Gå til innhold

kvalm og vondt i ryggen

Gjest Ikke hatt det sånn før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jobb på onsdag følte jeg meg kvalm og på kvelden kastet jeg opp. Dagen etter var jeg kvalm og hadde diare. Og så fikk jeg vondt i korsryggen. Vondt å reise seg opp og det stråler nedover beinet. Kan ryggsmertene og kvalmen ha en sammenheng. Har ikke spist siden lunsj på onsdag. Bare fått i meg litt cola.

Gjest sjekk det ut
Skrevet

Vet ikke, kan hende brekningene har gjort at du har forvridd noe i ryggen....

Eller at du har blitt kvalm pga nyrebekkenbetennelse og dertil vondt i ryggen?

Da jeg hadde nyrebekkenbetennelse merket jeg at jeg hadde problemer med å late vannet, og jeg ble kjempekvalm, kastet opp og hadde så vondt i ryggen at jeg knapt klarte å gå....

Skrevet

Vet ikke, kan hende brekningene har gjort at du har forvridd noe i ryggen....

Eller at du har blitt kvalm pga nyrebekkenbetennelse og dertil vondt i ryggen?

Da jeg hadde nyrebekkenbetennelse merket jeg at jeg hadde problemer med å late vannet, og jeg ble kjempekvalm, kastet opp og hadde så vondt i ryggen at jeg knapt klarte å gå....

Hadde du feber? Hadde du også ulmende smerte i ryggen selv om du satt i ro?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har en nakkeprolaps, har hatt den i 4 uker nå, og har vært så kvalm at jeg har måttet bruke kvalmestillende.

I følge fysioterapeuten/manuell terapeut henger dette sammen.

Kanskaje du har isjias (høres litt slik yt, med stråling ned i bna) og derfor er kvalm.

Jeg hadde gått til lege. Det er kjempeviktig å komme tidlig i behandling hvis du har ryggproblemer.

Skrevet

Jeg har en nakkeprolaps, har hatt den i 4 uker nå, og har vært så kvalm at jeg har måttet bruke kvalmestillende.

I følge fysioterapeuten/manuell terapeut henger dette sammen.

Kanskaje du har isjias (høres litt slik yt, med stråling ned i bna) og derfor er kvalm.

Jeg hadde gått til lege. Det er kjempeviktig å komme tidlig i behandling hvis du har ryggproblemer.

Jeg fikk påvist prolaps i nakken for 3 mnd siden. Venter på å komme inn tverrfaglige ryggpoliklinikk men det kan ta noen mnd. Har hatt litt smerter i nakken og vært svimmel etter å jobbet mye. Kan nakken og ryggesmertene henge sammen?

Gjest sjekk det ut
Skrevet

Hadde du feber? Hadde du også ulmende smerte i ryggen selv om du satt i ro?

Hadde vel litt feber og kaldsvett og, er lenge siden dette, men var skikkelig elendig. Bare flaks jeg kom meg til legen, for jeg trodde det var vanlige ryggsmerter...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg fikk påvist prolaps i nakken for 3 mnd siden. Venter på å komme inn tverrfaglige ryggpoliklinikk men det kan ta noen mnd. Har hatt litt smerter i nakken og vært svimmel etter å jobbet mye. Kan nakken og ryggesmertene henge sammen?

Nei, tror nok ikke nakken og ryggen henger sammen.

Det var svært lenge å vente på behandling?

Jeg fikk behandling etter kun få dager og ble kastet ut i hardtrening med apparater, selv med sterke smerter. Har blitt nesten smertefri nå :-)

Har du vært mer passiv enn normalt etter at du fikk påvist nakkeprolaps? Og hvordan ble den oppdaget?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det kan jo ha sammenheng, men har du feber?

Feber og ulmende smerter , det kan være tegn på at du har en urinveisinfeksjon som er gått opp i nyrene. Da kan du bli veldig dårlig.

Jeg hadde nok tatt med en urinprøve og fått en legetime i dag. Så får du avklart om det er en infeksjon som trenger behandling, også evnt om det er noe annet som krever behandling.

God bedring!

Skrevet

Nei, tror nok ikke nakken og ryggen henger sammen.

Det var svært lenge å vente på behandling?

Jeg fikk behandling etter kun få dager og ble kastet ut i hardtrening med apparater, selv med sterke smerter. Har blitt nesten smertefri nå :-)

Har du vært mer passiv enn normalt etter at du fikk påvist nakkeprolaps? Og hvordan ble den oppdaget?

Etter en del smerter og hodepine tok jeg mr. Har jobbet like mye som før og har 2 barn så jeg er aktiv

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Etter en del smerter og hodepine tok jeg mr. Har jobbet like mye som før og har 2 barn så jeg er aktiv

Huff, håper det går fort over.

Tenker at du bør få en time hos legen for ryggsmertene og kvalmen din. Det kan være så mye, noe krever behandling.

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke uvanlig å få vondt i korsryggen av å være for mye i ro, som man er når man er dårlig. Korsryggen min misliker sterkt at jeg liggesitter mye på sofaen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1330073569' post='4725460]

Det kan jo ha sammenheng, men har du feber?

Feber og ulmende smerter , det kan være tegn på at du har en urinveisinfeksjon som er gått opp i nyrene. Da kan du bli veldig dårlig.

Jeg hadde nok tatt med en urinprøve og fått en legetime i dag. Så får du avklart om det er en infeksjon som trenger behandling, også evnt om det er noe annet som krever behandling.

God bedring!

Ble ikke noe lege i går . Men er fortsatt kvalm og vondt i ryggen og stråling nedover foten. Så det spørs om det blir legevakt i helgen eller fastlege på mandag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...