Gå til innhold

Har du et utstillingshjem...?

Anbefalte innlegg

Jeg husker fra jeg var liten med en hjemmeværende mor, at det stadig var naboer og bekjente innom på uformelle kaffebesøk. Nå er jeg i 30åra med små barn, og ser at i min omgangskrets som aller mest består av foreldre fra barnehagen, at sånt sjelden er tilfelle. De få besøkene som er avtales god tid i forveien, og om det er oss som kommer til noen får jeg alltid følelsen av å komme til det jeg kaller et "utstillingshjem". Alt er strøkent, pent og rent. Hos oss er vi ikke riktig så nøye på det, og det virker som om vi er unntakene..... Er det slik overalt, og hva kommer det isåfall av? Synes dere det er viktig med en fasade? Eller er vi unormalt rotete? =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376544-har-du-et-utstillingshjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Nå er jeg i akkurat samme situasjon som deg,

og jeg føler jeg aldri er ajour med husarbeidet. Skikkelig krise om noen kommer uanmeldt, og får jeg besøk stresser jeg med å rydde, men har lært meg å bli mer avslappet, folk får ta det som det er... De fleste med små barn vet at det ikke er lett å ha det 100 % ryddig til enhver tid.

Og heldigvis har de jeg besøker det på samme måte som meg,

jeg stresser jo sånn og får vekk alt som heter leker fra stua, så da blir jeg så lettet og avslappet når jeg kommer til de og ser leker strødd på gulvet og oppvask som ikke er tatt.

Jeg hadde et mål da jeg flyttet for meg selv: Det skulle aldri være så rotete/skittent at jeg ikke kunne invitere folk inn selv om de kom uventet. Og det målet har jeg holdt meg til i 20 år nå. Det er langt ifra et utstillingshjem, men du finner ikke skitne sokker i sofaen eller gamle aviser i en haug på golvet, for å si det sånn.

Annonse

Nei, jeg synes ikke det er viktig med fasade, men jeg kan bli litt "rotete" i hodet om det er veldig rotete hjemme, så jeg forsøker å ha det noen lunde greit.

Synes det er hyggelig å gjøre det litt ekstra hyggelig om vi venter besøk også, men ikke sånn at jeg sliter meg ut av rydding og dermed ikke har lyst på besøk..;)

Synes hele den greia med at man skal konkurere om hverandre om hvem som har renest, penest og søtest hus er veldig Stepford, 50talls og rar, og tror neppe jeg kommer til å ha interesse av å delta noen gang, selvom jeg liker å ha hyggelige ting hjemme, og at det ikke er fryktelig.

Tror neppe vi blir beskyldt for å ha noe "utstillingshjem" uansett, vi er noen raringer, har masse loppisgreier, malerier på veggene lagd av bekjente etc, og er ganske sammenrasket i stilen, selvom vi trives og synes det matcher oss, men skremmende for andre : neppe..;)

Gjest best for meg

Vi har det nok litt rotete til vanlig, men ville nok ryddet om vi ventet besøk. Dermed ville det kanskje bli det du kaller "utstillingshjem"? Ved nærmere ettertanke blir det neppe _så_ ryddig ;):

''Vi har det nok litt rotete til vanlig, men ville nok ryddet om vi ventet besøk. ''

Er det ikke kjedelig med panikkryddig før ventet besøk? Jeg har det bedre om det er ryddig hele tiden.

Gjest Elextra

''Vi har det nok litt rotete til vanlig, men ville nok ryddet om vi ventet besøk. ''

Er det ikke kjedelig med panikkryddig før ventet besøk? Jeg har det bedre om det er ryddig hele tiden.

Hvem snakker om panikkrydding?

Jeg synes det virker mer panisk å ha det ryddig hele tiden. Med barn i huset ville vi da måtte legge bånd på dem og begrense utfoldelsen i fellesrommene.

Vi har et hjem, med alt det dette innebærer. Vi har kjøpt innbo vi selv liker, og har ikke nødvendigvis satt fram/ hengt opp alt vi har fått av velmenede gaver, og har derfor en stil vi selv trives i. Det er relativt ryddig, dvs det er alltid mulig å løfte vekk bunken med aviser fra bordet og by på kaffe, men det er ikke klart for gjestevisitt av Bonytt til enhver tid. Heldigvis. Vi BOR jo der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...