Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe en Siesta-stol?

Anbefalte innlegg

http://www.purnorsk.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=496&category_id=89&option=com_virtuemart&Itemid=3

Jeg skulle gjerne sett flere varianter av den gamle klassikeren. Jeg klarer bare ikke å finne ut hvem som selger dette i Trondheim, eller på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377076-hvor-kan-jeg-kj%C3%B8pe-en-siesta-stol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Den prisen var helt vannvittig, jeg har tre slike stoler som vi har tenkt å bytte ut i nær fremtid, men jeg tror jeg ombestemmer meg.

Stolene våre er mer enn tretti år gamle, men like gode å sitte i, skinnet har bare fått et noe slitent preg.

Annonse

På postordre fra www.purnorsk.no.Vil du virkelig betale 11 000 for en "Norsk" stol som kanskje ikke en gang er laget i Norge?

Hva er galt med å kjøpe 10 stoler til 1100 kr stk? De vil garantert vare lengre en den ene dyre.

http://www.ikea.no

Ja, jeg er helt tullete ;-)

Jeg kjøper denne istedet:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31940943

Mrs. Wallace

På postordre fra www.purnorsk.no.Vil du virkelig betale 11 000 for en "Norsk" stol som kanskje ikke en gang er laget i Norge?

Hva er galt med å kjøpe 10 stoler til 1100 kr stk? De vil garantert vare lengre en den ene dyre.

http://www.ikea.no

''Hva er galt med å kjøpe 10 stoler til 1100 kr stk? De vil garantert vare lengre en den ene dyre.''

Jeg har en Siesta-stol i huset - den har vært i kontinuerlig bruk siden 1970, først i barndomshjemmet mitt og så hos meg. Den er like fin og stødig fremdeles. Det skal faktisk godt gjøres å få stoler som tåler røff bruk i over førti år.

Gjest HHP58

''Hva er galt med å kjøpe 10 stoler til 1100 kr stk? De vil garantert vare lengre en den ene dyre.''

Jeg har en Siesta-stol i huset - den har vært i kontinuerlig bruk siden 1970, først i barndomshjemmet mitt og så hos meg. Den er like fin og stødig fremdeles. Det skal faktisk godt gjøres å få stoler som tåler røff bruk i over førti år.

De kan ha vært laget mellom 1900 og 1950 og hete Chesterfield eller noe,men de behøver ikke å koste 60 000 per stk.

Men det er klart har man meget høy intekt eller formue,så er det jo bedre å kose seg med epngene enn å sylte de ned.

Banker,fond og aksjer kan man aldri stole helt på,men antikviteter,eiendom,dyre veteranbiler og kunst holder seg enten i ro,eller stiger,ingen av disse synker i verdi uansett verdensøkonomi.

Det er vel bare gull,sølv og diamenter som er sikrere?

Mrs. Wallace

De kan ha vært laget mellom 1900 og 1950 og hete Chesterfield eller noe,men de behøver ikke å koste 60 000 per stk.

Men det er klart har man meget høy intekt eller formue,så er det jo bedre å kose seg med epngene enn å sylte de ned.

Banker,fond og aksjer kan man aldri stole helt på,men antikviteter,eiendom,dyre veteranbiler og kunst holder seg enten i ro,eller stiger,ingen av disse synker i verdi uansett verdensøkonomi.

Det er vel bare gull,sølv og diamenter som er sikrere?

Jeg snakket ikke om en stol til 60.000 nå, men om Siesta-stolen. Men det er klart man man ikke trenger å kjøpe dyre møbler. Selv kjøper jeg ofte møbler brukt. Poenget mitt var at når en stol er så varig og robust som Siestaen, blir det ikke så dyrt - i lengden.

Gjest HHP58

Jeg snakket ikke om en stol til 60.000 nå, men om Siesta-stolen. Men det er klart man man ikke trenger å kjøpe dyre møbler. Selv kjøper jeg ofte møbler brukt. Poenget mitt var at når en stol er så varig og robust som Siestaen, blir det ikke så dyrt - i lengden.

Bare bruk 60 000 på en stol du,ingen kan nekte deg å sløse med penger.Jeg er at den billigste Stressless med krakk koster ca 6000 kr.Jeg ville heller ha kjøpt 10 av den en en slik stol.

Dessuten tror jeg at Ekornes er utmerket kvalitet og sikkert varer i 10 år+

Det må jo være en årsak til at Ikea er verdens største møbelprodusent? Det er vel neppe 100% dårlig kvalitet?

Bare bruk 60 000 på en stol du,ingen kan nekte deg å sløse med penger.Jeg er at den billigste Stressless med krakk koster ca 6000 kr.Jeg ville heller ha kjøpt 10 av den en en slik stol.

Det må jo være en årsak til at Ikea er verdens største møbelprodusent? Det er vel neppe 100% dårlig kvalitet?

''Dessuten tror jeg at Ekornes er utmerket kvalitet og sikkert varer i 10 år+''

Jeg har en recliner-stol som kostet rundt 5000,- i 1998, et slags fløyelsaktig stoff. Den er brukt _mye_ (og da mener jeg MYE!) og hardt av to unger og meg og har vel ikke fått verdens beste stell, men den er faktisk like fin! Ikke er den falmet i fargen heller, det eneste er at den har fått en bitteliten flenge i stoffet på baksiden.

Men jeg er mildt sagt drittlei av den da... *hehe* Den er så stor og tar omtrent halve stua og byttes nok ut i løpet av året.

Annonse

Mrs. Wallace

Men kjære vene, leser du ikke innleggene før du svarer på dem? Jeg sa jo at jeg IKKE snakker om stolen til 60.000. Djises, du er jo helt ubegripelig vanskelig å kommunisere med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...