Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bante

Jeg skal om noen dager ut på reise og håper selvsagt på å være frisk både før og under reisen. I disse tider har mange rundt meg både influensa og omgangssyke og jeg holder meg litt på avstand her.

I går fikk jeg besøk av et par som var nedsyltet i influensa. De hadde ligget syk hjemme hele uka og ønsket å lufte seg litt imellom feberriene.

Jeg er på ingen måte hysterisk ovenfor bakterier og smitte, men jeg synes det var tankeløst av dem å besøke andre i sin tilstand. De vet at jeg skal ut å reise, for litt av formålet med besøket var å ønske meg god tur.

Hva tenker dere? Tar dere hensyn til andre når dere er syke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376969-syke-folk-p%C3%A5-bes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Det synes jeg var korttenkt og ubetenksomt av dem. Er en syk, så drar en jo ikek på besøk itl noen, og særlig ikke noen som skal ut og reise. En kan lutfte seg ute litt etter noen dager inne med feber, det kan være godt - men ikke hjemme på besøk hos andre.

Håper det går greit for deg, og at du ikke blir syk!

Hæ? Gjorde de virkelig det? Og visste de at du skal ut på reise? Kjære vene!:)

Jeg tror vi nordmenn hadde trengt et nytt skolefag. Et som tar for seg skikk og bruk, elementær sykdomslære og andre nyttige ting som kan bidra til at livet går litt smidigere for oss alle.

Annonse

Gjest Annve

Dette synes jeg var utrolig tankeløst.

Jeg synes uansett ikke man skal utsette andre for smitte.

Man drar ikke bort til folk når man er syk, eller rett etterpå.

Jeg synes veldig mange blåser i det med smitte. Og spesielt når de har små barn.

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hørt utsagnet.

Det nytter jo ikke å unngå smitte allikevel, alle er jo sjuke nå for tiden.

Vel, denne tankegangen har fått hele min familie sengeliggende meg omgangssyke i flere dager. Som igjen fører til fravær på arbeid og skole. Ødelagt ferier med barnesykdommer, og influensaer.

Jeg er ikke hysterisk, men synes det er unødvendig, og veldig tankeløst.

Det der har irritert meg ganske mye, men på en litt annen måte. Jeg ser av svarene du har fått at alle mener dette er uakseptabelt. Samtidig så vedder jeg på at nær alle som har svart, også har sendt syke barn til barnehagen eller skolen. Det er akkurat like uakseptabelt, men folk har et annet forhold til akkurat dette.

Det der har irritert meg ganske mye, men på en litt annen måte. Jeg ser av svarene du har fått at alle mener dette er uakseptabelt. Samtidig så vedder jeg på at nær alle som har svart, også har sendt syke barn til barnehagen eller skolen. Det er akkurat like uakseptabelt, men folk har et annet forhold til akkurat dette.

''Samtidig så vedder jeg på at nær alle som har svart, også har sendt syke barn til barnehagen eller skolen.''

Det har jeg aldri gjort. Har heller fått kritikk fordi jeg (som er utdannet pedagog, må vite - som om det har noe å si fra eller til) er for rask til å holde ungene hjemme når de hangler og er syke.

Jeg har aldri sendt noe sykt barn til barnehage eller skole, bortsett fra når de har hatt skulkesyken. Sistnevnte smitter som kjent ikke ved fysisk kontakt.

Annonse

Jeg har aldri sendt noe sykt barn til barnehage eller skole, bortsett fra når de har hatt skulkesyken. Sistnevnte smitter som kjent ikke ved fysisk kontakt.

''Sistnevnte smitter som kjent ikke ved fysisk kontakt.''

Men forferdelig smittsomt er det nå uansett. :)

Nå har jeg ikke svart i tråden her - men jeg har aldri sendt syke barn på skole/barnehage.

Gjest Bante

Ja du har et poeng der. Selv jobber jeg i butikk og jeg treffer masse folk hver dag. Som både hoster og snufser. Det gjør meg ikke så mye. Men det blir noe annet å ha dem hjemme i sin egen sofa.

Gjest bølger

Selv er jeg til vanlig ikke redd for å ha syke folk på besøk. Som regel ligger smitten i luften der det er mye folk. Og jeg kan ikke unngå å gå å handle. Tenker at noen influenser må vi igjennom i livet. Men skal jeg reise bort eller det er noe annet spesielt jeg skal, så prøver jeg å unngå det.

Jeg synes det er greit om den som kommer syk på besøk kan spør i forveien om dere er redd for smitte. Og da må du svare ærlig om du er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...