Gå til innhold

Blandet episode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det kalles en blandet episode hvis en er gira, glad, har stor selvtillit, osv, _samtidig_ med at en gjør farlige, dumdristige ting -nesten på grensen til suicidal oppførsel, eller iallefall har en oppførsel som fort kan bli fatal?

Har bipolar 2

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De farlige/umdristige handlinger regnes å høre til "oppover". Det blir derfor ikke blandet.

Var det forståelig?

Skrevet

De farlige/umdristige handlinger regnes å høre til "oppover". Det blir derfor ikke blandet.

Var det forståelig?

Takk, ja det var forståelig. :)

Men av og til er jeg i sånt humør at jeg på en måte gir blaffen i om jeg skader meg eller dør under slike episoder. Er det blandet da? Akkurat som om jeg driter i konsekvensene av mine handlinger. Det gjør liksom ingenting å drite seg ut, gjøre dumme ting, eller dø.

Hm... Kanskje jeg ikke forstår likevel... :-/

Skrevet

Var det forståelig?

''Men av og til er jeg i sånt humør at jeg på en måte gir blaffen i om jeg skader meg eller dør under slike episoder. Er det blandet da? Akkurat som om jeg driter i konsekvensene av mine handlinger. Det gjør liksom ingenting å drite seg ut, gjøre dumme ting, eller dø.''

Glemte da å tilføye at dette skjer i "oppgira tilstand". Og "av og til" stemmer vel ikke helt. Jeg tro jeg er sånn bestandig i denne tilstanden

Så da hører det vel sammen med til hypomanien, da sikkert...

Tror jeg forstår det nå, hehe (har litt tungt for det, tydeligvis, og jeg skriver/snakker før jeg får tenkt meg om og latt ny informasjon synke inn).

Skrevet

Var det forståelig?

Kan du bare gi et lite pip på om jeg har rett eller ikke? Er så usikker... egentlig

Skrevet

Kan du bare gi et lite pip på om jeg har rett eller ikke? Er så usikker... egentlig

Når du forstår det på samme måte som meg, slik du gjør 09:41, har du rett :-)

Skrevet

Når du forstår det på samme måte som meg, slik du gjør 09:41, har du rett :-)

Ok, så da er det blandet?

(Beklager)

Skrevet

Ok, så da er det blandet?

(Beklager)

Nei, det er ikke blandet. Alt er en del av hypomanien.

Skrevet

Nei, det er ikke blandet. Alt er en del av hypomanien.

Ok, da forstår jeg 100% ! ;)

Tusen takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...