Gå til innhold

Parkering og ikke dekning på kort?

Anbefalte innlegg

Gjest mye man skal lure på

På flyplassen har man gjerne sånn type parkering at kjører inn i et parkeringshus via en bom, og parkerer.

Deretter når man er ferdig med reisen og skal hente bilen igjen, betaler man alt etter hvor lenge man sto parkert.

men hva om man da ikke har dekning på kortet sitt?. Hvordan kommer man seg da ut av parkeringshuset og hjem med bilen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376666-parkering-og-ikke-dekning-p%C3%A5-kort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I parkeringshus finnes det i hvertfall en knapp man plinger på om man får trøbbel med kortet på vei ut. Har dog aldri ikke hatt dekning på kort når jeg vet at jeg benytter meg av noe som koster penger og skal betales, men det finnes vel løsninger for slike slubberter også :)

Om det er dekning på kortet betyr lite fordi dette, som Persille sier, ikke kontrolleres.

Derimot kan det være mulig å 'sjekke inn' på parkeringen med et sperret kort. Og da blir det selvsagt problemer når man skal ut.

Slike bommer har en knapp man kan trykke på så man får snakke med en serviceperson. H*n kan gjøre beløpet betalbart med et annet kort.

Har man ingen gangbare kort eller penger å betale med, har man selvsagt et problem. Tipper at enden på visa blir at man får tilsendt en regning med masse ekstra gebyrer.

mvh

Annonse

Det blir jo i prinsippet det samme som å gå i butikken for å handle uten å ha penger. Du kan ikke gjøre noe som koster penger hvis du ikke har penger. :)

Jeg har jo penger, men klarer ikke fri meg fra tanken...hva om jeg ikke hadde det når bilen skal ut ;) Kall det en tvangstanke eller hva som helst. Tanken har festet seg.

Gjest Høstløv

Jeg har jo penger, men klarer ikke fri meg fra tanken...hva om jeg ikke hadde det når bilen skal ut ;) Kall det en tvangstanke eller hva som helst. Tanken har festet seg.

Sørg for å ha et ekstra kort evt. et kredittkort og da er hele problematikken løst (forutsatt at du ikke bruker opp kreditten på kortet).

:-)

''Jeg har jo penger, men klarer ikke fri meg fra tanken...hva om jeg ikke hadde det når bilen skal ut ;) Kall det en tvangstanke eller hva som helst. Tanken har festet seg.''

Jeg tror du er såpass "opphengt" i dette at du neppe kommer i den situasjonen nå, hehe. :)

''Jeg har jo penger, men klarer ikke fri meg fra tanken...hva om jeg ikke hadde det når bilen skal ut ;) Kall det en tvangstanke eller hva som helst. Tanken har festet seg.''

Jeg tror du er såpass "opphengt" i dette at du neppe kommer i den situasjonen nå, hehe. :)

Hehe, ja det tror jeg du har helt rett i ;) Mye man ikke er forberedt på, men her kommer jeg vel alltid til å være nettopp det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...