig depresiv og nedfor. Har vært sammen med barnefar i litt over et år nå, men sliter med sjalusi! Det startet tidlig i forholdet - var mange ting som utløste dette - som at kjæresten min ikke ville offentliggjøre vårt forhold før etter 4 mnd. Var mange ting som var mistenkelig de første mnd.. han slo av tlf, tok av lyd og slettet mld. Er det uvanlig å reagere på dette`? Han dro med seg mye alkohol i forholdet - tar seg et par tre pils hver dag, gjerne fler til tider. Jeg har vært tidligere rusmisbruker og har hepatitt c og er veldig svak for rus da dette fort kan brukes som en "flukt" i vanskelige situasjoner! Ble mye alkohol på meg helt fram til jeg ble gravid - merket selvfølelsen ble dårligere og redsel for svik ble større. Nå som jeg er gravid og har utallige ganger sagt alkohol må ut av hus før barnet kommer og ikke minst for mine barn sin skyld nå! Virker som om han ikke vil høre på det jeg sier - ignorerer rett og slett, han pjatter med så er det samme runda dagen etter med øl. Sjalusien og tvilen forverrer seg bare og jeg blir mer deprimert og vurderer å gå fra partneren min. men vet ikke hva jeg skal gjøre for elsker han jo. Alkohol har ødelagt for oss, han sier han ikke år frihet og må ha et pusterom - forstår det, men en litt mykere overgang enn ut å bure på firmafest med 100 ansatte kunne han jo begynt med. Virker ikke som om han tar hensyn el har noe insikt i konsekvenser av handlinger her - hva skal jeg gjøre? holder på å bli gal av å kverne rundt på dette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikkerhet og reell utrygghet er vel et større problem enn sjalusi.

For deg og barna dine er et alkholfritt hjem den eneste farbare veien om det skal fungere på sikt.

Du må gjøre det som skal til for å sikre at dere får det. Kjæresten din har vist at han ikke vil spille på lag. Da har du ikke råd til å ha han med på laget.

mvh

Skrevet

For de ungene du allerede har og det barnet du venter så er det beste at du kvitter deg med denne alkoholikeren og fortsetter på egenhånd. Ungene fortjener ikke å vokse opp med denne fyren selv om du påstår du elsker ham aldri så mye.

Siden han tydeligvis ikke er det spøtt interessert i å leve et liv uten rus og alkohol er det bare en løsning på dette etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...