Gå til innhold

Tatovering, får ikke bruke t-skjorte

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er en av dem som tenker at vi alle kan ha på shorts og t-skorte på varme dager, også menn. Å tusle rundt på jobb i bar overkropp blir bare rart og upassende syns jeg.

Ja, der fikk du sagt det riktigere en meg.

:-)

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

12

• EnolaGay

8

• Lillemus

5

• Katt-ja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg.

Som sagt synes jeg synd på gutten. Hadde det vært min sønn hadde jeg tatt kontakt med ledelsen på sfo (skolen?).

Foreldrene hans er ikke istand til å helpe ham med dette nå, av forskjellige grunner.

Prøver å tenke noen år fram i tid, og tror nok ikke jeg kommer til å ta kontakt på vegne av jr når han er 20 om det ikke er noe svært fundamentalt, type advokat-mat-aktig som har skjedd. Men jeg ville pratet med han, trygget han på at han hadde en god sak og foreksempel kommet med forslag til hvem/ hvordan han kunne alliere seg for å løse saken.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det høres litt sånn krampaktig kult ut ;-)

Hehe! Jeg har brukt ordet tattiser her i innlegget, men sier tatoveringer til daglig. Prøvde nok å være litt kul, ja. Ungdommen får gjerne si tattis, men er enig at det blir litt halvflaut når mammaer på 44 (meg) bruker ordet.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Prøver å tenke noen år fram i tid, og tror nok ikke jeg kommer til å ta kontakt på vegne av jr når han er 20 om det ikke er noe svært fundamentalt, type advokat-mat-aktig som har skjedd. Men jeg ville pratet med han, trygget han på at han hadde en god sak og foreksempel kommet med forslag til hvem/ hvordan han kunne alliere seg for å løse saken.

Her har du helt rett.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vel, har sett nok av kantinedamer med tatoveringer og piercinger, det gir i alle fall dårlig inntrykk - tenker på hygienen osv. Greit nok, de er nok rene, men tatoveringene får meg til å tenke på alt annet enn hygiene. Piercinger er heller ikke så veldig hygieniske. Og i barnehagen til barna mine er det ei berte på 20 år med masse piercinger og tatoveringer og farget hår.

Men ungene syns hun er tøff de.... Selv tenker jeg - gammeldags som jeg er, skal en sånn en passe mine barn? Så på facebook at hun er med på bds-show osv...

Hva er bds-show?

Skrevet

Hehe! Jeg har brukt ordet tattiser her i innlegget, men sier tatoveringer til daglig. Prøvde nok å være litt kul, ja. Ungdommen får gjerne si tattis, men er enig at det blir litt halvflaut når mammaer på 44 (meg) bruker ordet.

Så man skal ikke bare unngå skjørt med en viss lengde etter 40, men også en del ord? ;0P Godt ingen ser eller hører meg da, med ryggen tatovert og "U mad bro" til ungene når de banner over spill...

Skrevet

Her har du helt rett.

Min er 16, og allerede nå ville han insistert på kun å ordne opp selv hehe... ;-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Så man skal ikke bare unngå skjørt med en viss lengde etter 40, men også en del ord? ;0P Godt ingen ser eller hører meg da, med ryggen tatovert og "U mad bro" til ungene når de banner over spill...

Ser poenget ditt :-)

Egentlig (!) skal man jo bare drite i hva andre mener og gå for å være seg selv.

Men, jeg ser jo at poden her i huset kan bli litt flau over meg hvis jeg opptrer for ungdommelig :-) (egentlig burde jeg jo drite i det og)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Min er 16, og allerede nå ville han insistert på kun å ordne opp selv hehe... ;-)

Det er et friskhetstegn!

Tror ikke poden her heller hadde godtatt innblanding fra meg, men duverden så fristet jeg hadde vært.

Skrevet

Fordi?

Fordi det er så til de grader fjortis. Nå er jo strengt tatt fjortis en tilstand mer enn en alder, men kanskje nettopp derfor.

Skrevet

Da tror jeg du har sett flere pappaer med alle klærne av enn det jeg har...! :0P Du vet, ikke alle har dem på synlige steder..

''Du vet, ikke alle har dem på synlige steder.''

Nei, i alle fall ikke om man ikke får gå i shorts eller t-skjorte fordi man har tatovering. :P

Uansett tror nå jeg 80% er et betydelig overdrevet anslag.

Skrevet

''Så man skal ikke bare unngå skjørt med en viss lengde etter 40, men også en del ord?''

*hehe* Tydeligvis. :o) Korte skjørt får du neppe seg meg i, ikke på jobben i alle fall, men tattiser sier jeg så mye jeg vil! Og ifølge ungene mine er jeg en kul mamma - så det så! ;o)

Skrevet

På "vår" SFO hadde vi en ansatt med piercinger og tattiser ca overalt.

Fryktelig syns jeg - Får frysninger av sånt.

Men.... Vedkommende var jo veldig flink, og ungene elsket denne personen. Og tenk så flott at ungene får sjansen til på denne måten slippe å få samme fordommer som sin mor. ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, det har blitt veldig "in" med tatovering.

Og det blir varmt å gå med langermet hele sommeren. Og klønete å måtte plastre og bandasjere det vekk hvis han velger å gå med t-skjorte.

Vet ikke om han får lov til det.

''Ja, det har blitt veldig "in" med tatovering''

Det kommer litt an på hvor i landet man bor, tror jeg.

Jeg spurte min tenåringssønn nå nettopp om han noen gang kunne tenke seg å ta en tatovering.

Svaret var kort og bestemt : ALDRI!

Jeg er fornøyd med svaret :)

Skrevet

Jeg spurte min tenåringssønn nå nettopp om han noen gang kunne tenke seg å ta en tatovering.

Min på 16 ville nok svart det samme. Her for ung - og forsåvidt ikke typen heller. Likefullt er det temmelig vanlig å se tattoverte 25-åringer.

Skrevet

Min på 16 ville nok svart det samme. Her for ung - og forsåvidt ikke typen heller. Likefullt er det temmelig vanlig å se tattoverte 25-åringer.

Jeg kjenner ei som har en litt spesiell tatovering og sukker bare oppgitt om noen nevner den - "Sånn er det når man er 17 år og skal være tøff!" *hehe* Hun angrer litt på den kan man si.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Likefullt er det temmelig vanlig å se tattoverte 25-åringer''

Ja, det er nok ganske vanlig enkelte steder. Her er det ikke vanlig, tror jeg. Han sier at ingen av kameratene hans har det heller.

Vi bodde utenlands ett år sammen med mange andre nordmenn. Flesteparten av dem kom fra vestlandet og de var tatovert nesten alle, både menn og kvinner. Må innrømme at jeg synes det stygt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

På "vår" SFO hadde vi en ansatt med piercinger og tattiser ca overalt.

Fryktelig syns jeg - Får frysninger av sånt.

Men.... Vedkommende var jo veldig flink, og ungene elsket denne personen. Og tenk så flott at ungene får sjansen til på denne måten slippe å få samme fordommer som sin mor. ;-)

Godt at du ser sånn på det :-)

Jeg reagerer ikke på tatoveringer slik som jeg gjorde for 20 år siden, det har blitt så vanlig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Mulig det kommer an på hvor man bor.

Vi bor svært nær Oslo, på vestkanten.

Jeg har innbildt meg at du bor i Oslo...

Skrevet

Jeg kjenner ei som har en litt spesiell tatovering og sukker bare oppgitt om noen nevner den - "Sånn er det når man er 17 år og skal være tøff!" *hehe* Hun angrer litt på den kan man si.

Huff, det er nok flere som angrer slike evige ungdomssynder ja. Estetiske preferanser har en tendens til å endre seg dramatisk før og etter et-par-å-tyve år... ;-) Sånn sett er jeg glad temaet ennå ikke er reist her i huset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...