Gå til innhold

Knekkebrødhjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Jeg skal prøve på ny å bake knekkebrød, de forrige ble ikke skikkelig sprø og jeg endte opp med å kaste de.

Pga allergi kan jeg ikke bruke div. frø i de så jeg tenkte å gå for havreknekkebrød med havregryn og -kli og havremel. Må man bruke hvetemel i tillegg? Hvor mye vann i forhold til hvor mye mel? Sist fant jeg oppskrift på nett jeg brukte som utgangspunkt, men alle oppskrifter jeg finner inneholder masse frø osv jeg ikke kan bruke...

Noen som har gode råd eller en oppskrift?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377028-knekkebr%C3%B8dhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

margerita1365380476

Disse knekkebrødene blir kjempesprø og gode.

knekkebrød

2 dl lettkokte havregryn

2 dl sammalt rug

2 dl solsikkekjerner

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl havrekli

1 dl kruskakli

2 ts salt

7.5 dl vann

Alt blandes i en bolle , og skal stå å svelle i 10 min.

Blandingen fordeles på tre brett med bakepapir.Smøres ut med slikkepott.Strø sesamfrø eller havrekli over.

Stekes i ovnen på 150 grader ,varmluft. Alle tre brettene kan stå i ovnen samtidig.

Etter ca 10 min tas brettene ut og man bruker en pizzarulle til å skjære passe knekkebrød. Etter dette stekes de i 1 time og 15 min.

Når de er ferdige,setter man opp døra på ovnen mens den står på, og lar den stå oppe i noen min.( for å fjerne fuktighet)

Avkjøles på rist,og legges i kakeboks

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377028-knekkebr%C3%B8dhjelp/#findComment-3312984
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...