Gå til innhold

Når man ikke "doler"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så gjør man andre ting. Og jeg har ikke overasket meg selv i dag heller, men jeg har ruslet nesten en mil i sola, bakt tolv brød, handlet for helga +, vasket klær, lagt på plass klær og vasket badet!

I går dolet jeg også. Og da vasket jeg rundt kjøkkenet, noe svineri med fliser på gulvet, de skal jeg jaggu bytte. Eller legge laminat over. Noen som har gjort det?

Gjest Elextra
Skrevet

Stortrives med fliser på badegulvet :-).

Hehe, la oss diskutere det igjen - fliser vs. vinyl.

Vinylgulv er ekkelt...

;)

Skrevet

Stortrives med fliser på badegulvet :-).

Hehe, la oss diskutere det igjen - fliser vs. vinyl.

Vinylgulv er ekkelt...

;)

Ja på badet er det fint! Men der er fugene sorte og sånn...ikke vannavstøtelige, men ganske nære. Og så lager vi jo ikke mat på badet...mindre fett og sånt der.

På kjøkkenet (mitt da) er de lyse og rustikke, og blir så fulle av gædd over tid at de må skrubbes et par ganger i året med kjeleskrubb! 28kvm... Eg ooooorkar iiikkje meir.. Det er akkurat sånn gædd som det blir i akvariet når man ikke renser vet du.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja på badet er det fint! Men der er fugene sorte og sånn...ikke vannavstøtelige, men ganske nære. Og så lager vi jo ikke mat på badet...mindre fett og sånt der.

På kjøkkenet (mitt da) er de lyse og rustikke, og blir så fulle av gædd over tid at de må skrubbes et par ganger i året med kjeleskrubb! 28kvm... Eg ooooorkar iiikkje meir.. Det er akkurat sånn gædd som det blir i akvariet når man ikke renser vet du.

Gædd? Det var et nytt ord.

Antar du mener kalk? Eller jeg vet ikke. Min eneste erfaring med fliser på kjøkkengulv er fra ferier utenlands, og der har det ikke vært noe problem :P. Ellers er grå fugemasse lurt - det har vi på badene.

Dark-Angel 82
Skrevet

Jeg har vært på et møte, hentet minstejenta i barnehagen, spist middag hos min mor, ryddet her hjemme, og nå skal jeg snart til å pakke... Også må jeg lage klar noen middager. Koke lapskaus bla.

Laminat over fliser har jeg aldri lagt, men over overflaten er rett burde det ikke være noe problem :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Bodde en periode et sted med fliser både på kjøkkenet og i stua, og trodde jeg skulle tilte etter hvert, noe pokkers svineri å holde rent.

Skrevet

Lenge sia jeg hadde en sånn dag....

Er sykmeldt og har lite ork, men har vaska et pledd og laga middag. Måtte ut og handle litt mat også. Og det var energien for i dag :(

Skrevet

Har fliser kun på badene her, og det er antakelig genialt, hadde det ikke vært for den luringen som anbefalte såkalte "sklisikre" fliser.... Det er et herk i et hus med 4 damer, katter og hund. Gulvet må støvsuges grundig og må nesten vaskes for hånd med en spesiell gammeldags gulvklut for å bli rent. Kjenner blodtrykket stiger bare jeg tenker på det.

BTW: Takk for akvariepåminningen... *skuler på forsømmelsen*

Skrevet

*Bøyer meg i støvet av beundring*

Neeehh. Jeg jobber ikke sånn lønna vet du, så det der er bare husmortrim. :0)

Skrevet

Lenge sia jeg hadde en sånn dag....

Er sykmeldt og har lite ork, men har vaska et pledd og laga middag. Måtte ut og handle litt mat også. Og det var energien for i dag :(

God bedring! Bruk tida godt til ingenting så skal du se at det blir bedre. Snart er det vår og alt!

:0)

Skrevet

God bedring! Bruk tida godt til ingenting så skal du se at det blir bedre. Snart er det vår og alt!

:0)

Takk :) Ønsker meg sol og varme!

Skrevet

''På kjøkkenet (mitt da) er de lyse og rustikke, og blir så fulle av gædd over tid at de må skrubbes et par ganger i året med kjeleskrubb!''

Sånn blir mitt kjøkkengulv også og jeg har parkett.

Skrevet

''På kjøkkenet (mitt da) er de lyse og rustikke, og blir så fulle av gædd over tid at de må skrubbes et par ganger i året med kjeleskrubb!''

Næ? Hva gjør du med det? Kjeleskrubb er vel nepppe anbefalt på parkett.

Skrevet

Næ? Hva gjør du med det? Kjeleskrubb er vel nepppe anbefalt på parkett.

Jeg har skrubbet med en sånn skrubbesvamp, men det var et h******* arbeide, å vaske med en blanding av eddik og salmiakk i vaskevannet funket derimot ganske bra. :o)

Skrevet

Jeg har skrubbet med en sånn skrubbesvamp, men det var et h******* arbeide, å vaske med en blanding av eddik og salmiakk i vaskevannet funket derimot ganske bra. :o)

Akkurat. Jeg skal IKKE ha parkett på kjøkkenet mitt.. Jeg tror jeg vil ha sånn steinhard laminat.

Men eddik har jeg ikke tenkt på.. det var smart! :0)

Skrevet

Neeehh. Jeg jobber ikke sånn lønna vet du, så det der er bare husmortrim. :0)

Bøyer meg likevel i støvet :)

Som sykemeldt, så var dette mitt bidrag i går:

(Ungene var borte på vinterferie til ettermiddagen.)

Sto opp, dusjet, spiste frokost, sov på sofaen, slappet av på sofaen, dolet litt, ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen, slappet av på sofaen, satte på en vaskemaskin, spiste lunsj, sov på sofaen, dolet litt, slappet av på sofaen, laget middag, spiste middag, sov på sofaen.

Så kom ungene hjem + noen overnattingsunger. Tok meg skikkelig sammen, fikk ungene til å ordne overnattingsplasser, poppet popcorn til dem, fikk de minste ordnet, satt hos dem til de sovnet, så på TV mens jeg slappet av på sofaen, og så gikk jeg og la meg og sov til i dag... Og er utslitt...

Skrevet

Bøyer meg likevel i støvet :)

Som sykemeldt, så var dette mitt bidrag i går:

(Ungene var borte på vinterferie til ettermiddagen.)

Sto opp, dusjet, spiste frokost, sov på sofaen, slappet av på sofaen, dolet litt, ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen, slappet av på sofaen, satte på en vaskemaskin, spiste lunsj, sov på sofaen, dolet litt, slappet av på sofaen, laget middag, spiste middag, sov på sofaen.

Så kom ungene hjem + noen overnattingsunger. Tok meg skikkelig sammen, fikk ungene til å ordne overnattingsplasser, poppet popcorn til dem, fikk de minste ordnet, satt hos dem til de sovnet, så på TV mens jeg slappet av på sofaen, og så gikk jeg og la meg og sov til i dag... Og er utslitt...

Hehe god bedring da! Vi skal snart avgårde og se på noen rare folk som skal danse, og på biblioteket, og muligens kanskje på kino.

Skrevet

???. Mener dere seriøst at kjøkkengulvet blir så skittent at det må skrubbes med skrubb??

Da griser dere enten mye mere enn meg, eller gjør rent mye sjeldnere! He he..

Jeg har laminat, og det holder da lenge å "flekkvaske" på søl, og ellers støvsuge for smuler og bøss 2-3 ganger i uka.

Har aldri opplevd at møkka har "bygget seg opp" så jeg har måttet skrubbe det rent...

Jeg ser problemet med at fugene mellom fliser blir skitne, men det gjør de jo i alle slags rom.

Men laminat/parkett er jo ikke vanskelig å holde rent.

Skrevet

Hehe god bedring da! Vi skal snart avgårde og se på noen rare folk som skal danse, og på biblioteket, og muligens kanskje på kino.

Kos dere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...