Gå til innhold

Tatovering, får ikke bruke t-skjorte

Anbefalte innlegg

''Likefullt er det temmelig vanlig å se tattoverte 25-åringer''

Ja, det er nok ganske vanlig enkelte steder. Her er det ikke vanlig, tror jeg. Han sier at ingen av kameratene hans har det heller.

Vi bodde utenlands ett år sammen med mange andre nordmenn. Flesteparten av dem kom fra vestlandet og de var tatovert nesten alle, både menn og kvinner. Må innrømme at jeg synes det stygt.

Når beveger jeg meg stort sett i byer både profesjonelt og privat, og vet ikke helt hvilke steder du refererer til, men mitt inntrykk er at dette er mer aldersbestemt enn geografisk eller sosiokulturelt.

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

12

• EnolaGay

8

• Lillemus

5

• Katt-ja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Mulig det kommer an på hvor man bor.

Vi bor svært nær Oslo, på vestkanten.

Jeg har innbildt meg at du bor i Oslo...

Det stemmer at jeg bor i Oslo og det er ikke vanlig her jeg bor. Det samme sier sønnen min. Det er sikkert lokale forskjeller i Oslo også.

Gjest Nickløsheletida

Når beveger jeg meg stort sett i byer både profesjonelt og privat, og vet ikke helt hvilke steder du refererer til, men mitt inntrykk er at dette er mer aldersbestemt enn geografisk eller sosiokulturelt.

''men mitt inntrykk er at dette er mer aldersbestemt enn geografisk eller sosiokulturelt''

Jeg vet ikke om jeg er enig med deg i det.

Gjest Psyk av alt

Det stemmer at jeg bor i Oslo og det er ikke vanlig her jeg bor. Det samme sier sønnen min. Det er sikkert lokale forskjeller i Oslo også.

Sikkert. Jeg tipper at ca 30% av vennene til min sønn har tatovering. Det er ganske mye.

Og mange som aldri vil ha. Sønnen min ligger litt sånn i mellom, har hatt lyst på, jeg har sagt nei, og han har sluttet å mase.

Ingen tragedie om han skaffer seg en, men jeg vil ikke være med på det (i tilfelle han angrer).

Gjest Psyk av alt

Jeg er enig med deg her.

Annonse

''Ja, det har blitt veldig "in" med tatovering''

Det kommer litt an på hvor i landet man bor, tror jeg.

Jeg spurte min tenåringssønn nå nettopp om han noen gang kunne tenke seg å ta en tatovering.

Svaret var kort og bestemt : ALDRI!

Jeg er fornøyd med svaret :)

Min tenåringssønn har lyst på en med favorittfotball-lagets logo... Hvis man først skal ha noe, er nok det det mest "fornuftige" motivet, da - så om han skulle komme hjem med en sånn et diskré sted så hadde jeg ikke vært veldig fortvilet (selv om jeg helst vil slippe at han gjør det)..

Gjest prippen lus

Hva er bds-show?

Mente BDSM-show... Er sånn sadomasochistisk greier med lakk, lær, nagler, pisker og håndjern.

Mente ikke at tatoveringer er uhygieniske, men når man har hals og hender dekket av tatoveringer så ser en egentlig skitten ut. En liten tatovering hadde jeg ikke tatt på vei for.

Piercinger er uhygieniske i forbindelse med stell av syke eller matlaging,

og for ens egen del -så er det ikke så lurt når en omgås mange barn, lett å få infeksjoner i piercinghullene.

Gjest Psyk av alt

Mente BDSM-show... Er sånn sadomasochistisk greier med lakk, lær, nagler, pisker og håndjern.

Mente ikke at tatoveringer er uhygieniske, men når man har hals og hender dekket av tatoveringer så ser en egentlig skitten ut. En liten tatovering hadde jeg ikke tatt på vei for.

Piercinger er uhygieniske i forbindelse med stell av syke eller matlaging,

og for ens egen del -så er det ikke så lurt når en omgås mange barn, lett å få infeksjoner i piercinghullene.

Hadde ikke visst hva bdsm-show hadde vært heller.

Alt folk legger ut på facebook!

''Ja, det har blitt veldig "in" med tatovering''

Det kommer litt an på hvor i landet man bor, tror jeg.

Jeg spurte min tenåringssønn nå nettopp om han noen gang kunne tenke seg å ta en tatovering.

Svaret var kort og bestemt : ALDRI!

Jeg er fornøyd med svaret :)

"Særlig", svarte 18-åringen her i huset da jeg spurte om hun kunne tenke seg tatovering. Ingen av vennene hennes har.

Jeg er glad for det svaret. Jeg synes særlig jenter ødelegger seg med store og mange tatoveringer. Ballkjole med bare skuldre, for ikke å snakke om brudekjole, det kan jo aldri bli verken elegant eller yndig med synlige tatoveringer.

"Særlig", svarte 18-åringen her i huset da jeg spurte om hun kunne tenke seg tatovering. Ingen av vennene hennes har.

Jeg er glad for det svaret. Jeg synes særlig jenter ødelegger seg med store og mange tatoveringer. Ballkjole med bare skuldre, for ikke å snakke om brudekjole, det kan jo aldri bli verken elegant eller yndig med synlige tatoveringer.

''Ballkjole med bare skuldre, for ikke å snakke om brudekjole, det kan jo aldri bli verken elegant eller yndig med synlige tatoveringer.''

Er i grunnen selv balnt de som ikke liker tatoveringer. Likevel må man være klar over at mange faktisk syns tatoveringer er fint, og mange ville slett ikke reagert negativt på den settingen i det hele tatt. Smaken er som baken osv. Krake søker make ... Er sikkert mange ordtak o.l. som kunne passe her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...