Gjest Mrs.Q Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Hvorda går det i dag? Nå går det bedre. Ble virkelig redd de seponeringsgreiene, så det er lurest å trappe ned. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Nå går det bedre. Ble virkelig redd de seponeringsgreiene, så det er lurest å trappe ned. Det høres bra ut! :-) 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Det høres bra ut! :-) Var bare nederlag, men det var nok fordi jeg kuttet dem brått ut. Det sier jo ikke at jeg ikke klarer meg uten. Takk 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Var bare nederlag, men det var nok fordi jeg kuttet dem brått ut. Det sier jo ikke at jeg ikke klarer meg uten. Takk Heisan! Håper du har det bedre? Virker ihvertfall som om du fikk det noe bedre psykisk sett etter NHD sitt svar, hvordan går det med seponeringssymtomene? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Heisan! Håper du har det bedre? Virker ihvertfall som om du fikk det noe bedre psykisk sett etter NHD sitt svar, hvordan går det med seponeringssymtomene? Hei. Føler meg ikke så bra i dag og lurer på hvorfor, tar jo solian 100 mg + seroquel 100 mg om kvelden. Men er rar i hodet og kroppen, kjenner på en måte alt som skjer i kroppen. Kanskje det er galt å blande solian og seroquel? Det står på solian at det ikke skal blandes med andre antipsykotika. Og når jeg leste om solian blir jeg enda mer engstelig for å ta det. Tror du jeg kan ta 100 mg en uke nå, så 50 mg så slutte? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Heisan! Håper du har det bedre? Virker ihvertfall som om du fikk det noe bedre psykisk sett etter NHD sitt svar, hvordan går det med seponeringssymtomene? Har tatt smertesillende da, for hadde vondt i hodet og kroppen. Håper det blir bedre snart. Er vel det at jeg tar kunn 100 mg kanskje, men føler jeg tenker mer og det er jo et godt tegn. Men hodet er virkelig rart. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Hei. Føler meg ikke så bra i dag og lurer på hvorfor, tar jo solian 100 mg + seroquel 100 mg om kvelden. Men er rar i hodet og kroppen, kjenner på en måte alt som skjer i kroppen. Kanskje det er galt å blande solian og seroquel? Det står på solian at det ikke skal blandes med andre antipsykotika. Og når jeg leste om solian blir jeg enda mer engstelig for å ta det. Tror du jeg kan ta 100 mg en uke nå, så 50 mg så slutte? Jeg er ingen lege, men tror du fremdeles føler deg dårlig fordi du kuttet ut solian totalt, kroppen ble helt tom for stoffet og derfor tar det litt tid før du får bygget opp et "lager", depot. Når du har fått fyllt opp litt vil du føle deg bedre og kan etter det trappe ned. Hvor raskt trappet du ned fra 500 mg? Var det slik at du gikk rett fra 500 til 200? På en dag? Og neste dag enda alvere og så kuttet ut? Det er i så fall omtrent det samme som å bråslutte. NHD sa du skulle gå opp til 200 mg. Da tror jeg personlig ville holdt meg på den dosen i et par uker før jeg trappet videre ned. Men spør NHD om han har forslag til nedtrappingsplan, hvor lenge du skal stå på 200 og hvordan trappe ned videre. Det er mye bedre å bruke tid og tålmodighet enn å bli dårlig. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er ingen lege, men tror du fremdeles føler deg dårlig fordi du kuttet ut solian totalt, kroppen ble helt tom for stoffet og derfor tar det litt tid før du får bygget opp et "lager", depot. Når du har fått fyllt opp litt vil du føle deg bedre og kan etter det trappe ned. Hvor raskt trappet du ned fra 500 mg? Var det slik at du gikk rett fra 500 til 200? På en dag? Og neste dag enda alvere og så kuttet ut? Det er i så fall omtrent det samme som å bråslutte. NHD sa du skulle gå opp til 200 mg. Da tror jeg personlig ville holdt meg på den dosen i et par uker før jeg trappet videre ned. Men spør NHD om han har forslag til nedtrappingsplan, hvor lenge du skal stå på 200 og hvordan trappe ned videre. Det er mye bedre å bruke tid og tålmodighet enn å bli dårlig. Han sa det holdt med 100 mg. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på 500 mg, men det var legen som sa jeg skulle ta 300 mg istedenfor pga rykninger og kribling i kroppen. En uke etter det gikk jeg ned til 200 mg, så kuttet jeg tvert. Ble litt desperat så gikk fort i svingene. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Han sa det holdt med 100 mg. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på 500 mg, men det var legen som sa jeg skulle ta 300 mg istedenfor pga rykninger og kribling i kroppen. En uke etter det gikk jeg ned til 200 mg, så kuttet jeg tvert. Ble litt desperat så gikk fort i svingene. Ja, stemmer det, han sa det ville hjelpe bra med 100 mg, husket feil. Bruk det en stund. Kunne du ringt legen din og spærre om hvordan du skal trappe ned? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Har tatt smertesillende da, for hadde vondt i hodet og kroppen. Håper det blir bedre snart. Er vel det at jeg tar kunn 100 mg kanskje, men føler jeg tenker mer og det er jo et godt tegn. Men hodet er virkelig rart. Bra at du føler du tenker mer, det er et godt tegn. :-) Du skriver at du har vondt i hodet og kroppen, er det noe nytt som har kommet nå siste døgnet? Ta tempen, kanskje du er i ferd med å bli fysisk syk oppå det hele? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Ja, stemmer det, han sa det ville hjelpe bra med 100 mg, husket feil. Bruk det en stund. Kunne du ringt legen din og spærre om hvordan du skal trappe ned? Legen har ikke mye peiling på slike ting, det er helt sikkert så det er ikke vits å ringe han. Han har henvist meg videre men alt tar tid. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Legen har ikke mye peiling på slike ting, det er helt sikkert så det er ikke vits å ringe han. Han har henvist meg videre men alt tar tid. Ok, forstår, da håper jeg NHD kan gi deg en nedtrappingsplan. Går det an å dele 100 mg tablettene? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Bra at du føler du tenker mer, det er et godt tegn. :-) Du skriver at du har vondt i hodet og kroppen, er det noe nytt som har kommet nå siste døgnet? Ta tempen, kanskje du er i ferd med å bli fysisk syk oppå det hele? Det kom etter jeg ikke tok solian og det er rart, hvis ikke jeg innbiller meg at jeg er slik. Men til og med halsen er rar, det prikker mye der, og i hodet kjennes det ut som ting foregår. Spesielt venstre side var det vondt. Er overfølsom. Tror ikke jeg har feber eller noe sånt, er nummen i kroppen. 0 Siter
frosken Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Legen har ikke mye peiling på slike ting, det er helt sikkert så det er ikke vits å ringe han. Han har henvist meg videre men alt tar tid. Jeg synes du skal fortsette å ta minst 100 mg inntil du har vært til første time hos en ny spesialist. På den måten reduserer du risikoen for et alvorlig tilbakefall og dere kan så komme frem til en løsning du har større tro på. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Ok, forstår, da håper jeg NHD kan gi deg en nedtrappingsplan. Går det an å dele 100 mg tablettene? Ja den kan deles. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Jeg synes du skal fortsette å ta minst 100 mg inntil du har vært til første time hos en ny spesialist. På den måten reduserer du risikoen for et alvorlig tilbakefall og dere kan så komme frem til en løsning du har større tro på. Kan gjøre det. Men får en så fort tilbakefall da? Har lyst å være bra en stund fremover. Hvis jeg klarer det er det verdt det, men vil ikke bli "pang" dårlig. Det er ikke verdt det. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Kan gjøre det. Men får en så fort tilbakefall da? Har lyst å være bra en stund fremover. Hvis jeg klarer det er det verdt det, men vil ikke bli "pang" dårlig. Det er ikke verdt det. Jeg tenkete bare på videre nedtrapping, ikke at du skulle gå ned til 50 mg nå. Tror du burde stå på 100 mg en goood stund før du trapper ned videre. 0 Siter
frosken Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Jeg tenkete bare på videre nedtrapping, ikke at du skulle gå ned til 50 mg nå. Tror du burde stå på 100 mg en goood stund før du trapper ned videre. Hvorfor er du opptatt av å gi råd om videre nedtrapping når det er langt fra anbefalelsesverdig å slutte med AP på egenhånd? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Jeg tenkete bare på videre nedtrapping, ikke at du skulle gå ned til 50 mg nå. Tror du burde stå på 100 mg en goood stund før du trapper ned videre. Hva er en god stund? Men kan jo det. 0 Siter
frosken Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Kan gjøre det. Men får en så fort tilbakefall da? Har lyst å være bra en stund fremover. Hvis jeg klarer det er det verdt det, men vil ikke bli "pang" dårlig. Det er ikke verdt det. ''Men får en så fort tilbakefall da? '' Du kan få tilbakefall fort, og du har heller ingen garanti for at du blir like frisk igjen etter et alvorlig tilbakefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.