Gå til innhold

Bør jeg til tannlege med dette?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, Jeg er en kvinne på 37 år. Jeg har ikke hatt råd til tannlege på mange år, men jeg måtte nylig til tannlege og trekke en betent jeksel. Jeg hadde også en tann til som var blitt ødelagt de siste årene. Den ble også blå slik den andre var, men den "smuldret" opp selv. I natt hadde jeg så vondt i den tanna at jeg lå og rugget på den for å dempe smertene. Til slutt ble den så løs at jeg i morges trakk den ut selv. Men det står igjen noe, som sikkert er rota? Jeg kjenner noen spisser der men har ikke vondt. Jeg vil ikke gå til tannlege med dette hvis det ikke er farlig. Jeg har ikke vondt. Hvis jeg må gå: må jeg operere, dvs skjære for å få ut rota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

''Hvis jeg må gå: må jeg operere, dvs skjære for å få ut rota?''

Nei, det trenger du ikke, tannlegen vipper lett ut restene av tanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Du må jo gå til tannlegen, du trenger jo å få renset ut, samt satt inn en ny tann. Dessuten kanskje du har en sykdom siden slike ting skjer med tennene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Du kan jo risikere infeksjon. Men det får du vel bare se an om du ikke ønsker å få det undersøkt.

tror jeg svarte deg et annet sted også? Jeg antar at en med så store tannproblemer har andre behov som bør tas tak i. Så det kan sikekrt være greit med et besøk likevel. Forebygging er alltid best, både helsemessig og økonomisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tanngutten

Hei!

Du må jo gå til tannlegen, du trenger jo å få renset ut, samt satt inn en ny tann. Dessuten kanskje du har en sykdom siden slike ting skjer med tennene dine.

Om det er en jeksel, og det ikke er trukket/falt ut mange av dem så er det vel ikke så ofte at de setter inn en ny? Er noe annet om det er en fortann. Jeg har trukket to jekseler og har ingen plager av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...